מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשפ״ב 23.08.2022

ב'צעירי ליובאוויטש' מסכמים: 11 ימים של התקשרות בבין הזמנים

סדרי הלימוד, התפילות, הנושא הנבחר, פרויקט הזיכרונות, ההרצאות המרתקות, ההתוועדויות, השבת הבלתי נשכחת, הטיולים, ה"שמייכל", ההצגה הגדולה, המשחק והארוחות • בישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש מסכמים 11 ימים בלתי נשכחים, בהשתתפות כמות שיא של בחורים
ב'צעירי ליובאוויטש' מסכמים: 11 ימים של התקשרות בבין הזמנים
תמונות: באדיבות המצלם

ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש מתקיימת במסגרת רשת מחנות הקיץ "גן ישראל ארץ הקודש" שע"י אגודת קרית חב"ד צפת בראשות שליח הרבי הרב חיים קפלן ובניהולה המסור של הרב אברהם קירנברג וע"י מרכז חב"ד ליובאוויטש תל אביב בראשות שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בעיר הרב יוסף שמואל גערליצקי.

השנה למדו בישיבה 600 תלמידים וצוות כ"י. מחולקים לשתי מחלקות, 200 התלמידים העולים לישיבה בבית מדרש משלהם המכונה בשם "מתיבתא" עם תוכניות מותאמות להם. ו400 תלמידי ה"זאל" עם בית מדרש ענק עבורם ותוכניות מותאמות להם.

להם ולהם היו שבועיים של לימודים ותוכניות אינטנסיביים.

להלן סיכום קצר על ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש תשפ"ב, שנכתב על ידי אחד המדריכים.

סדרי  הלימוד:

מדי יום בישיבת הקיץ יושבים ולומדים במשך שעות רבות בתורה הקדושה. מרנין המראה של ה'זאלים' בעת חסידות הבוקר ובעת סדר 'נגלה' לפני הצהרים ואחרי הצהרים.

בסדרים המיוחדים של ישיבת הקיץ עוסקים בתורת הרבי. בקובץ לימוד השנה, שנקרא בשם 'איתני ארץ' עסקו בדרכו הנפלאה של הרבי בביאור אגדות הגמרא, ועל פי סדר הדורות של התנאים.

וכן שער החסידות, מאמרי רבינו אודות נשיא הדור, בביאור מיוחד.

התפילות:

בשיבת קיץ גם התפלה לובשת צורה חדשה. ברצינות מיוחדת מתוך הסידור מילה במילה, והמנגינות של הישיבה. חשוב לזכור גם את ההנהגות שנאמרו כל יום אחרי התפילה.

'באלייכטן':

הנושא של ישיבת הקיץ השנה. הכל מואר וברור. הרע נעלם כאשר האור מאיר. "להאיר את העולם".

וואס געדיינקסטו:

זכינו כולנו במהלך ימי הישיבה לשמוע מפי חסידים וותיקים וצעירים על הימים המאירים בבית חיינו. והשנה באופן מיוחד בו נכדים ובנים מלווים את מי שמגיע להשמיע לנו מזכרונותיו והם אלו שמראיינים את הדוברים.

ראשון הגיע מי שזכה להיות בבית חיינו כל משך היודי'ם הרב יונה סלפושניק ממשפיעי קהילת אנ"ש בירושלים, מי שאף היה ביו"ד שבט תשי"א במהלך קבלת בנשיאות, הרב סלפושניק סיפר זכרונות איך הרבי קירב אותם ואותו כנער צעיר מקובה. ואף הוקרן בפרסום ראשון וידאו של הרבי מסדר את הקידושין שלו. יחד עמו בא נכדו, הרב שניאור סלפושניק משלוחי הרבי בתל אביב.

אחריו היה הרב נחמן שפירא משפיע באוהלי תורה שהיה אצל הרבי בכפ'ס, וזכה להיות מצוות החוזרים, שתיאר עבור קהל התמימים את סדר ההתוועדויות והתוכן שהרבי היה מדבר בשנים ההם, כמו כן תיאר את סדר החזרה, הרב שפירא חזר שוב ביום שישי לדבר על עריכת הלקו"ש. יחד עמו בא תלמידו, הרב מרדכי יונה קליין, משפיע בישיבת תות''ל מגדל העמק.

הרב יוסף שמואל גערליצקי השליח ראשי ורב קהילת חב"ד תל אביב, מייסד ויו"ר הישיבת קיץ, שכבר כילד היה מגיע עם הוריו להתוועדויות אצל הרבי, סיפר על זכרונותיו משנות הכפי"ם והלמ"דים אצל הרבי. יחד עמו בא בנו, הרב מנחם מענדל גערליצקי, שליח הרבי לשכונות הצפון החדש ומנכ''ל מוסדות חב"ד בתל אביב.

שליח הרבי ורב הישוב יסוד המעלה הרב יעקב רייצעס, שיתף אותנו בימים בהם היה ילד שהסתובב בחצרות קודשנו, והאופן שהרבי נהג לקרב  את הילדים. כמו כן כאחד שזכה לצאת לשליחות מטעם הרבי לאוסטרליה, סיפר אודות היחידות המופלאה שזכו טרם צאתם לשליחות. יחד עמו בא בנו, הרב שאול רייצעס, משלוחי הרבי ומשפיע ישיבת חב"ד חזון אליהו תל אביב.

הרב יהודא זילברשטרום ר"מ בשיבת לוד וממשפיעי קהילת חב"ד נחל'ה, סיפר בצבעים חיים על הקבוצה המיוחדת שזכו לה בשנת תשנ"ב, ותשרי נ"א, וכן סיפר על היחידות המופלאה לה זכה כילד קטן בתשמ"א. יחד עמו בא בנו, הת' איתמר זילברשטרום ממנהלי ישיבת הקיץ השנה.

הרב מענדל רסקין שליח הרבי במונטריאול קנדה, סיפר מכל השנים הקסומות בהם היה אצל הרבי, וסיפר כמה סיפורים אודות בעל ההילולא ר' לוי"צ, ששמע מאביו שזכה לשמש את בעל יום ההילולא.

הרב מנחם דברוסקין ממשפיעי הישיבה תות''ל מגדל העמק, סיפר על קיץ תנש"א אצל הרבי וההתעוררות בלימוד משיח וגאולה.

הרב מנחם קעניג מנהל רוחני של ישיבת תות''ל לוד סיפר על היחידות הכללית שזכה להיות ועל זכרונותיו מתשרי אצל הרבי, זאת לאחר שעשה סדנת הכנה לישיבה לתלמידי המתיבתא.

ההרצאות המרתקות:

השנה כחלק ממכלול החידושים, ועניינים הקשורים למאה ועשרים שנה, נוספו הרצאות  וענייני התעוררות מפי חסידים.

הרב יצחק גולדברג שליח הרבי וראש ישיבת תו"ת מגדל העמק, הסביר בטוב טעם ובהרחבה את עניין ההתקשרות לרבי לאחר ג' תמוז, ואיך חסיד בימנו צריך ויכול להתקשר לרבי.

הרב מנחם מינצברג במצגת מיוחדת על דרישתו של הרבי לתמימים ואנ"ש על לימוד התורה ועל יסוד מוסד הכוללים בחב"ד.

מהרב שמואל ליפשיץ מהנהלת יד לאחים, שמענו את התייחסות הרבי ליד לאחים, ופרסום ראשון של ההדרכות של הרבי לארגון.

מהרב אליהו שוויכה ראש ישיבת צעירי ליובאוויטש שמענו שיעורים מרתקים על מלחמת בר כוכבא במשנת הרבי, על ניסיון הבאת הגאולה בימי חזקיהו, ועל תורת רבי לוי יצחק שניאורסון.

ומהרב אברהם וילהלם שמענו הרצאה מרתקת על הבאת הקרבנות בימות המשיח.

ההתוועדויות:

ראשית לכל, ההתוועדויות האיכותיות ביותר, והמיוחדות ביותר, אלו אותם אלה שכל קבוצה התוועדה יחד עם המדריכים שלה.

התוועדו השנה עמנו:

הרב יעקב גולדשמיד מראשי ישיבת תו"ת המרכזית כפ"ח, על איך תמים אמור להראות, ועל כך שלא יתכנו פשרות בענייני אידישקייט וחסידישקייט.

הרב שמואל מישולובין מנהל רוחני ישיבת צפת התוועד עם תלמידי המתיבתא.

הרב יוסף יצחק גורעוויטש משפיע ישיבת תות"ל מגדל העמק, על האהבה והחיבה המיוחד שהרבי נהג בחסידים, וכמים הפנים נדרש מהחסידים לבטא את אהבתם והתקשרותם לרבי.

הרב זלמן גופין משפיע תו"ת המרכזית כפ"ח ומשפיע ראשי מחנות הקיץ גן ישראל, דיבר על הצורך בלהתייגע, בלימוד החסידות ובעבודת התפילה.

הרב חיים קפלן שליח הרבי לצפת ויו"ר מפעלי גן ישראל ארץ הקודש צפת, התוועד נפלא עם תלמידי המתיבתא על מה שאפשר ללמוד מהס"נ של בעל ההילולא.

הרב שלמה ביסטריצקי שליח הרבי להמבורג התוועד לאחר הטיול עם תלמידי הזאל.

שבת:

שבת מרוממת ומיוחדת עברה על הבחורים, שאחרי סעודה מרוממת עם מגוון דברי התעוררות, נהפכה להתוועדויות קבוצתיות. המכירה הגדולה לפני קריאת התורה, כל קבוצה רוכשת למדריך שלה עליה, ומקבלת על עצמה החלטות טובת בקשר לזה (לא לשכוח לעמוד בהתחייבויות).

אחר הצהריים של שבת, התוועד עמנו אורח השבת, הרב ישראל צבי גליצנשטיין, שעורר בבחורים את חום ההתקשרות לרבי, וחלק עמנו סיפורים שארעו עימו.

הרב זעליג אלטהויז משפיע ישיבת תות''ל לוד התוועד עם תלמידי המתיבתא.

הטיולים:

ראשיתו של הטיול, הוא לא במקרה - האוטובוס. כל אוטובוס עם המשפיע שהתוועד ברמקול, כל בחור עם האיש צוות שישב לידו, שעות רבות של איכות.

המקווה הגדול והנורא, והקיאקים. עם האיי ג'אמפ, ושפיים קהל עצום ורב. כל טיול יש לו סיבה מיוחדת, בכל דבר קיימת כוונה, ואף בטיול המיוחד לתלמידי המתיבתא.

שמייכל:

חסיד הוא אדם שמח, בכל מאודו, אך גם בזה לישיבת הקיץ יש מה להוסיף.

צוות וועד הפועל, בהפקת תוכניות איכותיות ומרתקות, הממחישות באופן חייכני את הווי התמימים.

די גרויסע שפיל:

המשחק הנו שם דבר כבר שנים, והשנה, באופן מיוחד חולק הזאל לד' קבוצות, על פי המוסדות שהרבי הקים בשנים הראשנות.

כל קבוצה למדה על המוסד, שמעה מפי אחד מהנהלים אודות המוסד, ואף הציגה באופן מוחשי מחד מענייני הקבוצה. המשחק היה כפול בו זמנית בזאל ובמתיבתא.

ההצגה:

גם ההצגה השנה הייתה בסימן של באלייכטן, הצוות השקיע בצגה הממחישה באמצעות הסיפור על החסיר ר' אברהם חיים רוזנבוים שמהגר לאמריקה ומלמד את ענינו של הבאלייכטן.

הארוחות:

כל דבר בישיבה אפוף אף הוא באותה תחושה מיוחדת של ארעא דגליל. בסתם ארוחות צהריים יושבים יחד עם המדרכים ושומעים עוד ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.