חרדים10 | יום ט"ו אלול ה׳תשפ״ב 11.09.2022

הממשלה הסמיכה רשויות מקומיות להפעיל תחבורה בשבת

שרת התחבורה מיכאלי הציעה, הממשלה אישרה: ניהול התנועה ופיתוח התחבורה יעבור לידי הרשויות המקומיות. המשמעות: ראשי ערים יוכלו לקדם תחבורה ציבורית בשבת • תגובות נזעמות באופוזיציה
הממשלה הסמיכה רשויות מקומיות להפעיל תחבורה בשבת
אוטובוסים. צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

מחטף: הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת שרת התחבורה מרב מיכאלי, להקים רשויות מרחביות לתחבורה. המשמעות: ניהול התנועה ופיתוח התחבורה יעבור לידי הרשויות המקומיות. ייתכן שחלק מראשי הערים ירצו לקדם תחבורה ציבורית בשבת בתחומם.

לפי דיווח של רועי רובינשטיין באתר ynet, ההצעה שאישרה הממשלה קובעת, כי כל רשות מקומית תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.

הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, יזמו תכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב.

בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, אכיפה ועוד.

מאחר שמדובר ברשויות מטרופוליניות, שבהן יהיו שותפים כמה רשויות סמוכות, סביר שלפחות עיר אחת תתנגד להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

כך למשל, בגוש דן, עיריית בני ברק צפויה לסרב להצטרף לרשות מטרופולינית שתקדם תחבורה ציבורית בשבת – מה שיהווה מכשול רציני לרשות העתידית, שכן בעיר עוברים קווי אוטובוסים רבים המקשרים בין ערי גוש דן, ובלעדיה לא יתאפשר לנהל את התחבורה הציבורית גם בימי חול.

גורמי מקצוע דוחפים במשך שנים לאמץ בארץ את השיטה, שכבר פועלת בהצלחה בערים הגדולות באירופה ובארה”ב, שם הרשויות המטרופוליניות לעתים מפעילות בעצמן רכבות תחתיות וקווי אוטובוס – שלא באמצעות חברות זכייניות כמו בישראל.

כיום, הזכייניות מופעלות בידי משרד התחבורה, ובלעדיו ראשי הרשויות לא יכולים להזיז תחנת אוטובוס ולשנות את מסלולם של קווים כלשהם בהתאם להתפתחות העיר.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מאיר פרוש: “שרת התחבורה הכושלת שמה לה מטרה לקושש קולות על הגב של שומרי המסורת בישראל, תוך פגיעה בקדושת השבת ובזהות היהודית. לבושתינו, היועמ”שית ממשיכה לתת לממשלת המעבר לעשות ככל העולה על רוחה ללא שום מחויבות לכללי המנהל התקין. אנחנו נעשה הכל בכדי להחליף את הממשלה הרעה הזו”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי בתגובה ל‏מחטף של השרה מיכאלי: “העברת הסמכויות ניהול של התחבורה הציבורית והתאמתה מהממשלה וממשרד התחבורה לרשויות המקומיות, הינו צעד מסוכן שיגרום לפגיעה חמורה בשבת.

“ראשי ערים יוכלו להחליט על תחבורה ציבורית בשבת. השבת תתבע את עלבונה על חילולה והפיכת השבת לעוד יום נסיעות רגיל רח”ל. אלו מעשים נואשים בכדי לעלות מעל אחוז החסימה”.

ארגון חותם הגיב: “הפגיעה בשבת היא ניסיון נוסף של השמאל הפרוגרסיבי לברוח מהייעוד שלנו כעם יהודי ולהשכיח את הזהות שלנו. השבת היא היום הקדוש לעם ישראל מדורי דורות, יום שבו מתנתקים מכל מה שמשיח ומטריד אותנו, ומתחברים למשמעות ולמהות. השבת ניצחית וכל רודפי היהדות כגון ליברמן ומיכאלי לא יצליחו במזימתם.

“דווקא כעת לקראת הבחירות, חשוב יותר מתמיד לשים לב לאן לוקח אותנו השמאל הסהרורי, ולהבין שהבחירות האלו הם על זהותה היהודית של המדינה”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.