מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשפ״ב 01.09.2022

פרידה מהרב הלפרין ע"ה, גוטניק מנסה להשפיע - וחוזרים לישיבות

האבל במשפחת השלוחים: הרב נקי מהרצליה בזרקור אישי לדמותו של הרב ישראל הלפרין ע"ה. וגם: גוטניק מסביר למה החליט לתמוך בשקד. המשפיע מאלעד מתוועד על הכנות לנסיעה לרבי וד"ר יחיאל הררי משיק ספר חדש
פרידה מהרב הלפרין ע
צילומים: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

הערב בתוכנית ליל שישי. הנגיד הרב יוסף יצחק גוטניק מאוסטרליה שנפגש לאחרונה עם מספר אישים פוליטיים בולטים בהם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והשרה איילת שקד, מדבר על האמון שלו בבנימין נתניהו גם כיום כמנהיג המחנה הלאומי, על ההוראות שקיבל מהרבי למען שלימות ארץ ישראל וגם: למה הוא חושב שמגיע לאיילת שקד הזדמנות נוספת לאחר הישיבה בממשלה האחרונה.

בהמשך יהיה כאן הפרשן הפוליטי קובי בורנשטיין שיסקור את המצב בש"ס שהשיקה קמפיין חברתי על מלא, וגם, על מה שקורה ביהדות התורה עם הפיצול בין ג' לאגודה, ולמה הטיימינג של ההתפוררות ב'עוצמה יהודית' משחק לידיו של איתמר בן גביר?



סוף סוף זה קרה. כל הילדים החלו את שנת הלימודים. בתחילת השבוע חזרו הבנים לתלמודי התורה והבחורים לישיבות, וכעת גם הבנות חזרו לכיתות הלימוד ולמכללות. יהיה כאן איש החינוך הוותיק הרב יצחק (איקה) ריבקין מכפר חב"ד, שידבר על תפיסות ישנות של חינוך מהעבר אל מול הרפורמות החדשות והאתגרים כיום, וגם, למה ההורים חייבים להיות יותר מעורבים בחינוך הילד ופחות להשליך על המוסדות?

בהמשך נשמע מהרב יעקב קטן, מנהל רוחני ומשפיע בישיבת תומכי תמימים אלעד, שידבר על חשיבות הנסיעה באופן כללי לרבי כתמים וכאברך, וגם על החשיבות של שנת הקהל בפרט אצל הרבי. ולמה כיום בחורים בישיבות נוסעים הרבה יותר לרבי בשלל תאריכים ויומי דפגרא ולא רק בתשרי כפי שהיה נהוג בעבר?

'ארגון צאצאי רבנו הזקן' המוכר לנו בשמו כ'ארגון הצאצאים' השיק לאחרונה אתר מרהיב שמנגיש את רבנו הזקן לצאצאים הרבים, כשגולת הכותרת באתר היא אילן היוחסן המפורסם שבו ניתן להזין פרטים אישיים ולקבל תמונה מלאה של הייחוס המשפחתי דור אחר דור עד אדמו"ר הזקן. יו"ר הארגון הרב יצחק מאיר הלפרין יספר על המפגשים השנתיים שהפכו לשם דבר, על הצאצאים הרבים הסמויים שהוא מקווה למצוא בעזרת האתר החדש, וגם, על ההשתתפויות של הרבי מכספו האישי באירועי הארגון במהלך השנים.

הרב יעקב נקי משלוחי הרבי בהרצליה ידבר על דמותו של השליח המיוחד הראשי לעיר, הרב ישראל (רלי) הלפרין שהלך לעולמו והשאיר הרבה לבבות שבורים וכואבים. "הוא היה חייל של הרבי נטו והרבי, זה מה שעניין אותו כל חייו" אומר הרב נקי.

לסיום, השליח והמרצה ד"ר יחיאל הררי שהשיק לאחרונה ספר חדש –'לפרוץ את גבולות האישיות', ידבר על מסלול חיים שמושפע מתכונותינו האישיות והאם זה בכלל ניתן לשינוי? הוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.