מערכת COL | יום כ"ז אב ה׳תשפ״ב 24.08.2022

המלח הרס האבנים: החל השלב האחרון בשיפוץ הרחבה של 770

רחבת בית חיינו 770 משנה את פניה. בחודשים האחרונים נעשים שיפוצים נרחבים ובימים אלו החל השלב האחרון במדריגות הכניסה ל-770 • COL עם תיעוד נרחב מהשיפוץ בימים האחרונים ובסקירה על מהלך השיפוצים הגדול
המלח הרס האבנים: החל השלב האחרון בשיפוץ הרחבה של 770
תמונות: באדיבות המצלם

"ועד בדק הבית 770" החלו בימים אלו את החלק האחרון של השיפוץ הכללי הגדול ב-770, לחצר, למדרכה ולספריית אגודת חסידי חב"ד

השיפוץ נעשה כפרויקט נרחב, שנמשך כחודשיים, ובמסגרתו נעשו מספר תיקונים יסודיים לקראת החורף. כל מה שהיה טעון תיקון במשך תקופה ארוכה, שלא סבל דיחוי, תוקן.

בין התיקונים: הסרת מכשולים ישנים במדרכה ובכניסה ובחצר ובקירות הבניין.

השיפוצים נעשו בשלבים. שלב אחד היה תיקון המרפסת החיצונית של הכניסה המקורית לבניין הספריה, מקדימה, שהייתה לפני כן שבורה ומפורקת לגמרי והיו נכנס דרכה מים אל תוך הבניין.

שלב נוסף היה תיקון מבנה הספריה עצמו. תיקון הקירות בכל המקומות שיש בהן נזילות ובמקומות שבהן הקירות מתקלפים מבפנים. וכן איטום מלא ממים וציפוי חומר המונע כניסת מים, ניקוי טוב של האבנים, מילוי האבנים בבטון איפה שהיה חסר.

שלב אחר היה תיקון נרחב של חלק המדרכה בחצר מסביב לתשליך, שם אבנים התנדנדו מצד לצד כאשר דרכו עליהם וכן היה צריך לשנות את רצפת החצר וסידור תעלת הניקוז שהייתה בעייתית, כך שתקנו את הכל באופן חדש חזק וטוב.

לתיעוד מהשיפוצים בסביבת בריכת התשליך > לחצו כאן

תיקון נוסף שהתבצע במסגרת השיפוצים היה זה של דלת הכניסה הראשית של 770.

לתיעוד מהשיפוצים בדלת הכניסה > לחצו כאן

שלב מעניין אחר בשיפוצים היה בנייה מחדש של מדרכת הרחוב מקדימה, בשטח גדול מקביל ל-770 ובנייני הספריה (מהחניה של הרבי עד סוף הבניין החדש של הספרייה), הכוללת מערכת מיוחדת חשמלית שבנו מתחת למדרכה להפשרת והמסת השלג. וכן דברים נוספים.

לדיווח נרחב ותיעוד מהשיפוצים במדרכה > לחצן כאן > וכאן

כעת, כאמור, החלו עם השלב האחרון לזמן זה, והוא - תיקון המדרכה ושביל הכניסה הראשי של 770, מהרחוב ועד המדרגות של 770 עצמו.

הדבר היה נצרך מכיוון שבשנים האחרונות המלח ששמו בגלל השלג הרס את האבנים לגמרי, והאבנים היו ספוגים עם מלח, והבטון סביבם התפרק, וכן כל כמה חודשים היה צריך לתקן חלק אחר של הלבנים. וכל שנתיים עד ארבע שנים היה צריך לחזק כללית את הלבנים, וכן כמה אנשים נפלו מהשלג והקרח ונצרכו לטיפול רפואי, לכן השיפוץ כולל מערכת חשמלית מיוחדת אוטומטית להפשרת והמסת השלג למונע מקרים כאלו

בחלק זה של השיפוץ של האבנים האדומות היות שהאבנים הם מקוריות (שמו אותם בשנת תשל"ז) משתמשים באבנים המקוריות עצמם - ככל שהדבר יתאפשר, מנקים את האבנים ומחזירים אותם ושמים מתחת בטון חזק וכמה טכניקות נוספות לתקן את הבעיות שהיו. גם כאן שמים מערכת חימום חשמלית אוטומטית מיוחדת להמסת השלג ממדרכת הרחוב בחוץ עד הדלת של 770 עצמה כולל את השביל והמדרגות כניסה ל-770

כל העבודות נעשים על ידי ועד בדק הבית בניהול הרב חיים ברוך שי' הלברשטם ובביצוע ר' יוסי שי' ראבקין שהינו בעל הנסיון בתחום ועל ידי חתנו ר' נתן שי' לאש באישור ותיאום עם וועד אגודת חסידי חב"ד שיחי'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.