מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשפ״ב 04.08.2022

אמן המקדש ורב חסידי גור סגרו מעגל בכינוס בית חב"ד באשדוד

תחת הכותרת "שיבנה בית המקדש" קיים בית חב"ד רבעים יא-יב באשדוד כנס מיוחד בהשתתפות רבני העיר, אורחים מיוחדים וקהל רב ומגוון • האומן מר מיכאל אוסניס הציג דגם ייחודי של בית המקדש ושיתף בסיפורו האישי, הרב שניאור אשכנזי חיבר את המשתתפים למשמעות המקדש בחיינו; הרבנים החשובים בירכו והקהל המגוון יצא מחוזק וחדור ציפייה
אמן המקדש ורב חסידי גור סגרו מעגל בכינוס בית חב
צילום: מענדי קורנט

נדיר למצוא פסיפס כה מגוון של קהל באירוע אחד. מסורתיים וחרדיים, מזרחיים ואשכנזיים, מבוגרים וצעירים, גברים ונשים – כולם התכנסו לערב לימוד וחוויה בנושא המקדש שארגן בית חב"ד בראשות השליח ורב רובע י"א, הרב מרדכי מנשה לאופר.

האירוע, שנערך לאור הוראת הרבי לעסוק בימי 'בין המצרים' בנושא המקדש והציפייה לגאולה, התקיים ביום שלישי האחרון בבית הכנסת "אחוות ישראל" בעיר.

המרצה הפופולרי הרב שניאור אשכנזי, נשא את המשא המרכזי על בית המקדש הפרטי. הרב אשכנזי ריתק את הקהל במשך שעה ארוכה בתובנות חינוכיות ובמסרים לחיים מתורת הרבי.

האומן מר מיכאל אוסניס מקדומים, שיתף בסיפורו האישי והציג דגם מרהיב של בית המקדש שבנה במו ידיו. "הקשר שלי עם המקדש הוא עמוק ולא ניתן להגדרה. בפעם הראשונה ששמעתי את המושג 'בית מקדש', עוד לפני שהתקרבתי לדרך התורה והמצוות, חווייתי טלטלה פנימית. מאז כל חיי מוקדשים ליצירה וחקר בנושא".

רב קהילת חסידי גור באשדוד הרב שמואל דוד הכהן גרוס, נשא דברי תורה בגדר 'שמירת המקדש', ושיתף בדברים שזכה לשמוע מפי קדשו של הרבי אודות העיר אשדוד ושייכותה לגאולה.

סגירת מעגל מעניינת התקיימה בסיום נאומו של הרב גרוס, כאשר לפי בקשת האומן מר אוסניס ניגש הרב לסקור מקרוב את דגם בית המקדש, שאל והתעניין בפרטיו – אז התבררה העובדה כי בדיוק לפני עשר שנים (!) התקיים ביניהם מפגש זהה...

הרב גרוס ציין כי "כשהראו לכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש דגם כזה הוא יכול היה בגאונותו וצדקותו להצביע על חוסר הדיוק בצורה ובמידה, תוך רגעים ספורים! אבל אנחנו יכולים רק להתרשם ולהנות מהמראה המרהיב והמיוחד".    

ראש ישיבת שיבת ישראל בעיר הרב יעקב אמסלם, נשא דברי תורה וברכה ועורר את הקהל באמונה וציפייה לבניין הבית.

לפי הוראתו של הרבי, במהלך הערב נערך סיום מסכת שקלים על ידי הרב לאופר, שנשא תפילה שאירוע חשוב זה יהווה סיום לחושך הגלות ויביא את אור הגאולה במהרה.

האירוע התקיים בשיתוף החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, והקהל יצא מחוזק וחדור ציפייה לביאת גואל צדק, במהרה בימינו אמן!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.