כתב רכב COL | יום י"ב אלול ה׳תשפ״ב 08.09.2022

קבלו הצצה לרקסטון - ממשפחת סאנג-יונג הדרום-קוראינית

קבלו את רקסטון למשפחת סאנג-יונג הדרום-קוראינית. לספקנים:  היבואנית שלו היא 'טלקאר' שמביאה לכאן גם את משפחת קיה ומשכך יש לנו חותמת של אמינות. בעינינו, אם מדובר ברכב מתוצרת דרום-קוריאנית ברור שמדובר בסחורה מעולה
קבלו הצצה לרקסטון - ממשפחת סאנג-יונג הדרום-קוראינית
באדיבות המצלם

זילות של מושגים הפכה לדבר שבשגרה בשנים האחרונות, ולכן אם תשאלו בציבור מיהו ג'יפ, תקבלו לבטח תשובות רבות ומגוונות. רק בודדים ידעו להבחין בין ג'יפים אמיתיים לבין ג'יפונים או מיני גי'פונים שמציפים את הכבישים בעשרות אלפים.

כך, כשכל רכב מוגבה מעט הפך לג'יפ, נראה שהגבולות הטשטשו לגמרי.

אפשר לספור על כף יד אחת ג'יפים אמיתיים, והפעם בחרנו להביא לכם אחד שכזה, שהוא גם הזול ביותר מבין החברים במשפחה המצומצמת הזו. נבהיר מיד: זה שהוא זול לא אומר שהוא לא טוב. נהפוכו, זה רק אומר שהוא בהישג ידכם יותר מאי-פעם.

אחרי ההקדמונת הזו הגיע הזמן להציג את המדובר, אז קבלו את רקסטון למשפחת סאנג-יונג הדרום-קוראינית. לספקנים: היבואנית שלו היא 'טלקאר' שמביאה לכאן גם את משפחת קיה ומשכך יש לנו חותמת של אמינות. בעינינו, אם מדובר ברכב מתוצרת דרום-קוריאנית ברור שמדובר בסחורה מעולה.

אחת ההוכחות שמדובר במותג חזק שיכול להתחרות היטב בחברות ותיקות ואהובות הוא זכייתו של הרקסטון במכרז של משטרת ישראל לניידות הסיור החדשות שלה. כשמדברים על ניידות סיור ברור שעליהן להיות מצוינות, עמידות וגם כאלו שיכולות לטפס למהירויות גבוהות מאוד בקלות או לבצע מרדפים בשטחים קשים. העניין מובן.

לפני שנתחיל כדאי להזכיר שדגם המבחן שלנו הוא ה'פרימיום' היוקרתי והמאובזר יותר שמחירו עומד על 275,900 ₪. הרקסטון כמעט אינו מוכר במגזר החרדי, אבל בקרב חובבי הג'יפאות למיניהם הוא מוכר מאוד.

*

כניסה פנימה מגלה תא נוסעים ענק עם שפע פנימי של מרווח פנימי, דיפוני עור מעוינים בדלתות, מושבי עור רחבים ומרווחים, ידית הילוכים עשירה ומרשימה לצד בורר מצבי נהיגה עכשווי ומראה טוב בכללותו. תא הנהג קודר בשחרותו, אבל כנראה שבסאנג-יונג העדיפו את הפוזיציה הזו כדי לשדר שמדובר ברכב רציני. גם ההגה עם התחתית הקטומה הותיר רושם.

האבזור מלא וכולל מושבים מתכווננים חשמלית עם אפשרות לחימום ואוורור ועם זיכרונות. מפתח חכם לכניסה ויציאה, לחצן התנעה וכיבוי, גג נפתח וגג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מערכת מולטימדיה עם צימוד לאפל-קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, האנד-ברקס חשמלי, יציאת USB ואפילו שקע טעינה V220 בשורה השנייה, חלונות כהים במקצת מאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית. מה שעוד יש כאן הם מתגים שנמצאים בצידו השמאלי של המושב שלצד הנהג – באמצעותם יוכלו הנהג או הנוסעים מאחור לקפל אותו. זה פטנט גאוני שראינו גם בקיה סורנטו וחבל שלא הפך לשגרה בכל רכב. כיוון שנסיעת המבחן שלנו נערכה בשיאו של הקיץ הלוהט שמחנו לגלות שהמזגן מפוצל לא רק בחזית, אלא גם בשורה השנייה ובשלישית, עם שליטה נפרדת לימין תא הנוסעים ולשמאלו.

האבזור הבטיחותי כולל כמובן התראה סטיה ותיקון סטייה אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל זחילה בפקקים - שלא הייתה בעבר), בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, התראת שטח מת במראות הצד, התראה על פתיחת דלת מסוכנת, ועוד.

*

ועכשיו לנסיעה ולנסיעת השטח.

מנוע הדיזל של הרקסטון בנפח 2.2 ליטר, עם 202 כוחות סוס ומומנט של 45 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד מתגלה אפילו טוב מהצפוי. זמינות הכוח פשוט נהדרת ולחיצה קלה על דוושת הגז מוציאה אתכם לנסיעה מענגת, והרקסטון מחליק על הכביש בצורה ממכרת. העובדה שהוא ניחן גם במתלים רכים, בניגוד למה שמצופה מג'יפ, הפכה את הנסיעה בעיר ומחוצה לה לנינוחה ובלתי מורגשת כלל. גם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה מבית יונדאי (שהוטמעה רק בדגמי חטיבת היוקרה שלה ג‘נסיס) עם 8 יחסי העברה מוסיפים לטוב הזה. האצות הביניים הגיבו בהתאם בצורה מצוינת וגם תחת עומס הוא עשה את עבודתו למשעי. אגב, העובדה שבסאנג-יונג עשו מאמץ למען בידוד משופר מורגשת היטב ואי אפשר לשמוע בכלל את טרטור הדיזל.

בשטח גילינו רכב טוב שעושה את עבודתו, אם כי מטבע הדברים הוא לא באמת מאפיל על יריבו לבית טויוטה.

לזכותו יאמר שלצד הסרן החי וסלדת הסולם שהופיעו תמיד בכל הדגמים, הרי שהפעם הוא מופיע גם עם חבילה משופרת שכוללת מרווח גחון משופר עוד יותר בגובה 22.4 ס"מ, וגם דיפרנציאל אחורי הננעל אוטומטית והגה בתגבור חשמלי. זה אומר שהוא מתגבר לא רע על הצלבות בשטח, מטפס על מדרונים, כולל מסולעים ומדלג על בורות. יחד עם זאת המתלים הרכים שהוזכרו לעיל לשבח עומדים כאן לרעתו וגורמים למרכב להיטלטל מעט מעבר לצפוי.

*

מעלה נוספת שיש ברקסטון זו עובדת היותו מתאים למשפחה החרדית בזכות שלש שורות עם שבעה מושבים בסך הכול. גם במקרה הזה, כפי שבטח ניחשתם וכמו ברוב רובם של רכבי שבעת המושבים, השורה השלישית תתאים מלכתחילה לילדים ובני נוער.

סעיף צריכת הדלק אחרי נסיעה ארוכה בעיר ומחוצה לה, בשטח ובכביש עמדה על ליטר דלק אחד לכל 9.4 קילומטר, שזה לחלוטין מעולה בהתחשב במשקלו, במאמץ שהוא השקיע בשטח ובעובדה שהוא זחל בפקקים רבים ואומץ רבות בכביש.

בסעיף האחרון הקשור לגודלו של תא המטען, גילינו תא גדול יותר ממרבית רכבי שבעת המקומות. כך תוכלו להעמיס כמעט 250 ליטר גם כשכולם ישובים במקומותיהם.

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים ג'יפ אמיתי ובתקציב שפוי, כזה שיכיל אתכם ואת כל המשפחה בנינוחות ובקלות וגם יעניק לכם הרבה מעבר, הרקסטון הוא בהחלט אופציה שמתאימה לכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.