צביקה קעניג | יום ט"ו אלול ה׳תשפ״ב 11.09.2022

דרמה ב’רוח הציונית’: יועז הנדל ואיילת שקד פירקו את השותפות

יועז הנדל מוביל מהלך להדחת שקד מהמפלגה ומכריז על עצמו כמי שיוביל את 'הרוח הציונית' • כתב לפעילים: "אני לא בטוח שאיילת תתמודד לכנסת. אבל אם כן, היא תנסה להצטרף לבית היהודי" • סביבת שקד: "איילת נפרדה מהנדל ולא הפוך. הוא ביקש ממנה לדחות עם ההודעה שלה"
דרמה ב’רוח הציונית’: יועז הנדל ואיילת שקד פירקו את השותפות

הנדל ושקד – הסוף: 46 יום אחרי שנוסדה וארבעה ימים לפני הגשת הרשימות לבחירות לכנסת – מפלגת ‘הרוח הציונית’ של השרים יועז הנדל ואיילת שקד מתפרקת.

לפי דיווח של יובל קרני ב’ידיעות אחרונות’, הנדל כתב אמש בקבוצת וואטס אפ סגורה לפעילים, כי אין לו כוונה להמשיך ולהתמודד עם איילת שקד.

יותר מכך: למעשה, הנדל מוביל מהלך להדחתה של שקד ומכריז על עצמו כמי שיוביל את ‘הרוח הציונית’ בבחירות לכנסת ה-25. “נפגשתי בשישי עם איילת”, כתב הנדל. “אני לא יכול להשלים עם האפשרות שה’רוח הציונית’ תעניק לביבי ממשלה צרה. אפילו סיכוי קלוש לכך. אמש שוחחתי עם איילת שוב. התרשמתי שהיא לא איתי בעניין זה. אני מתכוון להמשיך להוביל את ה’רוח הציונית’ כמפלגה היחידה שמייצגת את הימין  הנורמלי”.

הנדל כתב לפעילים כי עתידה הפוליטי של שקד לא ברור: “אני לא בטוח שאיילת תתמודד לכנסת. אבל אם כן, היא תנסה להצטרף לבית היהודי. אני יומיים לא בארץ, אבל אעדכן אתכם בהמשך”.

מנגד, גורמים בסביבת שקד אמרו לערוץ 7: “לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, השרה שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת.


“לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה ‘רק לא ביבי’ ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל.

“השרה שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי.

“השרה שקד הודיעה להנדל על החלטתה במוצאי שבת, אך כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת ליום ראשון בצהריים, עת ינחת בניו יורק.

“הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים. השרה שקד מאחלת לסיעת דרך ארץ בהצלחה”.

הגורמים המקורבים לשקד הוסיפו, כי בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת: רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית.

כפי שדווח בימים האחרונים, שקד ניסתה ליצור חיבור עם הבית היהודי והעומד בראשה, יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל.  אולם שם הציבו לה ביום שישי אולטימטום:  להיפרד מיועז הנדל וצבי האוזר. בבית היהודי הבהירו, כי אין בכוונת המפלגה לשמש “עלה תאנה” עבור מפלגה חילונית, שלא תוכל ליישם את השקפת העולם הדתית עליה בנויה מפלגת הבית היהודי.

לפי סקר שפורסם אמש ב’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12, ‘הרוח הציונית’  מתרחקת מאחוז החסימה ולא עוברת. המפלגה קיבלה בסקר 1.1% – מחצית מכוחה בשבוע שעבר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.