COL | יום כ"ו אב ה׳תשפ״ב 23.08.2022

ה'חתונה' של שמחה'לה שטרם נראתה כמותה

הרבה דמעות היו באירוע הזה. דמעות של אושר ושמחה, סיפוק והודיה. הייתה שם מערבולת של רגשות שסחפה את כל הנוכחים והעניקה לכולם שיעור ענק בנתינה אין-סופית של הורים ובני משפחה • זה קרה בסוף השבוע שעבר, באולמי 'כתר הרימון' בבני-ברק. מכל רחבי הארץ, ואף מקצוות הגלובוס, נהרו בני משפחה, חברים, ועמך בית ישראל, ל'החתונה של שמחה'לה' • הסיפור המלא מוגש באדיבות ר' מנחם כהן ו'שיחת השבוע' של צעירי חב"ד
ה'חתונה' של שמחה'לה שטרם נראתה כמותה
החתן ו'הכלה' - התורה הקדושה. צילום: שלומי כהן

 

"זה התחיל כחלום", מספר האח. "שמחה'לה תמיד דיבר על זה, והחלטנו להגשים את חלומו"

הרבה דמעות היו באירוע הזה. דמעות של אושר ושמחה, סיפוק והודיה. הייתה שם מערבולת של רגשות שסחפה את כל הנוכחים והעניקה לכולם שיעור ענק בנתינה אין-סופית של הורים ובני משפחה.

זה קרה בסוף השבוע שעבר, באולמי 'כתר הרימון' בבני-ברק. מכל רחבי הארץ, ואף מקצוות הגלובוס, נהרו בני משפחה, חברים, ועמך בית ישראל, ל'החתונה של שמחה'לה'. זו לא הייתה חתונה במובן המקובל. שמחה'לה ליזרוביץ, צעיר בעל תסמונת דאון, שאינו יכול להינשא, 'התחתן' באותו ערב עם התורה – בהכנסת ספר תורה שכמותה לא הייתה.

כחתן ביום חופתו

ל'חתונה' הזאת התגייסו הוריו של שמחה'לה, ארבע-עשר אחיו וידידי המשפחה. ההכנות החלו לפני קצת פחות משנה, עם תחילת כתיבת ספר התורה, שבו קנו רבים אותיות ויריעות. המשתתפים היו מי שהתחברו לסיפור והרגישו צורך לשמח את שמחה'לה בשמחת התורה.

יום חמישי שעבר היה יומו הגדול של שמחה'לה. בבוקר נסע לכותל המערבי ברכב מפואר, כחתן ביום חופתו, לבוש חליפה חדשה ומהודרת. הוא נשא תפילה בשריד בית מקדשנו, ומשם למעמד סיום כתיבת האותיות וקריאת התורה. שמחה'לה כובד בכתיבת האות האחרונה ולאחר מכן בהגבהת התורה. עין לא נותרה יבשה כשחיבק החתן את ספר התורה ויצא היישר למעמד ה'חופה'.

אהבה בלי תנאים

ההליכה ל'חופה' הייתה לצלילי הניגון המרטיט ד' בבות. משם יצאו לתהלוכה ססגונית ברחובה של עיר. תהלוכה כזאת לא ראתה עיר התורה והחסידות. שמחה'לה רוקד עם ספר התורה תחת החופה, ותושבים רבים מפזזים סביב.

מי שעמד כל העת לצידו של ה'חתן' היה אביו, הרב יוסף, שפניו המאירות הביעו יותר מכול את תחושת הסיפוק שלו. "אני לא מבין בנשמות, אבל צריך לדעת כמה חשוב לקבל כל אחד ואחד כפי שהוא", אמר האב לקהל החוגגים. "כולם נבראו על-ידי הקב"ה. שמחה'לה הוא לא רק הבן שלנו. שמחה'לה מלמד אותנו מהי סבלנות, מהי אמת, מהו מאור פנים, מהי אהבה בלי תנאים, אהבה אמיתית". כל מכריו של האב ידעו שדבריו אינם נאמרים מהפה ולחוץ. הוא ורעייתו, תושבי חצור הגלילית, הם התגשמות מלאה של קבלה, הכלה ונתינה.

רגע השיא בשמחת התורה של שמחה'לה היה בסעודת המצווה, שנחגגה ברוב פאר והדר, עם הופעה מרשימה של גדולי הזמר החסידי. כל בני המשפחה באו בלבוש שבתי מהודר. הריקודים הסוערים לא הותירו איש על כיסאו. הכול הצטרפו למעגל והתרגשו עם שמחה'לה.

שליחות חיים

מי שהפיק את כל האירוע היה מוטי ליזרוביץ, אחיו של החתן. "זה התחיל כחלום", הוא מספר. "שמחה'לה תמיד דיבר על זה, והחלטנו להגשים את חלומו. יצאנו למסע גיוס המונים ונדהמנו מההיענות, עד שנאלצנו לעצור את הקמפיין. אחרי שגייסנו את כל הכסף לכתיבת ספר התורה ולאירוע, באנו להורים והודענו על מועד ה'חתונה'".

מוטי מספר כי לברית של שמחה'לה בא במפתיע האדמו"ר מגור, ה'פני מנחם' זצ"ל. "הרבי דיבר עם אבא בארוכה וחיזק אותו על השליחות שיש לו – לחזק הורים לילדים בעלי תסמונת דאון", מספר מוטי. "אבא אימץ את דברי הרבי והלך עם זה עד הסוף. גם אבא וגם אימא מקדישים שעות רבות בכל יום ויום, לייעץ להורי ילדים בעלי תסמונת. הם מרגישים שזו השליחות שלהם".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מרגש במיוחד!
כ"ז אב ה׳תשפ״ב
אהבה ללא תנאים .
כנראה שההורים אנשים צדיקים ומיוחדים והילדים לא פחות .
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.