שלום לאופר | יום ט' אלול ה׳תשפ״ב 05.09.2022

"הרועה הנאמן": הסרט שנטע תקווה בחסידים אחרי ג' תמוז

כך חבורת בחורים בתקופה הקשה ביותר מוציאה לאור סרט מלא אמונה • ה'חכם', השרים, המלך, הילד החסידי והמורה שלו - בהפקה סוחפת לימים ההם, עם מסר שרלוונטי גם לימינו • מפיק הסרט מספר לנו, והסרט המלא מוגש לצפייה ישירה
תמונה מתוך צילומי הסרט "הרועה הנאמן". באדיבות הרב מענדי חאנין

 

הרועה הנאמן

בשנת תשנ"ה קבוצת בחורים אמריקאים נמרצים ששהו בשליחות בישיבה בכפר חב"ד החלו בשורת פעולות נמרצות בעקבות ג' תמוז תשנ"ד. הם ארגנו כינוסי 'ראלי' לילדים, הפיקו את אלבום 'אוי רבי' בעברית, הקימו פארק שעשועים בכפר חב"ד, והשיא: צילמו סרט באורך מלא בעל מסרים חב"דיים מובהקים.

הסרט נחל הצלחה כבירה, אלפי חיילי צבאות-השם בארצות-הברית נכבשו במסריו והם זוכרים אותו עד היום. הסרט אף תורגם לעברית מה שגרם לעוד מאות ילדים בארץ ישראל לצפות בו.

הסרט נקרא "הרועה הנאמן", הוא מספר סיפור מדהים שהגיע בכלל מהצגה שכתב בחור עבור הקעמפ של קיץ תשנ"ד, שבועות בודדים לאחר ההסתלקות. וכך מספר לנו הרב מענדי חאנין, מי שיזם את הסרט, הפיקו ואף שיחק בו תפקיד מרכזי:

"באותו זמן ערך ר' מוטי גל ע"ה סרט מיוחד לקהל לא שומרי תומ"צ שנקרא 'מסע בר מצווה'. הדבר הזה נתן לנו דחיפה גדולה להפיק את הסרט ולהעצים את האמונה בקרב הילדים.

לקחנו מצלמה מר' ירמיהו סודקביץ' מכפר חב"ד, והתחלנו לצלם יחד עם ר' ירמי, מחוץ לשעות הסדרים, לפי התסריט של הקעמפ.

אופן הצילומים הי' מאוד לא מסודר, והכל היה 'מאולתר' מהרגע האחרון. כל דבר צילמנו במקום אחר. חוף הים צולם ביפו, בית הכלא בעכו, סמטאות בירושלים וצפת, חורבה במקום נטוש בין כפר חב"ד לתל אביב וכיתת הלימוד צולמה בכלל במונטריאול… יום אחד מישהו סיפר לנו שיש ליד הישיבה סוס. מיד רצנו אליו, התחפשנו וצילמנו. היו גם סצינות מורכבות יותר. את פתח מערת החכם צילמנו במקום אחד ואת פנים המערה במקום אחר.

בכלל התנאים אז היו ממש לא מפותחים בלשון המעטה. לא היו לנו מספיק אנשי צוות, ולכן בכמה מהסצנות מענדי היה גם הצלם וגם השחקן – באותה סצנה. ממקם את המצלמה, לוחץ 'הפעל' ונכנס לפריים…".

 

לאחר שהסרט יצא הוא נמכר באלפי עותקים בכל העולם ונטע עידוד ותקווה בילדים חב"דיים רבים.

אנו מגישים בזה את הסרט המלא לצפייה ישירה, גם אם האיכות לא מאד גבוהה (בכל זאת, זה צולם בתנאים לא תנאים לפני כמעט שלושים שנה...). צפייה מהנה!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.