שניאור דייטש | יום כ"ו אב ה׳תשפ״ב 23.08.2022

הרב מוזגורשוילי מספיד את מורו ורבו חכם שלום כהן זצ"ל

דברי הספד והתעוררות על נשיא מועצת החכמים, חכם רבי שלום הכהן זצ"ל, מאת תלמידו יבדלח"ט הרב יצחק מוזגורשוילי, רב שכונות שרת-רמט ואב״ד ממונות בלוד • "הקים לעצמו, מצבה חיה ונצחית"
הרב מוזגורשוילי מספיד את מורו ורבו חכם שלום כהן זצ
הרב ותלמידו בישיבה שבין החומות. משמאל, ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, ומימין הרב יצחק מוזגורשוילי

זה אירע לפני כשנה וחצי, בחודש ניסן. הרב יצחק מוזגורשוילי מונה לתפקיד אב"ד לענייני ממונות בלוד בידי מורו ורבו, נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, ראש ישיבת "פורת יוסף" בה למד הרב יצחק מוזגורשוילי בצעירותו.

אירוע זה העצים עוד יותר את הקשר העמוק בין הרב לתלמידו הוותיק.

טכס המינוי, לפני כשנה וחצי


 

היום, יום לאחר פטירתו של חכם רבי שלום כהן זצ"ל, כותב יבדלח"ט תלמידו הרב יצחק מוזגורשוילי, דברי הספד והתעוררות, 'והחי יתן אל ליבו':

בס"ד

יום שלישי כ"ו מנחם אב התשפ"ב

"דברי הספד והתעוררות על מורנו ורבנו מרן ראש הישיבה, נשיא מועצת החכמים, הרה"ג הרה"צ חכם שלום הכהן זצוק"ל מאת תלמידו הרב יצחק מוזגורשוילי שליט״א, רב שכונות שרת-רמט ואב״ד ממונות בלוד:

כותב אני דברים אלו בלב כואב ודואב על הסתלקותו של ראש הישיבה מרן חכם שלום זצ"ל.

איתא בגמרא (בבא קמא ט"ז ב' י"ז א') "וכבוד עשו לו במותו כל יהודה ויושבי ירושלים" זה חזקיהו מלך יהודה, שיצאו לפניו שלשים וששה אלף חלוצי כתף, שקרעו בגדיהם עד שנראו כתפיהם - דברי רבי יהודה. אמר לו רבי נחמיה: והלא לפני אחאב עשו כן? אלא שהניחו ספר תורה על מיטתו ואמרו: קיים זה מה שכתוב בזה.

ומבאר בעל "העץ יוסף" משום שכתוב כבוד סתם, משמע שזה כבוד התורה, כפי שאמרו רבותינו, אין כבוד אלא תורה, שנאמר: "כבוד חכמים ינחלו"

ומסבירים התוספות, שעשו לו כן לפי שהרביץ תורה בישראל, כמו שאמרו, שבדקו מדן ועד באר שבע ולא מצאו איש ואשה ותינוקות שלא היו בקיאים בטומאה וטהרה.

נמצאנו למדים אם כן, שחזקיהו המלך הקים לעצמו בחייו מצבה חיה ונצחית, שכן נאמר ״ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום" ואכן הנציח את עצמו על ידי לימוד התורה שהנהיג לצבור הרחב.

הייתה לי הזכות הגדולה להסתופף בצלו של מרן חכם שלום זצוק"ל ב'אם הישיבות הספרדיות' פורת יוסף בין השנים תשל"ז בקטמון ותשל"ח - תש"מ בעיר העתיקה בירושלים תובב"א ובמו עינינו ראינו כבר אז שכל עניינו היה אהבת התורה, ואהבת התלמידים, העמדתם על הדרך הישרה, מתוך אהבת ישראל שנבעה ממנו בטבעיות.

מבוקר עד ערב ישב באהלה של תורה, וזכה שהקים את עולם התורה ובני הישיבות הספרדיות, כאשר רבים מתלמידיו שי' משמשים כראשי ישיבות קטנות וגדולות שירבו, וכרבנים ודיינים ומורי הוראה בכל קצוות תבל.

ולכן בודאי שמרן ראש הישיבה ומורשתו ממשיכים להתקיים ביתר שאת וביתר עוז, וכבר אמרו רבותינו "צדיקים במיתתם קרויים חיים" ו"יעקב אבינו לא מת". כי מה זרעו בחיים אף הוא בחיים. וכוונת חז״ל אינה רק על ילדיו הרבנים שיחיו, אלא על תלמידיו הרבים ועל מורשתו שזה אהבת לימוד התורה בלי גבולות, וישרות הלב, אותם הנחיל לנו.

מצד אחד הלב דואב וכואב על הסתלקותו של מרן זצוק"ל, אבל מאידך גיסא, מרן בחייו הקים לעצמו, כמו חזקיהו המלך, מצבה חיה ונצחית.

אמרו רבותינו: אין עושין נפשות לצדיקים, מעשיהם הם זכרונם,

מעשיו ישמשו כדוגמא חיה ומאלפת בשבילנו.

יה"ר שזכות תורתו תגן על כל משפחתו שיחיו ועל כל תלמידיו שיחיו, ועל כל עם ישראל, והקיצו ורננו שוכני עפר ומרן בתוכם בקרוב ממש במהרה בימינו אמן."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.