COL | יום ז' אב ה׳תשפ״ב 04.08.2022

מעמד תורני לרגל סיום מחזור תשפ"ב בת"ת בכפר חב"ד

מעמד תורני מפואר ומרגש התקיים אתמול (רביעי) באולם התלמוד תורה בכפר חב"ד, לרגל סיום מחזור שנה"ל ה'תשפ"ב • במעמד השתתפו תלמידי הכיתה הגבוהה, 'מכינה לישיבה', והוריהם, וכן צוות המחנכים וההנהלה, המרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, יו"ר מועצת שדות דן מר דוד יפרח ומנהל מחלקת החינוך במועצה מר סמי עטר • ראש המועצה מר דוד יפרח: "אעשה הכול להצלחת המוסד"
מעמד תורני לרגל סיום מחזור תשפ

מעמד תורני מפואר ומרגש התקיים אתמול (רביעי) באולם התלמוד תורה בכפר חב"ד, לרגל סיום המחזור ה'תשפ"ב. במעמד השתתפו תלמידי הכיתה הגבוהה, 'מכינה לישיבה', והוריהם, וכן צוות המחנכים וההנהלה, המרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, יו"ר מועצת שדות דן מר דוד יפרח ומנהל מחלקת החינוך במועצה מר סמי עטר.

את המעמד הנחה מנהל הת"ת בחמש השנים האחרונות הרב מנחם מענדל כהן שסקר בהתרגשות את התקופה בה ניהל את המוסד הפועל תחת נשיאותו של הרבי.

המד"א הרב אשכנזי נשא דברים וסיפר על היחס והחשיבות המיוחדים של הרבי לילדים ולנערים, והעניק מספר עצות מעשיות לתלמידים העולים לישיבות. הרב אשכנזי הודה בדבריו לראש המועצה על עמידתו האיתנה לצד התלמוד תורה ועל דאגתו העמוקה לפיתוח המוסד ושגשוגו.

דברי הרב התכתבו עם דברי הברכה החמים של מר דוד יפרח עצמו, שהצהיר כי הוא עשה, עושה ויעשה כל שלאל ידו כדי לרומם את התלמוד תורה ולפתח אותו בכל המובנים. הוא מתח ביקורת על "אנשים שמפיצים בשמי שמועות משוללות כל יסוד בקשר לעתיד המוסד". ראש המועצה שיבח במילים חמות את המנהל היוצא הרב כהן ואיחל מעומק הלב ברכת הצלחה למנהל הנכנס הרב זאב רויטמן. "אנחנו נעבוד ביחד ונביא את התלמוד תורה למקומות חדשים של הצלחה!", אמר לקול תשואות הנוכחים.

מנהל מחלקת החינוך מר סמי עטר הביע התפעלות עמוקה מקובץ תורני מרשים, פרי לימודם וכתיבתם של תלמידי הכיתה המסיימת. מדובר בשמונים עמודים גדושי פלפולים תורניים של התלמידים במסכת קידושין שנלמדה השנה ובענייני הלכה ומנהג. "אתם משאירים מורשת מרשימה לכיתות הבאות אחריהם", אמר.

חבר ההנהלה הרוחנית הרב זלמן רודרמן שיבח את התלמידים על הדרך המשמעותית שהם עשו לאורך שנות לימודיהם בתלמוד תורה, ועל הרמה הלימודית והחסידית הגבוהה שהם מציגים ערב היכנסם לישיבות. הוא הודה בשם הנהלת המוסד למנהל הרב כהן על "חמש שנים שבהן נתת את חלבך ודמך וייצבת ועיצבת את המוסד", והביע את בטחונו בהצלחת המנהל הנכנס הרב זאב רויטמן. "אתה מביא איתך רוח חדשה ורעננה של יראת שמים וחסידישקייט ובעזרת ה' תצעיד את המוסד לגבהים חדשים", אמר לו.

התלמיד יהודה צבי רבקין הרשים מאוד בפלפול ארוך שנשא ב'גדרי שליחוּת', על יסוד הסוגיות במסכת שנלמדה בכיתה בשנה החולפת. את דבריו השמיע כזקן ורגיל ובשפה קולחת.

התלמיד לביא הנר, תושב היישוב חמד הסמוך לכפר חב"ד, אשר השלים מסלול לימודים מלא בת"ת, ריגש את הנוכחים כאשר סיים את מסכת חגיגה, מסכת שאותה הוא למד במיוחד על מנת שיוכל לסיימה – כבקשת הרבי בקשר ל'תשעת הימים' – במעמד הזה.

הר"מ ומחנך הכיתה הרב ברוך ציקוושוילי בירך את תלמידיו בהתרגשות. הוא שיבח אותם על הרמה הלימודית הגבוהה שלהם. "אתם למדתם לא כמו כיתה 'מכינה לישיבה', אלא כישיבה לכל דבר!". הוא אף הבטיח להם כי יוסיף לשמור איתם על קשר רציף וללוותם גם לאחר כניסתם לישיבות. הרב ציקוושוילי חילק לכל תלמיד את קונטרס החידושים הכיתתי, תמונת מחזור ודף קשר עם השמות והטלפונים של התלמידים והצוות.

את המעמד חתם המנהל הנכנס של התלמוד תורה, הרב זאב רויטמן, שעד עתה שימש אחד משני הר"מים של הכיתה. הוא שיתף את הנוכחים בהישגים הלימודיים הגבוהים של התלמידים ובכלל זה 'מבחן כללי' שערך להם בימים האחרונים על אחד עשר דפים גפ"ת. הרב רויטמן הודה מעומק ליבו למנהל היוצא הרב כהן על השנים שנתן לת"ת ועל תקופת הליווי והחפיפה שהוא מעניק לו בעצם ימים אלה. הוא הביע את בטחונו בדבר העתיד המזהיר שעוד נכון בס"ד לתלמוד תורה.

בסיום האירוע הקריא התלמיד אליקים חסין ברכה יפה ומרגשת של ההורים למנהל היוצא ולצוות הת"ת, ואילו הרב כהן עצמו חילק לכל התלמידים מכתב אישי נוגע ללב בצירוף שי מיוחד.

כל הנוכחים במעמד יצאו ממנו בתחושה מרוממת והביעו התפעלות מן הרמה הגבוהה של התלמוד תורה היחיד בכפר חב"ד העומד תחת נשיאות הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.