שלום לאופר | יום כ' אב ה׳תשפ״ב 17.08.2022

"הננני מחבבו ומייקרו מאד": מעמד 'ירחי כלה' • סקירה וגלריה

דבר נפל בשנת תשל"ד: צוות מחנה הילדים "גן ישראל" בראשות השליח רב הפעלים הרה"ח ר' אברהם יצחק שם-טוב יזם את ירחי כלה - כינוס-תורני שנתי לזכרו של אביו של הרבי הרב לוי יצחק שניאורסון המתקיים מידי שנה בקיץ בשטחו של מחנה גן ישראל.

"ישיבה על קברו"

דבר נפל בשנת תשל"ד: צוות מחנה הילדים "גן ישראל" בראשות השליח רב הפעלים הרה"ח ר' אברהם יצחק שם-טוב יזם את ירחי כלה - כינוס-תורני שנתי לזכרו של אביו של הרבי הרב לוי יצחק שניאורסון המתקיים מידי שנה בקיץ בשטחו של מחנה גן ישראל.

לא בכדי נבחר השם "ירחי כלה" על שם כינוס התלמידים החצי-שנתי שנערך בתקופת האמוראים והגאונים בבבל שנקבע על ידי האמורא רב בסורא, בו לימדו האמוראים תורה בהלכה ואגדה לתלמידים ובעלי-בתים מכל רחבי בבל.

הכינוס היה מתקיים במשך חודש אדר וחודש אלול, על מנת לאפשר ליהודים שעבדו ולא היה מתאפשר להם ללמוד במשך השנה כולה ללמוד לפני חג הפסח וחג הסוכות את הלכות החגים, על פי ההלכה ששלושים יום קודם החג יש ללמוד את הלכות החג. במעמד גם ניצלו את ההזדמנות לנתק וללבן סוגיות ושאלות שהונו לישיבה.

שם המעמד מיוסד על הכינוי שניתן לתורה ככלה לבין התלמיד המכונה חתן. בראש כל התכנסות עמד עמד "ראש כלה", ובחז"ל מובא שבין היתר היו אלה רב נחמן בר יצחק ורב הונא בריה דרב יהושע.

במקומות מסויימים נערכים מעמדים תורניים נוספים בשם זה; והרב אברהם שם-טוב החליט,אפוא, לקיים מעמד בשם זה.

הכינוס מתקיים בכ' אב (או בסמיכות לו), יום ההילולא של רבי לוי יצחק, על-שמו ולזכרו ככנס תורני מרכזי בו דנים על נושאים שונים בתורה, הלכה ואגדה.

בראשית שנות הכינוס השתתפו רבנים מכל הזרמים; הנואם המרכזי היה הרב פנחס הירשפרונג, ולצידו נאמו גם הרב מרדכי סאוויצקי והרב זלמן שמעון דבורקין הרב אפרים אליעזר יאלעס, הרב חיים מאיר בוקיעט, הרב מאיר גרינברג והרב ברוך לייזרובסקי בנוסף לשאר הרבנים שנאמו אף-הם.

מידי שנה היה מדבר הרב דוד רסקין או לפעמים אביו הרה"ח ר' יעקב יוסף ומספר על זכרונותיו מרבי לוי יצחק.

במוצאי שבת בכינוס נערכה סעודת מלווה מלכה המונית אליה הגיעו רבים מאנ"ש; הרבי עודד מאד סעודה זו ובהתוועדות השבת ציווה על אנ"ש לנסוע אליה.

הרבי התבטא על הכנס:

"הרי זה שלי", "הנני מחבבו ומייקרו מאד".

***

התמונות מתוך הקובץ "ירחי כלה" שיצא בשנת ה'תש"פ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.