שניאור דייטש | יום ט"ו אלול ה׳תשפ״ב 11.09.2022

85 שנה להחלטה ההיסטורית בכנסיה הגדולה נגד ויתורים בא"י

ביום י"ז אלול ימלאו 85 שנים להחלטה הדרמטית וההיסטורית של מועצת גדולי התורה במהלך הכנסייה הגדולה השלישית נגד תוכנית החלוקה של ארץ ישראל, ועמדת היהדות החרדית היא ש"כל ויתור על אדמת הקודש אין בו ממש" • סקירה מרתקת בחוברת חדשה "כתבוני לדורות" על הרקע ההיסטורי, מה שקדם להחלטה ודברי גדולי ישראל במהלך הועידה ולאחריה • נספח מרתק מדברי הרבי אודות החובה ללכת לפי פסק הכנסיה הגדולה השלישית, וכן בקשתו של הרבי לפרסום פסק הדין
85 שנה להחלטה ההיסטורית בכנסיה הגדולה נגד ויתורים בא
הכנסיה הגדולה השלישית, תרצ"ז

85 שנים להחלטה ההיסטורית של גדולי ישראל נגד ויתורים על א"י

ביום י"ז אלול ימלאו 85 שנים להחלטה הדרמטית וההיסטורית של מועצת גדולי התורה במהלך הכנסייה הגדולה השלישית נגד תוכנית החלוקה של ארץ ישראל, ועמדת היהדות החרדית היא  ש"כל ויתור על אדמת הקודש אין בו ממש".

הכנסיה הגדולה התכנסה בחודש אלול תרצ"ז, בהשתתפות מאות רבנים ונציגים מ-22 מדינות וההחלטה הגורלית של גדולי הדור זצ"ל באור ליום שני י"ז אלול  נגד תוכנית החלוקה ואיסור לוותר על "אף שעל"  היכתה גלים בכל העולם היהודי. 

בחוברת החדשה "כתבוני לדורות" שיצאה לאור על ידי מכון 'באהלי צדיקים',  בעריכת הרב שבתי וינטראוב, לחלוקה לרבנים ואישי ציבור, ניתנת סקירה מרתקת ומה שקדם להחלטה  ודברי גדולי ישראל במהלך הועידה ולאחריה נגד ויתורים על ארץ הקודש ונגד הגבלות בניה בארץ ישראל, בניגוד לעמדה הציונית שדגלה בתוכנית החלוקה ואף יזמה זאת.

בחוברת גם הגילוי ההיסטורי מדברי נשיא מועצת גדולי התורה רבי חיים עוזר גרודזינסקי זצ"ל, אשר "ויתור על חלקי ארץ ישראל היא כהכחשת התורה ר"ל".

הכנסיה הגדולה השלישית, תרצ"ז


 

כך ניסו במשך שנים לעוות את ההיסטוריה.  בעוד עמדת היהדות החרדית דוגלת ב"אף שעל", דווקא הציונות דגלה בפשרות מרחיקות לכת לערבים ותמכה בתוכנית חלוקת הארץ.

בסוף החוברת נספח מרתק מדברי הרבי אודות החובה ללכת לפי פסק הכנסיה הגדולה השלישית, וכן בקשתו של הרבי לפרסום פסק הדין ככל הדרוש להחלטת גדולי התורה נגד ויתורים על אדמות הקודש.

בסוף החוברת נוסח פסק דין כפי שהוחלט במועצת וניתן להצטרף לתוקף פסק הדין של אלול תרצ"ז ולתת תוקף נצחי לדברי ענקי הדור זי"ע.


להורדת החוברת החדשה - לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.