שלום לאופר | יום כ"א אב ה׳תשפ״ב 18.08.2022

הרבי חשף בפני האדמו"ר: ראיתי לפני צורה ללא חומר

אנקדוטות מתוך יחידות האדמו"ר הנוכחי מבעלזא שליט"א אצל הרבי • על קשרי רבי אהרן מבעלזא עם הרבי הריי"צ והרבי • חב"ד ובעלזא
הרבי חשף בפני האדמו
האדמו"ר רבי ישכר דב מבעלזא שליט"א לצד רבי אהרן רוקח מבעלזא זצ"ל

היה זה במהלך ביקורו הראשון של האדמו"ר הרב ישכר דב רוקח מבעלזא שליט"א באור ליום ב' יו"ד אדר ראשון תשל"ג. הרבי נשיא-דורנו פתח ואמר כי בתקופת היותו בברלין פגש בדודו הרה"צ ר' אהרן מבעלזא זצ"ל, ובאותה פגישה ראה שהוא "צורה" ללא "חומר", כלומר, מופשט מענייני הגוף ומגשמיות.

האדמו"ר הנוכחי מבעלזא שליט"א שאל את הרבי לפשר המובא בשם הרב המגיד ממעזריטש ש"חור קטן בגוף מהווה חור גדול בנשמה" כאשר דברים אלו הם, לכאורה, בסתירה למאמר הזוהר "תוקפא דגופא חולשא דנשמתא"?

הרבי ציטט בתשובה את לשון הרמב"ם: "היות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא" וביאר כי דברים אלו תואמים את דברי הרב המגיד והבעש"ט לפסוק "כי תראה חמור שונאך" שיש לשמור על בריאות הגוף כאשר הזוהר שולל רק את התלהבות היתר והתוקף בעניינים גשמיים.

באותו ביקור דובר על נושאים שונים כלימוד החסידות בישיבות ובסיומו נפרד הרבי מהאדמו"ר מבעלזא, בירכו בבשורות טובות ויצא ללוותו עד פתח 770.

 

הרבי ריי"צ משתדל להצלת הרה"צ מבעלזא

מאמצים מרובים השקיע כב' קדושת אדמו"ר מוהריי"צ להצלת האדמו"ר מבעלזא, שליחת כספים, שתדלנויות והפעלת קשרים. בט' שבט תש"ד ניצל האדמו"ר מציפורניי הנאצים.

הפעם היחידה שרבי אהרן מבעלזא חשף את סיפור הצלתו מגיא ההריגה הנאצי הייתה בעת ביקורו של הרש"ג בארץ ישראל בשנת תש"ט. האדמו"ר גולל משך כשעה וחצי את הפרטים. היה זה לאות כבוד והכרת הטוב לפעולות הרבי ריי"צ להצלתו.

רבי אהרן מבעלזא קיבל בחביבות משלחות של חסידי חב"ד שבאו לבקרו ובמשך כמה שנים נהג לאפות את המצות בערב פסח  במאפיית המצות בכפר חב"ד.

 

הרבי חורג ממנהגו לאות הכרת הטוב

אגב אזכור הכרת בטוב של רבי  אהרן מבעלזא כלפי הרבי הריי"צ, נזכיר כאן הכרת הטוב של הרבי נשיא דורנו כלפי האדמו"ר הנוכחי מבעלזא.

בעת ביקורו של האדמו"ר בשנת תשמ"א, הרבי חרג ממנהגו והסכים שביום היחידות של הרבי מבעלזא חסידיו יעברו לפני הרבי ל'נטילת שלום' (מנהג הנהוג בחסידות בעלזא לפיו עוברים לפני הרבי לקבל שלום בלחיצת יד) אחרי סיום תפילת מנחה.

הרבי הדגיש: אין זה מנהג חב"ד אבל לכבוד האורח נעשה כן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.