חרדים10 | יום ט"ז אלול ה׳תשפ״ב 12.09.2022

ראש המוסד: “ לאחרונה סיכלנו עשרות פיגועים איראניים בחו”ל”

ראש המוסד דוד (דדי) ברנע: "סיכלנו בתקופה האחרונה עשרות פיגועים נגד ישראלים בחו"ל – רגע לפני הלחיצה על ההדק" • מפקד כוחות היבשה של צבא איראן, תא”ל קיומרס היידארי, טוען כי ארצו פיתחה מל’ט תוקף ארוך טווח “שנועד לפגוע בתל אביב וחיפה"
ראש המוסד: “ לאחרונה סיכלנו עשרות פיגועים איראניים בחו”ל”
ראש המוסד, דדי ברנע. צילום: רועי אברהם, לע"מ

ראש המוסד דוד (דדי) ברנע השתתף הבוקר (שני) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן – והתייחס לאיומים הנשקפים מצידה של איראן על הביטחון האזורי.

ראש המוסד סיפר על סיכול הפיגוע נגד ישראלים בטורקיה ואמר: “עמדנו כחוט השערה מפגיעה בבני עמנו. הכוונות כבר היו על הראשים בפועל”.

בנאומו אמר ברנע: “זה היה העשור של הג’יאהד העולמי, עידן שראה את נפילתה של אל קאעדה וניצני שיקומה. איראן נעדרה-נפקדה מהשיח על הטרור. אבל, הטרור האיראני נכח כל העת להעסיק אנשי מוסד רבים, ונוכח ביתר שאת במציאות היום. הטרור הוא חלק בלתי נפרד מהאיום האיראני”.

הוא הדגיש:  “הטרור הוא אבן יסוד של משטר האייתוללות. זהו משטר שביסס את שלטונו שדוגל בשימוש באלימות כאמצעי לגיטימי. זה טרור מדינתי בהוראה מפורשת של המנהיג”.

הוא גילה כי “בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים של איראן נגד ישראלים בחו”ל, בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה ובעוד מקומות רבים נוספים בעולם, רגע לפני הלחיצה על ההדק. בכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג והסגירו בחקירה את יעד ניסיון הפיגוע”.

לדבריו, “איראן מובילה קמפיין חובק עולם לפגיעה בישראלים וביהודים ורק עקב היותם ישראלים ויהודים. כל מקום וכל אמצעי כשר בראייתם”.

על  שיחות הגרעין עם איראן אמר ראש המוסד: “גם אם ייחתם הסכם גרעין, הוא לא יקנה חסינות לאיראן מפני פעולות המוסד. אנחנו לא לוקחים חלק במשחק עצימת העיניים הזה. אנחנו לא עוצמים את עיננו לאמת המוכחת. מכירים את החזון האיראני ורואים את ההתממשות בפועל. למשטר האיראני לא יהיה מרחב חסינות. נדרוש את הדין מכל מי שמעורב בניסיונות הפיגוע”.

הוא הדגיש: “שיחות הגרעין לא האטו את קמפיין הטרור. בעזות מצח וללא מורא נעשים ניסיונות לפגוע בבכירים אמריקניים ומתנגדי משטר איראניים על אדמת ארה”ב. ההפרדה המלאכותית תמשיך להתקיים כל עוד העולם מאפשר להם לנהוג כך – הם מקבלים אור ירוק להמשיך בטרור עולמי”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.