כתב רכב COL | יום ד' אב ה׳תשפ״ב 01.08.2022

טוען לכתר: האם סקודה סופרב הוא רכב המנהלים המנצח?

אחרי שבחודשים האחרונים בחנו כאן את טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה – שתי הטוענות לכתר במלחמה האמוציונאלית על תואר מכונית המנהלים הטובה בישראל, מגיעה תורה של המתחרה השלישית: סקודה סופרב
טוען לכתר: האם סקודה סופרב הוא רכב המנהלים המנצח?

אחרי שבחודשים האחרונים בחנו כאן את טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה – שתי הטוענות לכתר במלחמה האמוציונאלית על תואר מכונית המנהלים הטובה בישראל, מגיעה תורה של המתחרה השלישית: סקודה סופרב.

*

אם נדלג על מתיחות פנים שקורות אחת לשנתיים או שלש, הסקודה סופרב הנוכחית היא הדור השלישי של רכב המנהלים של החברה הצ'כית שהולכת ונוגסת בכל פה בשווקי הרכב. הדור הראשון שלה כמעט לא דרך בארץ והיה אפשר לראות אותו בעיניים כלות רק באירופה, אבל הדור השני שעשה עליה זכה כאן לתגובות נלהבות. הדור השלישי, זה שאותו אנו בוחנים זוכה גם הוא להצלחה ענקית ולכן הגיע הזמן לבחון אותו מקרוב.

מבחינה חיצונית הסופרב נראה יותר קשוח משני מתחריו. הקווים שלו חתוכים, נקיים וברורים. אין לו את ההשתפלויות וקווי המתאר העגלגלים משהו שיש לשני מתחריו הרציניים, כל אחד ושבחיו.

הסופרב מחסירה פעימה בקרב היצרניות המתחרות ולא בכדי: היא נבחרה במכרז להיות מכונית השרד של שרים ושל יו"ר הקואליציה. גם משטרת התנועה בחרה בה וזאת הודות למנוע שלה שיכול לתת פייט בכל מרדף.

ואחרי כל אלו, כשפתחנו את דלת הנהג ונכנסו פנימה קצת הופתענו לגלות חלל שחור, יהיו שיאמרו קודר מידי. בגרסת המבחן חסרו לנו הכיסאות בצבע בז' ופסי העץ המהוגנים שיכניסו קצת יותר יוקרה. היום גם ברכבי סופר-מיני ניתן לראות דברים יותר מעניינים.

*

מה שעוד גילינו כאן הם מושבי בד בלבד (בגרסא הזו) ולא עור. למרות זאת מדובר בכיסאות מרווחות ונוחות מאוד, המתכווננות חשמלית ועם זיכרונות, אך ללא חימום או קירור.

מערכות הבטיחות כאן אינן מועטות, אך הן פחותות מאלו שראינו במתחרותיה הישירות. בגרסת המבחן - הגרסה השנייה מלמטה - מגיעה כמובן עם כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח, מראות צד מתקפלות, מצלמת רוורס, ומערכת מולטימדיה דוברת עברית מעולה. כמו אצל כולם גם כאן למגינת ליבנו גילינו שהווייז מופעל על ידי הצמדת כבל, אלא שחבל שהוא מותאם רק לכבלים של אייפונים ולא לשל אנדרואיד. מה שעוד יש לנו זו בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטיה מנתיב, תיקון סטיה אקטיבי, בלם יד אלקטרוני, תא מקורר (לפחיות וכיוב), מערכת אוטו הולד, הטענה אלחוטית, מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ומגבים שנדלקים לבד ברגע שיורד גשם.

אז אולי בסעיף האבזור הסופרב נמצאת בעמדת מיעוט, אבל יש לה שלשה פלוסים אחרים שמאפילים בהחלט על כל חיסרו: מרווח ברכיים אדיר, הגדול בקטגוריה, ונוחות יוצאת מן הכלל גם ליושבים מאחור. תא מטען ללא מתחרים, פשוט ענק עם קרוב ל-600 ליטרים. ומנוע חזק שהופך את הנסיעה לכיפית ממש.

המנוע של הסופרב מאיץ כמו חמאה, לא רואה קושי ממטר ומעניק חווית נהיגה מעולה. לכפר חב"דים וללודאים בינינו שנעים באזור רמלה-לוד, יוצא להיתקל בסופרבים רבים נהוגים בידי בני המגזר הערבי. המנוע הכוחני הוא הסיבה לכך...

הנתונים היבשים מצביעים על מנוע בנפח 2 ליטר המגיע עם 190 כוחות סוס ו-32.6 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד. אלו נתונים מצוינים והם מתורגמים כאמור היטב לשטח. התאוצה מ-0 ל-100 עומדת על 7.7 שניות, וגם בהאצות ביניים הוא מגיב מעולה. צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק לכל 10.2 קילומטרים.

כיוון שלא מדובר בנסיעת מבחן השוואתית אנחנו לא רוצים לקבוע מי רכב המנהלים המנצח, אבל בהחלט שיש כאן טוען רציני לכתר.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.