שניאור דייטש | יום ג' אלול ה׳תשפ״ב 30.08.2022

מועצת הרבנות נגד רפורמת הכשרות: תזמן רבנים חורגים לבירור

מועצת הרבנות הראשית בקריאה לשר הדתות לעכב את יישום רפורמת הכשרות עד לתיקון הנדרש • ועדת כשרות שע"י מועצת הרבנות הראשית תזמן רבנים נותני כשרות מחוץ לתחומם - לבירור • הרבנים הראשים לישראל חזרו על האיסור החמור בעליה להר הבית בזמן הזה
מועצת הרבנות נגד רפורמת הכשרות: תזמן רבנים חורגים לבירור
ישיבת הרבנות הראשית לישראל, הבוקר (צילום: דוברות)

 מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום - יום ג' אלול, בראשות הרבנים הראשיים לישראל.

איסור עליה להר הבית בזמן הזה

את הישיבה פתח הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף, אשר הזכיר את גדולתו של מייסד הרבנות הראשית הרב הראשי הרב אברהם יצחק הכהן קוק שהיום חל יום פטירתו.

בפתח הדברים הרב הראשי לישראל הראש״ל הגר״י יוסף הזכיר את התנגדות המוחלטת של הרב קוק זצ״ל לעלייה להר הבית, איסור שלאחר מכן אסרו כלל כלל הרבנים הראשים לישראל לדורתיהם וחברי מועצות הרבנות הראשית לדורתיהם שחזרו על האיסור המוחלט והגורף בעליה להר הבית, את הדברים סיים הרב הראשי בקריאה לשוב ולאמץ שוב את הקביעה ההלכתית של רוב מניין ובניין של רבני ישראל.

הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין הגדול הגר״ד לאו אמר: ״אנחנו צריכים להזהר שלא להכנס לשאלות וספקות כפי שהזכיר עמיתי הראשון לציון שיש פה שאלות וספקות של כרת. להראות ריבונות ניתן גם בדרכים אחרות, חייבים לשמור על קדושת המקום.

"הרב קוק חרד לנושא ואף התבטא בחומרה נגד מי שעלה להר, דעתו הייתה פשוטה וברורה נגד העליה להר. אנו עומדים ומתפללים שנזכה לראות את הכהן הגדול בעבודתו ואת הבית בנוי בתפארתו בעזרת ה׳ במהרה בימינו מתוך קדושה וטהרה אמיתית.״ אמר הרב לאו.

רפורמת הכשרות

בעניין מתן כשרות של רב עיר מחוץ לתחומו קיבלה מועצת הרבנות הראשית את ההחלטות הבאות:

1.מועצת הרבנות הראשית לישראל קוראת לאותם רבנים פורצי גדר לחדול מידית ממתן כשרות מחוץ לתחומם.

2. ועדת כשרות שע"י מועצת הרבנות הראשית תזמן את אותם רבנים לבירור, ותבחן את פרצות הכשרות שנטענו, לגבי תעודות כשרות שניתנו, וככל שיהיה בכך צורך יופנה העניין אף לוועדת משמעת לרבני עיר.

3. מועצת הרבנות הראשית מברכת על פעילות האכיפה של הלשכה המשפטית בעניין, אותם רבני הנותנים כשרות מחוץ לתחומם, ומבקשת להמשיך בפעילות זו עד לבירור ומיצוי מלא של אכיפת ההפרות.

4. מועצת הרבנות הראשית קוראת למקבלי ההחלטות לאור פרצות הכשרות החמורות, לבטל מידית את האפשרות לרב עיר ליתן כשרות מחוץ לתחום.

5. לאור המכשלות הרבות שהתגלו קוראת מועצת הרבנות הראשית לשר לשירותי דת לעשות שימוש בסמכותו על פי חוק, ולדחות את החלת השלב הבא של רפורמת הכשרות הצפוי להיכנס לתוקף ביום ח' בטבת תשפ"ג (1 בינואר 2023) וזאת עד לתיקון כל הנדרש.


השקת בול הרבנות הראשית

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה היום הושק גיליון בולים לציון 100 שנה לייסוד הרבנות הראשית, הבול שהושק יחד עם השירות הבולאי של מדינת ישראל במארז מהודר הכולל בתוכו את דיוקנם של הרבנים הראשים לישראל זצ"ל.

הבול הושק היום, יום  ג' אלול תשפ"ב יום פטירת מייסד הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל בישיבת מועצת הרבנות הראשית במעמד הרבנים הראשים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית שליט"א.
 
הבול הושק על ידי מחלקת הדוברות של הרבנות הראשית לישראל בשיתוף השירות הבולאי של דואר ישראל. ציורי הרבנים הראשים צוירו על ידי האמן אלישע כץ ודף המזכרת עוצב על ידי מעצב הבולים רונן גולדברג.

וידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.