הרב זושא וולף | יום י"ב אב ה׳תשפ״ב 09.08.2022

ט"ו באב: ה"מכוערות" הם השידוכים הטובים ביותר | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ועשרים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיחה מיוחדת לרגל חמשה עשר באב, מהתוועדות חמשה עשר באב תשמ"ג, בה הרבי ערך סיום על מסכת תענית, ומתוך ביאור נפלא ומחודש לסיום המסכת בתלמוד בבלי וירושלמי, עולה כי מתוך ארבעת סוגי הבנות שחוללו בכרמים בחמשה עשר באב למצוא שידוך – הצעות השידוכין הטובות ביותר הן הבנות מסוג ה"מכוערות"
ט

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ועשרים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיחה מיוחדת לרגל חמשה עשר באב, מהתוועדות חמשה עשר באב תשמ"ג, בה הרבי ערך סיום על מסכת תענית, ומתוך ביאור נפלא ומחודש לסיום המסכת בתלמוד בבלי וירושלמי, עולה כי מתוך ארבעת סוגי הבנות שחוללו בכרמים בחמשה עשר באב למצוא שידוך – הצעות השידוכין הטובות ביותר הן הבנות מסוג ה"מכוערות".

סיומי מסכת תענית בתלמוד בבלי ובתלמוד ירושלמי * האם הבנות אמרו דברים קצרים לבחורים או דברים ארוכים? * הבדלי הגרסאות כמה סוגי בנות היו: שתים, שלוש, או ארבע? * מדוע הבנות הנאות השתבחו באומרן "תן עיני במשפחה"? * וכיצד הבנות המכוערות ביקשו לשכנע באמירתן "אל תיתן עיניך בנוי"? * ואיך ייתכן בכלל שבת ישראל מכריזה על עצמה שהיא "מכוערת"? * ואיך אפשרי שבת יהודייה תביט על עצמה כ"מכוערת"? * ההבדל בין התלמוד ירושלמי המקצר לתלמוד בבלי המפרט * המשפחה הטובה שכוללת עשירות, יופי וייחוס * האם לבת לפני החתונה יש עשירות משל עצמה? * מה יתרום יותר ללימוד התורה של הבעל – עשירות האשה או הנהגתה ב"כבודה בת מלך פנימה"? * מי הגיע מוכן יותר לעונת השידוכין, הבנות או הבחורים? * האם הבחור בשידוך עולה בדרגה או יורד בדרגה? * והעומק שבדברי הבנות "בחור שא נא עיניך וראה" * המשמעות המחודשת ב"מכוערות" – ההכרה שכל מעלותיה משל הבורא * הבחירה הטובה ביותר – בבנות מסוג ה"מכוערות".

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.