שלום לאופר | יום ט' אלול ה׳תשפ״ב 05.09.2022

"הרבי מעורב בכל פרט": הרב גרינברג נזכר ב"הקהל" תשמ"ח

בשנת תשמ"ח הרבי הורה להקים "מטה הקהל" שיעסוק במבצע עם הוראות מיוחדות ומשכורת מלאה שאת חלקה שילם הרבי • הרב גרינברג - כיום שליח ראשי לאלסקה ואז תמים בישיבה ב-770 נרתם למבצע וערך את הקונטרס עם שיחות הרבי שהופץ באלפי עותקים. הקונטרס מובא בזה • זכרונותיו של הרב גרינברג מאותה שנת "הקהל" שמחה של תשמ"ח יחד עם צילום מסמכים נדירים
המסמכים והקונטרס לצד תמונת השליח הראשי לאלסקה הרב יוסף יצחק גרינברג

בשנת תשמ"ח פרסם מטה הקהל המרכזי של צא"ח המרכזית בניו-יורק תמצית הוראות הרבי לרגל שנת הקהל. מי שכתב את החוברת היה תלמיד ישיבה ב-770 התמים יוסף יצחק גרינברג – כיום השליח הראשי באלסקה.

הרב גרינברג נזכר ומספר:

"כל מי שזכה להיות אצל הרבי בשנת הקהל תשמ״ח זוכר את השטורעם העצום שהרבי עשה אז בנוגע ל׳מבצע הקהל׳, והחל מהתוועדות י״ג תשרי תשמ״ח כבר הבינו שזה הולך להיות על ״פארנעם״ הכי גדול, ובפרט כאשר הרבי הכריז שיסדרו מקום מרכזי ושימנו אדם במשרה מלאה שישב במשרד של ׳מבצע הקהל׳, כי זה מבצע שיימשך בכל השנה כולה.

זכיתי להיות אז אחד מהתמימים שהתעסקו בארגון מטה 'מבצע הקהל' ובסידור המשרד וכו׳, ביחד עם ידידי ר׳ זלמן ליברוב שי׳ ועוד. ר׳ יהונתן האקנר שי׳ התמנה אז למנהל של המשרד תחת הנהלת יו״ר צא״ח הרה״ח ר׳ דוד רסקין ע״ה.

עד כדי כך הרבי היה מעורב בכל פרט, שלאחר שהודיעו לרבי שיש כבר משרד ומזכיר שיקבל משכורת חודשית - הורה הרבי שחצי מהמשכורת של הרב האקנער ישולם מהמזכירות של הרבי, ואח״כ בהתוועדות של שבת נח תשמ״ח אמר הרבי שכאן המקום להזכיר שנתקבלה ידיעה מצא״ח שישנו מקום מרכזי ומינו אדם מיוחד, ושיעשו כן בכל המקומות ובמיוחד באה״ק…

התקשרנו אז לכל קהילות אנ״ש בעולם, ומיד התחילו לשאול איך להסביר את המבצע...

זכיתי אז לערוך קונטרס מלוקט מהנקודות העיקריות של השיחות של הרבי אודות העניין דשנת הקהל מתשרי תשמ״ח וכן משיחות ומכתבי הרבי במשך השנים הקודמות, כדי לבאר בתמציתיות את הענין דשנת הקהל בתורת הרבי ואודות מבצע הקהל בפרט, והדפסנו אז אלפי קונטרסים שנשלחו לכל קהילות אנ״ש בעולם.

מפני חביבות הדברים ולהוסיף חיות בהכנות למבצע הקהל בשנה הבע״ל – מצורף-בזה צילום מהקונטרס ע״ד מבצע הקהל שי״ל בשעתו, ביחד עם הדו״ח פעולות ממבצע הקהל של ר׳ יונתן האקנער שי׳ שבו מגיש את הקונטרס לרבי,  וכן מצו״ב מענה הרבי מז״ך אדר תשמ״ח על אחד מהמשלוחים החודשיים של מטה מבצע הקהל ששלחנו לכל אנ״ש.

הקונטרס, הדו״ח והמענה הוא מארכיון הרב דוד רסקין ע״ה באדיבות נכדו התמים חיים בן ציון שי׳ פירסאן."

 

»להורדת ולקריאת "קונטרס מבצע הקהל" המלא הקליקו «

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.