שלמה מן | יום ו' אב ה׳תשפ״ב 03.08.2022

כפר חב"ד: למעלה מ-300 רבנים בכנס המרכזי לעורכי חופות. צפו

האולם המהודר במרכז כפר חב"ד היה מלא מפה אל פה: למעלה משלוש מאות רבנים, מו"צים, שלוחים ואברכים הלומדים למבחני הרבנות הראשית, התכנסו ובאו ליום העיון השנתי לעורכי חופות שהתקיים על ידי מכללת "למען ילמדו", בהובלת הרב אלי' יוחנן גורארי' והרב פנחס אלטהויז, ובמעמד וברכת הרבנים הראשיים לישראל הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו • צפו בגלריית ענק
כפר חב
תמונות: מנדי קורנט

למעלה משלוש מאות רבנים התייצבו ובאו ליום עיון מיוחד – הכנס המרכזי לעורכי חופות וקידושין. עם פתיחת השערים, נהנו המתכנסים מבר קפה ומאפה, והתיישבו בנחת ללמוד ולהחכים באולם שעוצב ברוב פאר והדר.

דברי פתיחה ומבוא ליום העיון נשא יו''ר למען ילמדו הרב ישראל מעל וסקר בפני המשתתפים את התכנית העמוסה. 

הגאון החסיד הרב אלי' יוחנן גורארי', רב העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד, אשר במשך שנים רבות מלווה לאורך כל הדרך את הפרוייקט החשוב של לימוד חופה וקידושין והגשת אברכים ושלוחים למבחני הרבנות הראשית, פתח את המושב הראשון במסה מאלפת בפני המשתתפים על סדר החופה ושאלות המצויות בנושא זה.

לאור נסיונו רב השנים בנושא חופה וקידושין, עמד הגאון החסיד הרב פינחס אלטהויז, רב שכונת רסקו ומנהל מחלקת נישואין ברבנות העיר חולון, ונתן הדרכה מקצועית בנושא ההיכרות עם הזוג ורישומם ברבנות, הליך כתיבת החופה ועוד. 

עם סיום מושב א' נעמדו הכל לתפילת המנחה, ולאחר מכן התיישבו לארוחת צהריים חגיגית. 

במהלך ארוחת הצהריים צפו המשתתפים בברכה מיוחדת ששלח הגאון הרב יצחק יוסף, הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית. הרב יוסף בירך את הרבנים בסיעתא שמיא וברכה בכל מעשי ידיהם, וחידד בדבריו פרטי הלכות חשובות בסדר כתיבת הכתובה ועריכת החופה והקידושין, העדים, ועוד. 

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו נכנס אל האולם, וזיכה את הנוכחים בנועם שיחו בנושא חופה וקידושין מתוך נסיונו רב השנים בתחום העדין והרגיש.

ומברכות הרבנים הראשיים – לברכות רבני הערים: הגאון החסיד הרב משה הבלין, רב העיר קרית גת וחבר בי"ד רבני חב"ד, אשר חבר בועד רבני ההסמכה של 'למען ילמדו', בירך את קהל המשתתפים שיצליחו במלאכתם, מלאכת שמים.

רב העיר אור יהודה הסמוכה הגאון הרב ציון הכהן כהן, בירך את כלל המשתתפים בברכת כוהנים כמנהגו, ובמאור פנים סיפר לקהל על התפעלותו הגדולה ממפעלי 'למען ילמדו', אותם הוא מלווה בשנים האחרונות באירועי 'חג ההסמכה' בסניפים הרבים ברחבי ארץ הקודש.

לאחר ברכות הרבנים, נעמדו האברכים המסיימים את שנת הלימודים בכוללי "תורה שלימה", וקיבלו תעודות על ידי ראשי הכוללים הרב מנחם והבה והרב אריאל רוט.

מושב ג' נפתח בהרצאה תחת הנושא 'טיפים חשובים לרב מחתן' על ידי האורח המיוחד שכיבד בנוכחותו את הכנס המרכזי הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף נישואין ורבנים במשרד לשירותי דת. 

לאחר דבריו של הרב סאמין, הזמין הרב פינחס אלטהויז את הגאון הרב יצחק לוי, רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית, לדבר בפני הנוכחים. הרב לוי ריתק את הכל בדבריו המחכימים, ובירך אף הוא את הנוכחים שיצליחו להרבות את גבולות הקדושה בישראל.

לסיום, נערך מרתון אימון כתיבת כתובות בהכוונת הרב פינחס אלטהויז, ולאחר מכן התקיים מבחן בכתב על ידי מכללת "למען ילמדו", לסיכום החומר הנלמד בקורס חופה וקידושין.

צילום: מענדי קורנט. הפקה: אורן מדיה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.