מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשפ״ב 20.08.2022

"אין עצמאות בחב"ד!" • נחתמה ישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש'

600 תלמידי ישיבת הקיץ של חב"ד חתמו שבועיים מנוצלים בלימוד תורה ובשמיעת זיכרונות מהרבי בשרשרת אירועי סיום מיוחדים. ראש הישיבה במגדל העמק הרב יצחק גולדברג סיכם: "אין עצמאות" • COL מגיש תיעוד נרחב
תמונות: באדיבות המצלם

לקראת סיום ימי ישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש', שהתקיימה בימי הקיץ בקמפוס ישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק - התאספו 600 תלמידי התמימים למעמד מרגש.

200 תלמידי ה'מתיבתא' - העולים לישיבה - ומדריכיהם התאספו בחדר האוכל הגדול ומרווח, ו-400 תלמידי הזאל, שכבר לומדים בישיבות, ומדריכיהם התאספו בזאל הגדול לסעודה חגיגית.

היה זה ביום חמישי אחר הצהרים, לאחר יום שלם של סדרי לימוד ותפילה סוערים.

לאור כפילות האירועים באותו הזמן הרבנים הדוברים דיברו כפול, הן בזאל והן במתיבתא.

פתחו את האירוע המנחים, ממנהלי הישיבה, הת' איתמר זילברשטרום והת' מענדי בייטש בדברי פתיחה מרגשים.

ראשית נפתח המעמד בקריאת מכתבו של הרבי שניתן לכינוס השלוחים לארץ הקודש בסמיכות לכ' מנ"א תנש"א שהתקיים בישיבת תות"ל מגדל העמק. בקריאת המכתב כובד ראש ישיבת מגדל העמק הגאון החסיד הרב יצחק גולדברג שאף ביאר את המכתב.

"הרבי תמיד היה מבאר במכתב את כל נוסח ההזמנה, כולל מיקום האירוע, הכתובת וכו'. במכתב זה היה כתוב שהכינוס יהיה בישיבת תות"ל מגה"ע ברחוב העצמאות. הרבי דילג על הכתובת ולא ביארה.

"הביאור בזה יש לומר, ראשית יש כאן נבואה, כי הישיבה עזבה את המבנה ההוא ועברה למתחם ענק בן 7 מבנים ברחוב חדש שנקרא  לכבוד זה בשם רחוב חב"ד פינת רחוב ליובאוויטש.

"שנית, הרבי מלמדנו שאין עצמאות בחב"ד. יש לנו רבי שאומר לנו מה לעשות.

"במילים אלו טמונות כל התוכן של צעירי ליובאוויטש, יש רבי".

אחריו עלה לדבר מייסד ויו"ר ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בתל אביב הרב יוסף שמואל גערליצקי. שעורר בדבריו על הזכות והחובה בהתקשרות אמיתית לרבי, זה המטען שלוקחים אנו מצעירי ליובאוויטש.

גם ביום הסיום לא מוותרים על תוכנית הדגל, "וואס געדיינקסטו", והיום עלה לדבר מנכ"ל מוסדות חב"ד במגדל העמק, הרב לוי וילמובסקי שסיפר זכרונות מעוררים ודיבר בהתרגשות לתלמידי התמימים.

אחריו עלה לדבר ראש ישיבת הקיץ הרב אליהו שוויכה, שליח הרבי ורב הגוש הגדול בצפון תל אביב. בדבריו עורר על החיים עם הרבי כיום, לאחר ג תמוז.

לאחר אתנחתא קומית עם צוות השמייכל של צעירי ליובאוויטש שערכו מערכון מלא במסרי תוכן חסידיים וקריאת הגראמענס עלו לדבר המשגיחים והמשפיעים, הת' שניאור קפלן, הת' דובי טייכטל, הת' מענדי וינקלר, הת' מוטי מקובצקי, הת' יהודה זילברשטרום, הת' מענדי יפרח, הת' שמוליק אלטהויז והת' מענדי פלדמן.

נציגי התלמידים עלו לדבר וסיפרו בהתרגשות מה צעירי ליובאוויטש פעלה עליהם.

כל תלמיד מישיבת הקיץ קיבל עליו החלטה טובה אישית אחת לפחות שנכתבה בפנקס מיוחד.

בסיום הבאנקעט ולאחר ברכת המזון הלכו הכל לתמונה קבוצתית ולאחריה "חסידים לא "נפרדים", עלו ל11 אוטובוסים שפיזרו את כולם בריכוזי אנ"ש מצפת והקריות ועד לבאר שבע  וירוחם.

ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש מתקיימת במסגרת רשת מחנות הקיץ "גן ישראל ארץ הקודש" שע"י אגודת קרית חב"ד צפת בראשות שליח הרבי הרב חיים קפלן ובניהולה המסור של הרב אברהם קירנברג וע"י מרכז חב"ד ליובאוויטש תל אביב בראשות שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בעיר הרב יוסף שמואל גערליצקי

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.