מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשפ״ב 22.08.2022

הציבור החרדי באבל: חכם שלום כהן, נשיא המועצת, הלך לעולמו

חכם שלום כהן זצ"ל, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וראשי ישיבת פורת יוסף, מי שעמד בראש הנהגת הציבור הספרדי, נפטר הלילה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, בגיל 91 • בהלווייתו, שתתקיים היום משעה 14:00 צפויים להשתתף רבבות
הציבור החרדי באבל: חכם שלום כהן, נשיא המועצת, הלך לעולמו
שלוחים, חברי מרכז רבני אירופה, מתקבלים אצל הרב כהן זצ"ל

ברוך דיין האמת: חכם שלום כהן זצ”ל, נשיא מועצת החכמים של ש”ס וראש ישיבת  פורת יוסף בירושלים, הלך הלילה (בין ראשון לשני) בשעת לפנות בוקר, לעולמו, אחרי מספר ימים של הידרדרות רפואית. רבים בארץ ובעולם העתירו בתפילות לרפואתו.

הרב הנהיג את הציבור הספרדי מאז שנת תשע”ד, כאשר לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל מונה כממלא מקומו כנשיא מועצת חכמי התורה.  במשך השנים קיבל שלוחים של הרבי בביתו במאור פנים ונחשף לפעולותיהם.

מסע הלוויה ייצא בשעה 14:00 בצהריים מישיבת ‘פורת יוסף’ ברחוב יוסף בן מתתיהו בשכונת גאולה, וצפויים להשתתף בה רבבות מכל חוגי היהדות החרדית, לצד עמך בית ישראל.

במשרד התחבורה הודיעו כי הם נערכים להלוויה. צפויים פקקים וחסימת נתיבי תנועה בירושלים.

תולדותיו של הרב כהן זצ"ל:

נולד בי”ב בחשוון תרצ”א בירושלים, לאביו הרב אפרים כהן, ראש ישיבת המקובלים ‘עוז והדר’, ששכנה בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים ולאמו תופחא מלכה. בברית המילה נקרא על שמו של הרב שלום שרעבי.

למד בישיבת פורת יוסף, אצל הגאון רבי עזרא עטייה, ולאחר נישואיו התמנה כר”מ בישיבת פורת יוסף. יחד עם הגאון רבי שמעון בעדני, הקים סניף נוסף לישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, בשונה מהסניף בשכונת גאולה.

עמד בראש ועדת הכשרות של בד”ץ נוה ציון, יחד עם גיסיו הרבנים שלמה ומסעוד בן שמעון. אולם בשונה מאביו שהיה מקובל, הגר”ש התרחק מלימוד קבלה.

בשנת 2011, לאחר שהגרי”ש אלישיב זצ”ל יצא נגד פסקו של הגר”ע יוסף זצ”ל שקבע כי הגיורים הנערכים בצה”ל תקפים לפי ההלכה, תיווך חכם שלום בין הצדדים, עם רבנים נוספים. לבסוף חתם מרן הגר”ע  על מכתבם, המבהיר כי התכוון להכשיר רק את מי שקיבלו על עצמם שמירת מצוות.

חכם שלום היה גם סופר סת”ם, ובמשך שנים רבות – עד חתונת בנו הצעיר בשנת תשנ”ח, עסק בכך כעבודה צדדית. הוא כתב לעצמו ספר תורה מוקטן, ממנו  נהג לקרוא בכל שבוע שניים מקרא ואחד תרגום.

עד לפטירת אשתו יעל  בט”ז סיוון תשע”ו, התגורר ברובע היהודי, בדירה השייכת לישיבת פורת יוסף, מתוקף תפקידו כראש הישיבה. מאז הוא מתגורר לסירוגין בביתה של בתו בשכונת רמות בירושלים.

הרב כהן לא חיבר ספרים בצורה רשמית, אך תלמידיו הוציאו מקבץ משיחותיו בשם ‘שיח כהן’ – קובץ שיחות, ‘דובר שלום’ – על המועדים, ו’לב שלום’ – שיחות מוסר.

לקראת הבחירות לעיריית ירושלים שנערכו באוקטובר 1983, היה הרב הספרדי הראשון שתמך בפומבי במפלגת ש”ס, שהוקמה אז כמפלגה מוניציפלית והוא הופיע בכנסי הבחירות הראשונים שלה. בשנת 1984 הפכה ש”ס לתנועה ארצית והרב כהן צורף למועצת חכמי התורה של המפלגה.

לאחר פטירת הרב עובדיה יוסף זצ”ל בשנת תשע”ד, מונה חכם שלום למלא מקומו כנשיא המועצת. ההכרזה הרשמית התקיימה בפסח תשע”ד, באולמי ארמונות חן בבני ברק.

בטקס ההכתרה של הגר”י יוסף לראשון לציון אמר דברים דומים על הבית היהודי ועל נפתלי בנט. מקורביו טענו כי תקף רק את הבית היהודי ואת בנט ולא את הציבור הדתי לאומי בכללותו.

בבפברואר באדר תשע”ד נאם בכינוס משותף של מועצת חכמי התורה עם מועצות גדולי התורה בבני ברק והתבטא בחריפות נגד מסקנות ועדת שקד לגיוס בני ישיבות.

במסגרת פגישה של נציגות שלוחי חב"ד מאירופה, קיבלם בחביבות יצרה ושוחח עימם על פעילות הנפלאה של שלוחי הרבי בעולם.

ת.נ.צ.ב.ה

 

(חלק מקורות חייו המובאים כאן - על פי 'ויקיפדיה')

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.