מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשפ״ב 28.07.2022

מחממים מנועים: המרוץ להקמת היישוב החב"די החדש - בשיאו

משלחת הרבנים שמלווה את הקמת הישוב החב"די החדש ביער יתיר הגיע היום למקום וקיבלה סקירה על השטח ולוחות הזמנים העתידיים. COL עם כל הפרטים ועם תיעוד מהשטח
מחממים מנועים: המרוץ להקמת היישוב החב
תמונות: באדיבות המצלם

מחממים מנועים: היום (חמישי) הגיעה משלחת הרבנים שמלווה את הקמת הישוב החבדי החדש ביער יתיר לקבל סקירה על המקום ולוחות הזמנים העתידיים.

לצד הרב מנחם וברוריה אפיון, המלווים את הפרוייקט מראשיתו מטעם אגו"ח, הגיעו השליח הראשי בבאר שבע הרב זלמן גרליק מי שהופקד על הליווי הרוחני, השליח ורבה של קהילת חב"ד בערד הרב מנדלזון ומנהל בית חבד לדוברי אנגלית הרב סבאג

כפי שפורסם, השלב הראשון הינו הקמת מחנה זמני, עם 25 משפחות שיגורו בקארוילות שיוקמו על ידי החטיבה להתיישבות במשרד ראש הממשלה.

משפחות המעוניינות להצטרף לגרעין הראשוני יכולןת להירשם > כאן <

מיד לאחר תשעה באב יפגשו חברי הגרעין המתגבש עם המועצה המקומית בה יוצגו כל פרטי הקמת הישוב.

למרות החום שפקד את ישראל היום, באזור יער יתיר קידם את המבקרים היום מזג אויר די נעים ששורר במקום .

באגרת שפרסמה למתענינים כותבת אגודת חסידי חב"ד: "המשימה מספר אחת שלנו היא ליצור יישוב שהרבי יתגאה בו, מקום להפצת המעיינות. היישוב יתרכז סביב בית מלון, שמקבל את פני היהודים מכל הסוגים ומכל העולם לבוא ולקבל השראה מעולמה של חסידות חב''ד.


הדמיית היישוב החדש


"אין מטרתנו ליצור ישוב 'בורגני', אלא ישוב של חסידים שחיים בתחושת שליחות להפוך את בתיהם לבית חב''ד, עם הכנסת אורחים ליהודים מרחוק ומקרוב. ברצונינו שתושבי היישוב כולם יהוו דוגמא חיה לחסידות בפועל".

באגו"ח מוסיפים: "על פי התכנית ברחבי היישוב יוצבו אטרקציות תיירותיות המלמדות חסידות בצורה חווייתית ומעשית. בדומה להקמת הישוב כפר חב''ד, הגרעין הראשוני יורכב ממשפחות חסידי חב"ד עולים מאמריקה, צרפת, אוקראינה, ועוד, לצד משפחות חסידי חב"ד ילידי אה"ק.

"קהילת היישוב תהיה חמה ותומכת, כמו משפחה אחת גדולה. בכל שכונה יהיו משפיעים ומנהיגים קהילתיים שמתמקדים בעידוד וחיזוק דרכי החסידות".

> מיקום

מיקום הישוב נמצא בתוך יער יתיר, ממש ליד לחורבת יתיר. זהו מיקום יפהפה מוקף ביער ובגבעות נוף. המקום נמצא כ- 700 מטר מעל פני הים עם אוויר נקי שהוא מושלם עבור עיירת נופש.

מרחק הנסיעה המדויק לערים אחרות עדיין לא ברור, מאחר וכבר תוכננו ונסללים כל העת כבישים נוספים, עובדה שתשפיע על המרחקים שיתקצרו עם הזמן.

נכון לעכשיו לפני סלילת כבישים חדשים הישוב ממוקם: 40 דקות נסיעה למרכז באר שבע, 35 דקות למרכז ערד, 18 דקות לסופרמרקט הגדול הקרוב (מחסני השוק הר חברון), 20-30 דקות למרפאות הקרובות.

התחבורה הציבורית מתחילה רק מחוץ ליער, בסמוך לצומת מיתר. אנחנו אמנם מקווים שיהיה לנו אוטובוס מהיישוב בהמשך, אבל זה יתחיל רק לאחר שיגורו ביישוב מספיק אנשים.

עד להקמת בתי הספר החדשים, תתקיים הסעה מסובסדת כדי לקחת את הילדים לבית ספר חב''ד בבאר שבע, ובחזרה הביתה לישוב.

> לוח זמנים

הישוב עבר כבר את כל ועדות התכנון ואושר לבניה, המצב הפוליטי הלא יציב מקשה על ההתקדמות, אך אנחנו משתדלים להיצמד ללוח הזמנים.

 בשלב הראשון (חורף תשפ"ג) יגיעו למקום בעזרת ה'  משפחות שיגורו בקארוילות,  הגרעין יועיל מאוד לזירוז הקמת ישוב הקבע.

 הישוב ממוקם על מקום שבו היה בעבר היאחזות נח"ל צבאי, ומשום כך יש במקום כבר תשתית של חשמל ומים דבר שמקל על סידור התשתיות להקמת הישוב.

> גרעין ומחנה זמני

הגרעין הוא קבוצת היסוד של המשפחות שנותנות את הטון ביישוב. המשפחות האלה יהיו החלוצות והיסוד של הישוב.

הם יצרו את התשתית החסידית לקהילה, את האווירה החמה, ויפקחו חלקית על הבנייה.

לפני הכנת המגרשים למכירה, יתקיים "מחנה זמני" למגורי הגרעין. מחנה זה יהיה במקום היישוב, ויהווה מבנים טרומיים. הוא יכלול עשרים וחמישה בתי משפחות, מעונות לתכנית MASA שליחות לתלמידי חו"ל, בית כנסת ובית מדרש, מעון, גן שעשועים, ואנו מקווים להקים בהקדם האפשרי מקווה.

החיים במחנה הזמני יהיו מדהימים ומאתגרים כאחד. מכיוון שהמשפחות יהיו הראשונות, הן יצטרכו לעבוד יחד כדי לקדם את חיי הקהילה, תהיה בעזרת ה' אווירה נפלאה לגדל ילדים, עם סביבה חסידית, ומוקפת בטבע יפהפה. יותר מכל, זו תהיה זכות גדולה להיות חלק מהגרעין שיגשים את חזונו של הרבי.

באגודת חסידי חב"ד חותמים: אם אתם מעוניינים לקנות בית קבע- תחזיקו מעמד. ככל שנתקרב למועד המכירה, נשלח לכם עדכונים נוספים. אם אתם מעוניינים ברצינות להצטרף לגרעין המחנה הזמני, אנא מלאו את הטופס המצורף.

יש לנו ב"ה כבר עשר משפחות נפלאות בגרעין שלנו, ואנו מחפשים עוד חמש עשרה משפחות.

אנו מחפשים משפחות חסידי חב"ד עם מגוון רחב של כישורים, כישרונות, אישיות, וגילאים. אז אם נראה לכם שאתם מתאימים, אנא אל תהססו להגיש מועמדות, מלאו את הטופס המצורף מטה, ואנו נשלח לכם הזמנה לפגישת זום קבוצתית בה נשתף מידע נוסף ונציג את השלבים הבאים.

לפרטים > לחצו כאן

יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב אומר כי בפנינו ניצבת קריאתו הברורה של הרבי באגרתו להנחת אבן הפינה לכפר חבד ב' "ותקותי אשר במשך הזמן יקום עוד כפר ג', ד' כו' ובאופן – שכולם יחד יהיו חטיבה אחת ברוח אחד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.