שלום לאופר | יום י' אלול ה׳תשפ״ב 06.09.2022

"בולדוזר": השליח המצליח שימשיך בדרכו של הרב 'רלי'

לפני פטירתו מינה אותו הרב ישראל הלפרין ע"ה, השליח האגדי בהרצליה, לממלא מקומו • מי אתה הרב תמיר קסטיאל, השליח בקטמון שבירושלים? • COL משרטט פרופיל לדמותו וחושף את הקשר הקרוב שלו עם הרב הלפרין
הרב קסטיאל לצד הרב הלפרין ע"ה

בשבוע שעבר התבשרנו בבשורה המרה על דבר פטירתו של השליח המסור והחסיד המקושר הרב ישראל הלפרין ע"ה.

מי שהתאבל מרה על פטירתו הוא תלמידו המובהק שהתקרב בזכותו לחב"ד ולרבי – הרב תמיר קסטיאל, שאף נקרא למלא את מקומו בשליחות בהרצלייה. הוא ימלא את מקומו בשליחות המאתגרת בעיר המרכזית העשירה והחשובה.

גורמים עמם שוחחנו בטוחים בהצלחתו של הרב קסיטאל בשליחות החדשה ומשרטטים קווים לדמותו של שליח כשרוני, פעלתן, חסידי שהגיע להישגים כבירים במקום שליחותו עד עתה – שכונת קטמון בירושלים.

אנו מביאים בזה תמונה כללית לדמותו של ממשיך השליחות של הרב הלפרין – הרב תמיר קסטיאל.

הרב תמיר קסטיאל נולד ברמת השרון להוריו במשפחה שאינה שומרת תורה ומצוות, לפני 52 שנה. כיום הוא נשוי לרעייתו נועה תחי' ולו עשרה ילדים, - חמישה בנים וחמש בנות.

בצעירותו התקרב לחב"ד על ידי הרב הלפרין.

 

הרב קסטיאל הוא עד עתה השליח לשכונת קטמון בירושלים. הוא יושב ראש המוסדות של חב"ד בקטמון והשליח הראשון בשכונה. כיום ישנם תחתיו ארבעה בתי חב"ד בשכונה – אשר את כולם הקים מן המסד ועד הטפחות.

"אני שליח תחתיו." מספר לנו הרב אור זיו, שליח בשכונת קטמון. "הגעתי דרכו לשליחות, עברתי אצלו כנשוי טרי. מיד אחרי הריאיון התקבלתי אצלו להיות מנהל פעילות בשכונה".

"הוא אדם נפלא ובעל מעוף." מספרים לנו אנשים המכירים אותו מקרוב. "שהקים בעשר אצבעות מוסדות גדולים בירושלים. כל המוסדות שפועלים תחתיו מקיימים שיתוף פעולה מלא – עובדה שאומרת המון."

"הוא מנהל בעצם." אומרים לנו, "הכישרון שלו בניהול הוא פנומנלי. לתת כל שליח את הדרך ולהכווין אותו בתחילת דרכו עד שהוא מעמיד אותו על הרגליים ואז הוא נותן לו חופשיות."

הוא היה בן טיפוחיו של הרב רלי הלפרין ע"ה. הרב הלפרין קירב אותו לחב"ד. "הרב הלפרין היה הכל בשבילו. משפיע, רב ודוגמה אישית." אומרים לנו מכריו.

הרב קסטיאל הוא חבר הנהלת "צעירי אגודת חב"ד" בישראל. הוא נבחר בבחירות שנעשו על ידי השלוחים עצמם – עובדה מדהימה כאשר המדובר הוא ביהודי שנולד וגדל כאדם שאינו שומר תורה ומצוות. "זה לבוא הכי מלמטה שיש עד לסלתה ושמנה של חב"ד. הרב אהרונוב יו"ר צא"ח מעריך ומוקיר את כישוריו ופועלו וסומך עליו מאד. וכך גם כל הנהלת צא"ח.

הרב קסטיאל הקים עשרות גני ילדים של חב"ד בירושלים, הוא ניהל את כל האופרציה מבחינת אישורים ממשלתיים ועירוניים, משרד החינוך, העירייה. כשהתחיל היו גנים בודדים – היום יש מעצמה.

בין השאר ביצע מהפיכה בתחום הקמפיינים של גיוס כספים לבתי חב"ד בארץ. הוא מייעץ לעשרות בתי חב"ד בארץ ומוסר את זמנו כדי לעזור לשלוחים. לעיתים מדובר בשלוחים שלא האמינו שיצליחו לגייס את הכסף - הרב קסטיאל ליווה אותם בתהליך הכלכלי והם הצליחו. מדובר בין היתר בערים מרכזיות בארץ.

הוא חבר קרוב מאד של הרב יעקב הלפרין נציג חב"ד בעיריית ירושלים. יחד הם עושים מהפיכות בהשגת תקציבים עבור מוסדות ובתי חב"ד בירושלים.

"הוא נוהג לספר רבות שקירבו אותו בתור ילד ליהדות כאשר לקחו אותו למאפיית המצות בכפר חב"ד ועל ידי הביקור הוא זכה להכיר מושגים בסיסיים ביהדות. זה הותיר עליו חותם חזק מאד."

בצה"ל הוא שירת ב'בור' המודיעין בקריה.

"יש לי פרויקט שנקרא "ארוחה 10" והרב קסטיאל הוא שותף מלא בכל המפעל." מספר לנו הרב אור זיו מנהל בית חב"ד בקטמון שהקים את הפרויקט. "המפעל דואג ל-1400 ילדים מדי בוקר! מדובר במפעל מדהים! מפעל נוסף הוא "בצוותא" – המפעל דואג לכביסה לחיילים בודדים. אנחנו בקשר עם החיילים ודרך זה מקרבים אותם ליהדות. מדי ליל שישי אנחנו מחלקים ל-400 משפחות סעודות שבת! מדובר בארוחות גורמה! ואת כל זה הוא מנהל ביד רמה."

לצד החברה'מניות והכשרונות, הוא בראש ובראשונה יהודי מאד חסידי, שמוסר שיעורים, ומצלם וידאו שבועי עם מסר תורני על הפרשה. שמתפלל באריכות מדי שבת. "אכפת לו מהרבי. ומהאחדות של החסידים. עצם העובדה שאנו השלוחים שתחתיו חיים ללא מחלוקות זה אומר הכל." אומרים לנו.

"האיש הפך את ירושלים. הוא פשוט בולדוזר. הוא פתח עכשיו בית-הספר "שלהבות חב"ד" ראשון בירושלים. אף אחד לא האמין שאפשר בשכונה כל-כך דתית רוויית בתי ספר דתיים מכל הקשת שיהיה מקום ל'שלהבות' זה אתגר שלא האמינו – והוא הצליח בו."

 

בשיחה שקיימנו עם הרב קסטיאל השבוע הוא נפרד מרבו הרב הלפרין, שלדבריו היה לו "כמו אבא":

"אני מאד נרגש לדבר עליו. הרב הלפרין ע"ה היה איש אשכולות. מיוחד במינו. מפקד ואבא. רב ומנהל. פשוט שילוב עצום של דברים שלכאורה מנוגדים והם לא סותרים בכלל. אדם שחי את הנקודה וממילא מתוך הנקודה הגם שהדברים שונים הם מתאחדים. היה דייקן בפרטי פרטים – בכל דבר שעשה הוא היה צריך להיות בשיא השלימות עד לפרטים הכי קטנים. מצד שני היה אדם רחב לב, אוהב, וותרן. אדם משכמו ומעלה. מדייק בהלכה ובמנהגים. מקושר. מאיר פנים לכל אחד.  מקבל כל אחד.

"הוא היה יזם עצום. מכל דבר שהכיר ידע לקשר אותו לרבי, מכל שיר, סיפור או משחק. היינו יושבים בהתוועדות בבית חב"ד שלו בהרצליה – אפילו מדברים שזכר מהגן ילדים שהיה בו הוא למד הוראות בעבודת ה'. הוא היה מסודר ביותר, קבלת עולני'ק, מדייק בהוראות הרבי. לא מכיר עוד שליח ראשי שמכיר כל פרט אצלו בשליחות, ומדובר על מקומות ענקיים: הרצליה וכפר שמריהו, הוא ידע כל פרט בדיוק.

"בתקופה שהכרתי אותו למדתי באיזשהו כולל ברעננה והגעתי לפארברענגען של י"ט כסלו ברמת השרון, שם פגשתי אותו ושם למדתי אצל מקורב שלו. הקשר היה מיידי. התקשרתי אליו מאד חזק. ממש כמו אבא.

"כשהתחתנתי, הרב הלפרין הכין אותי לחתונה, כל השידוך שלי עבר דרכו בצורה ניסית ומופלאה. באותו זמן הרב הלפרין קנה 'טנק מבצעים' ואני הפעלתי אותו. הרב הלפרין אמר לי: 'הטנק זו המתנה שלך לרבי'. וכך נסענו עם הטנק לחתונה, הגענו אני והרב הלפרין לאולם בתוך הטנק ברוב שירה וזמרה, ההורים נסעו לבד... הוא הפך את החתונה שלי למבצע צבאי. זה היה פשוט מדהים!".

ומהדברים שהרב קסטיאל אומר על רבו הרב הלפרין – ניתן ללמוד גם עליו. אנחנו מאחלים לרב קסטיאל הצלחה באתגר ובשליחות החדשה בעיר הרצליה ושיזכה לעשות הרבה נחת לרבי המשלח.

הרב הלפרין מרקיד את הרב קסטיאל בליל החתונתו.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרב הלפרין
י"א אלול ה׳תשפ״ב
מחמם את הלב, לקרא על הרב הלפרין מהרצליה,, חסיד שהאמת ורק האמת נר לרגליו, מוכשר בכל, והכל בהצנע לכת , בלי רעש וצלצולים, כל מבצע של הרבי, היה מתוכנן ומיושם כמו מבצע צבאי, ועם כל הברען החבד"י., לא שייך לחקות אותו רלי יש רק אחד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.