מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשפ״ב 05.09.2022

בלוד, קריית מלאכי וביתר עילית: נפתחו כוללי "תורת השליחות"

בשלושה ריכוזי אנ"ש בארץ הקודש נפתחו כוללי תורת השליחות: בלוד, בקריית מלאכי ובביתר עילית | הבשורה: כוללי "תורת השליחות" שמו להם למטרה להכשיר אברכים צעירים המתעתדים לצאת לשליחות בארץ ובחו"ל, ולתת להם את הכלים התורניים והמעשיים הנדרשים | רשת הכוללים מהווה המשך ישיר לכוללים שפעלו בעשור האחרון על ידי המכון למנהיגות תורנית "תורה שלמה", ביוזמתם ובתמיכתם של הנגיד והשליח הרב יצחק משען והנהלת "כולל חב"ד"
בלוד, קריית מלאכי וביתר עילית: נפתחו כוללי
תמונות: באדיבות המצלם

לאחר חודשי הכנה מאומצים והשקעת משאבים רבים, נפתחו כוללי 'תורת השליחות' בשלשה ריכוזים חב"דיים בארץ הקודש: לוד, קריית מלאכי וביתר עילית.

מדובר ברשת כוללים חדשה ומבטיחה, המהווה המשך ישיר לכוללים שפעלו בעשור האחרון על ידי המכון למנהיגות תורנית "תורה שלמה", ביוזמתם ובתמיכתם של הנגיד החסידי השליח הרב יצחק משען והנהלת כולל חב"ד בראשות הרב שלום דוכמן

כוללי 'תורה שלמה' פעלו בהצלחה רבה בשנים האחרונות על ידי השליח הרב חיים אלימלך. עשרת הכוללים, שפעלו בערי ישראל, הכשירו שלוחים, במסלול שנמשך בכל מחזור שלוש שנים.

כוללי 'תורת השליחות' שמו להם למטרה להכשיר אברכים צעירים המתעתדים לצאת לשליחות בארץ ובחו"ל, ולתת להם את הכלים התורניים והמעשיים הנדרשים, אם במסגרת לימודית חדשנית, במהלכה ילמדו האברכים במשך שנה אחת עשרות נושאים בהלכה למעשה ממקורות ההלכה ובשיעורים מעמיקים ומעשיים, ואם בהכשרות מקצועיות בתחומים הנדרשים לחיי השליחות ובהרצאות והתוועדויות ע"י שלוחים ומשפיעים.

בראש הכוללים עומד הרב מנחם מענדל והבה שליט"א המנהל ומתווה את תוכניות הלימודים, עוקב אחר התקדמות האברכים ומוסר שיעורים כלליים בכל סניפי הכולל, לצד ראשי הכוללים בסניפים: הרב דובער יורקוביץ בלוד, הרב חיים דוד לנדא בקריית מלאכי והרב מנחם מענדל סגל בביתר עילית. כמו כן ר' רפאל הניג, מונה לאחראי על הניהול האדמינסטרטיבי של רשת הכוללים החדשה.

בסיעתא דשמיא, בראש חודש אלול נפתחו הכוללים ברגל ימין, כאשר האברכים שנבחרו בקפידהעמלים ושוקדים על תלמודם ומנצלים את הזמן לעמוד בהספקים הרבים בעיון ובבקיאות ומברכים על התוכנית המיוחדת הן בנגלה והן בחסידות, ובמהלך השבוע שמעו כבר שיעור כללי ראשון בהלכה למעשה בהל' שופר מפי ראש הכוללים הרב והבה.

לצד הלימודים התורניים, התכנסו כלל האברכים ביום חמישי שעבר בירושלים, לפתיחת תוכנית ההכשרות שתיערך מידי שבוע בהנחייתו של הד"ר שמחה אסף ליבוביץ, מנהל המכון למנהיגות ומחבר הספר 'המסע לשליחות אפקטיבית במשנת הרבי', שידיו רב לו בהכשרה מקצועית לשלוחים בארץ ובחו"ל מתוך המקורות האיתנים במשנתו של הרבי (כאן המקום לציין כי המסגרת החדשה תכלול גם הכשרה חודשית לנשי האברכים ועל כך יבוא דיווח נפרד אי"ה).

לקראת סיום השבוע העמוס התכנסו האברכים למעמד הפתיחה של הכוללים שכדרכם של חסידים – נפתח בהתוועדות חסידית פנימית בהשתתפותם של הרבנים ראשי הכוללים, כשעם האברכים מתוועד פטרון הכוללים השליח הרב יצחק משען, שהודה ובירך בהתרגשות על הזכות שנפלה בחלקו ועל המשאבים הרבים שהושקעו ויושקעו ברשת הכוללים שיכינו את הדור הבא של שלוחי הרבי בארץ ובעולם ועודדם לנצל את הזמן היקר בלימודם בכולל, מה שישמש כהכנה רבה לשליחותם להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.