שניאור דייטש | יום ט"ו אלול ה׳תשפ״ב 11.09.2022

השליח הרב שמואל פייגין הוכתר לרבה של דברצן בהונגריה

במעמד רב רושם בהשתתפות גדולי תורה ורבנים, בהם הרה"ר לישראל הג"ר דוד לאו, לצד ראשי השלטון בהונגריה הוכתר בסוף השבוע שעבר הרב שמואל פייגין לרבה של העיר דברצן שבהונגריה ורב הקהילה היהודית
השליח הרב שמואל פייגין הוכתר לרבה של דברצן בהונגריה

במעמד רב רושם בהשתתפות גדולי תורה ורבנים, בהם הרה"ר לישראל הג"ר דוד לאו, לצד ראשי השלטון בהונגריה הוכתר בסוף השבוע שעבר הרב שמואל פייגין לרבה של העיר דברצן שבהונגריה ורב הקהילה היהודית לאחר שנים רבות בה לא היה במקום רב קהילה. את המעמד כיבדו בנוכחותם גם הוריו ובני משפחתו של הרב פייגין. 

במעמד המכובד השתתפו אישים רבים ובהם הרב הראשי לישראל, אב"ד בודפשט הגה"ח הרב ברוך אוברלנדר השליח הראשי וחבר מועצת רבני אירופה, הרב שלמה כובש רב קהילת אמי'ך שמסייע רבות להתפתחות הקהילות היהודיות בהונגריה, הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה, רבני הונגריה ושורה של אישים מהקהילה היהודית וממשלת הונגריה.

את מסכת הברכות במעמד המרגש פתח הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שהעלה על נס את מסירותם של שלוחי הרבי בעולם כולו ובהונגריה בפרט. בדבריו חיזק את הקהילה והעומדים בראשה על כך שהשכילו למנות רב צעיר ודינמי בעל שאר רוח שעוד לפני שמונה לתפקיד כבר יצא שמו בפעילות הרבה עם אנשי הקהילה. 

לאחריו נשא דברי ברכה הגר"ב אוברלנדר. הוא פנה אל בני הקהילה בשפה המקומית, הונגרית,  ושיבח את שיתוף הפעולה של ראשי הקהילה עם הרב הנבחר.

הרב שלמה כובש נשא דברים והעלה על נס את פועלו הרב של הרב פייגין עם היהודים בקהילה ואת המסירות הרבה שלו. הוא בירך את הרב הנבחר בהצלחה מרובה בפעילותו והביע הערכה למאמץ הרב שעושה הרב פייגין שלא לוותר על אף יהודי בהונגריה ולהנחיל לו ערכי יהדות באמצעות זוגות שלוחים שהוא מגייס עבור אנשי הקהילה היהודית המקומית. 

את ברכת רבני אירופה הביא מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", הרב אריה גולדברג, בסיום דברי הברכה  הקריא את כתב ההכתרה לרבנות העיר עליו חתמו הרבנים וראשי הקהילה.

את דברי הסיום השמיע הרב שמואל פייגין שנשא דברי תודה וברכה לאשתו ובני משפחתו כאשר ראשיתו מצער ואחריתו ישגה מאוד. בקול נרגש סיפר על ימי הבראשית בקהילה המכובדת. מאור הפנים בה התקבל והמסירות של היהודים המקומיים.

בהמשך חגיגות ההכתרה נחנך בית חב"ד חדש עם מסעדה כשרה לרשות התושבים והסטודנטים הישראלים הלומדים בעיר. את המזוזה במסעדה קבע הרב הראשי הגר"ד לאו.

בהמשך נפגשו חברי המשלחת עם ראש ממשלת הונגריה, מר ויקטור אורבן, וממלא מקומו מר זסולייט סמיין. במפגש הביע סמיין התחייבות לעמוד לימין היהודים ולמנוע פגיעה בנושאי דת. הוא הבטיח שהונגריה תטיל וטו על הצעות נגד ישראל באיחוד האירופי.  

במהלך ביקורו של הגר"ד לאו בהונגריה הוא סייר בבתי כנסת ישנים אשר אינם פעילים, בפגישות שקיימו ראש ממשלת הונגריה וסגנו עם הגר"ד לאו הבטיחו השניים לעשות ככל שביכולתם להחזיר עטרה ליושנה ולהשיב לקהילת אמי"ך את בתי הכנסת.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.