| יום ה' אלול ה׳תשפ״ב 01.09.2022

"בית מנחם" - מוקד של הפצת המעיינות

מה התחיל בשנת תנש"א ברחוב אליהו הנביא בקרית גת, וממשיך היום ביתר שאת ב"בית מנחם"? מה סוד המשיכה של רבנים חשובים להתפלל דוקא בכפר חב"ד, ואיך כל זה קשור להפצת המעיינות >>> הרב משה הורוביץ בראיון

שלום הרב משה הורוביץ, המוכר לכולנו מהתחום התורני של בית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד, כולל "תפארת זקנים", ופעולות נוספות.

אכן אנחנו זוכים במהלך כל השנה, בימי שגרה וביומי דפגרא, בשעות הבוקר המאוחרות או אחרי חצות הלילה, לסייע בענינים שונים, ובפרט בקשר עם רבנים ואדמו"רים חשובים.

אנחנו רואים שלאחרונה רבנים מחוגים שונים באים לבקר ב"בית מנחם", זו תופעה חדשה?

מאז שאני זוכר את עצמי "בית מנחם" היה מוקד משיכה, כמובן בי"ט כסלו, אבל גם בימים רגילים. אבל בשנים האחרונות רואים עליה משמעותית, כשהתברר ש"בית מנחם" קרוב לשדה התעופה, ושעות התפילה גמישות, וגם מקבלים בסבר פנים יפות, נראה שהחלה נהירה מסויימת לבא לכאן.

נשמח להתמקד בפעולה הזו עם הרבנים, איך נוצר הקשר שלך לתחום הזה? איך הכל התחיל?

הקשר שלי התחיל עוד כשלמדתי בתור בחור בישיבת בקרית גת, בשנים נ"א-נ"ג, כבר אז הייתי הולך לאדמו"רים ורבנים שגרים בעיר, האדמו"ר מקרטשניף זצ"ל, וגם בנו הבכור ממשיך-דרכו היה מקבל את ה"דבר מלכות" ולומד את השיחות, וכן המקובל הרב נסים מויאל זצ"ל, הייתי הולך ומביא להם את ה"דבר מלכות" שהתחיל להוציא הרה"ח טובי' פלס ע"ה.

מי שעודד אותי כל הזמן לעסוק בזה, היה המשפיע הרב יוסף יצחק שי' גנזבורג, שהוא עסק בענינים של הפצת המעיינות אצל רבנים. ובאמת ראינו איך שהם מקבלים את השיחות, ומתעניינים, ואחרי כ"ז אדר נ"ב הרבנים התעניינו במצב הבריאותי של הרבי.

ואיך אתם ממשיכים את הפעולות היום?

ב18 שנים האחרונות, מאז שמכון 'אור החסידות' יצא לדרך והחל להוציא שיחות המיועדות לקהל התורני, מיועדות לרבנים ולאדמו"רים, אז יש ב"ה חוברות 'לקראת שבת' מותאמות שאפשר לתת בצורה מכובדת, ובהבנה והשגה. הן החידושי סוגיות שהוא עיוני ולמדני, והן דרכי החסידות שאלו סיפורים לעובדי ה', וכן שאר המדורים.

שואל את עצמו שליח, עסקן, גבאי – מה אני יכול לתת לרב או ראש כולל שאני בקשר איתו סביב נושאים מקצועיים וכדומה?

אני יכול להמליץ ממה שאני רואה במוחש, מגיעים ל"בית מנחם" ראשי כוללים, רבנים, ראשי ישיבות, מכל החוגים ממש. חוץ מהגשמיות שאנחנו נותנים להם, אנחנו מביאים להם ספרי 'אור החסידות' על המועדים ועל התורה – אוצרות התורה, יינה של תורה, אוצרות המועדים. אלו ספרים שממש מותאמים בשבילם, בשפה שהם מורגלים בה. ורואים את ההתפעלות שלהם. גם דנים איתם בנושאים המדוברים בספר, וקיבלתי כמה ד"שים שנושאים רבים מהתורה של הרבי עלו על שולחנם לפני קהל עדתם, וגודל הזכות אין לשער.

סיפר לי שליח מאחת הערים בגוש דן, שמאז שנתתי ספר מסויים מהתורה של הרבי לרב העיר, הוא התחיל לתבל בדרשות שלו מדי שבת מדברי הרבי.

חוץ מהרבנים שמגיעים ל"בית מנחם", יש לכם קשר נוסף עם רבנים?

בוודאי, לפני המועדים, אני משתדל להגיע לכמה וכמה רבני קהילות, אב"ד חשובים. להיפגש איתם, ולדבר בתורה בקשר לחג, ולתת להם ספר מהרבי.

חשוב לי לציין, ש'אור החסידות' בראשות הרב מן בניו יורק, נותנים את הספרים ביד רחבה, בשביל הפצת המעיינות. וזה חלק חשוב בפעולות שלהם. בספרים, בחוברות, בסלולרי, ובכל השפות.

יישר כח גדול הרב הורוביץ שרוממת אותנו.

עוד מילה לסיום. אני רוצה לסיים ביישר כח גדול, לכל העוסקים במלאכה בביהכנ"ס בית מנחם, לגבאים ובראשם לגבאי הראשי הרב בנימין רבקין שיחי', שמנהלים ביד רחבה ובהתמסרות גדולה את כל עניני ביהכנ"ס.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.