יום י"ד אב ה׳תשפ״ב 11.08.2022

צעירי ליובאוויטש: זיכרונות מימי האור, הצגה ו'מקווה גדול' • צפו

תיעוד ענק במרכז התקשורת החב"די COL מישיבת הקיץ "צעירי ליובאוויטש", המתקיימת בימי בין הזמנים במגדל העמק בהשתתפות 600 בחורי ישיבות חב"ד • גולת הכותרת: תכנית הזיכרונות מהרבי. התארח הרב נחמן שפירא
צעירי ליובאוויטש: זיכרונות מימי האור, הצגה ו'מקווה גדול' • צפו
תמונות: באדיבות המצלם

היום השני בצעירי ליובאוויטש נפתח בסערה. 600 התמימים ישבו ללמוד בסדר חסידות רבתי מתוך הספרים המפוארים שיצאו לאור במיוחד לישיבת קיץ 'צעירי ליובאוויטש'. לאחר תפילה וארוחת בוקר התיישבו התלמידים לסדר נגלה מיוחד בו למדו סוגיא מיוחדת בתורת הרבי שמבארת את מחלוקות התנאים.

בסיום הסדר הופתעו הבחורים ב"וואס געדיינסטו" מיוחד בהשתתפות הרב יונה סלופשניק שהגיע יחד עם נכדו לספר על שהותו ב770 בימי הבראשית, קבלת הנשיאות, סידור הקידושין שהרבי סידר לו בחתונה ועוד. את ה"וואס געדיינקסטו" ליווה וידיאו מיוחד של הרבי בפרסום ראשון שהושג במיוחד לישיבת קיץ 'צעירי ליובאוויטש'.

לסיום הסדר נמסר שיעור מיוחד במשיח וגאולה מפי הרב דב מנחם דברוסקין, משפיע בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק.

באגף המתיבתא התקיים "וואס געדיינסטו" ייחודי בהשתתפות הרב דב מנחם דברוסקין שסיפר על זכרונותיו משהותו בבית חיינו בימי האור. לאחר מכן יצאו תלמידי המתיבתא לבאולינג מהנה.

חידוש מיוחד שהתרחש בשנה הרביעית התקיים בליל יום השלישי של ישיבת קיץ "צעירי ליובאוויטש", מאות התלמידים התיישבו בזאל וצפו במחזה מרהיב של סיפור ההתמודדות של החסיד הנודע הרב אברהם חיים רוזנבוים בהחזקת חיי תורה ומצוות ברוסיה, גרמניה וארצה"ב. ההצגה המשלבת דרמה, מתח והומור הופק במיוחד על ידי המדריכים המסורים שעושים לילות כימים על מנת שהתלמידים יקבלו את החוויה החסידית הטובה ביותר.

למחרת התקיים כמידי יום סדר חסידות חוויתי שהכין את התלמידים כיאה וכיאות לתפילת שחרית. לאחר התפילה שמעו הבחורים הנהגה מיוחדת של הרבי בזמן התפילה, הנהגה שתלווה את תפילת התלמידים במשך השנה כולה.

לאחר ארוחת בוקר מגוונת וסדר עיונא בו המשיכו הבחורים לעסוק בחידושי הרבי על מחלוקות התנאים בשקידה והתמדה. הופתעו הבחורים ב"וואס געדיינסטו" מיוחד בהשתתפות הרב נחמן שפירא, עורך ועד להפצת שיחות ומשפיע ראשי בישיבת אוהלי תורה ששיתף בזכרונתיו מהשנים בהם שהה אצל הרבי, הוא פתח בגילויים נדירים על ההוצאה לאור של סדרת "לקוטי שיחות" וסיים בסיפורים אישיים שזכר משהותו אצל הרבי. את ה"וואס געדיינסטו" הנחה משפיע בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק הרב מרדכי יונה קליין.

לאחר ה"וואס געדיינסטו" יצאו הבחורים לפארק המים 'אקווה כיף' בעיה"ק טבריא.

לאחר ארוחת ערב משביעה התאספו הבחורים ל'א גרויסע שפיל' בו התחלקו התלמידים לארבעה קבוצות. מרכז לענייני חינוך, צבאות ה', צעירי אגודת חב"ד וקה"ת. התלמידים נדרשו להתקשר לאישים מרכזיים בנושא, לאסוף חומר רב ולהציגו בפני כל התלמידים.

התלמידים יחד עם המדריכים התרוצצו והשיגו ממצאים נדירים שהוצגו בפני התלמידים מה שהוסיף רבות בידיעות התלמידים על פועלו של הרבי במשך השנים.

את המשחק המיוחד סיימו הבחורים בתחושה מרוממת שמלווה את הבחורים בתוכניות הבאות

ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש על ידי רשת מחנות הקיץ גן ישראל ארץ הקודש שע"י אגודת קרית חב"ד צפת ועל ידי מרכז חב"ד ליובאוויטש תל אביב

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.