שניאור דייטש | יום כ"ט תמוז ה׳תשפ״ב 28.07.2022

עו"ד ציבין: "הפסקת פעילות הסוכנות ברוסיה לא מזילה דמעה"

עו"ד הבינלאומי מרדכי ציבין מגיב על המשבר המדיני עם רוסיה, כי לדעתו "רוב הארגונים היהודיים ברוסיה לא יזילו דמעה, על האפשרות שפעילות הסוכנות ברוסיה תיפסק" • עוד מוסיף ציבין: "בעקבות פעילותה של הסוכנות, פוחת והולך שיעורם של היהודים בקרב העולים. אין סיכוי שמאכילת פלאפל הילדים יגדלו בארץ עם זהות יהודית"
עו
החלפת משמרות בכיכר האדומה במוסקבה (צילום: COL). משמאל: עו"ד מרדכי ציבין

על רקע הידיעות כי משרד המשפטים ברוסיה דורש להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית בשטח המדינה, בשל מה שכונה "הפרות לא מוגדרות של החוק הרוסי", והמתיחות המדינית בשל כך עם ממשלת ישראל בראשות לפיד, עו"ד הבינלאומי מרדכי ציבין הפועל מקצועית והומניטרית גם ברוסיה ומכיר שם קהילות יהודיות מסוימות, אומר ל-COL, כי לדעתו "רוב הארגונים היהודיים ברוסיה לא יזילו דמעה, על האפשרות שפעילות הסוכנות ברוסיה תיפסק".

עו"ד מרדכי ציבין אומר כי "אף שלא שוחח על כך עם גורם יהודי כלשהו ברוסיה, פרט לעובדה  שהגישה הרוסית השלילית לסוכנות, אף אם רק באופן דקלרטיבי, מזיקה לקהילות באופן כללי, וליהודים בפרט, לדעת הקהל ולדימוי השלילי של היהדות ברוסיה הרי שלעומת זאת, רוב הארגונים היהודיים ברוסיה לא יזילו דמעה, בלשון המעטה, על האפשרות שפעילות הסוכנות ברוסיה תיפסק".

עו"ד ציבין מסביר: "מבחינות מסוימות, זאת בשל העובדה כי הסוכנות מעודדת עליה לישראל של אזרחים רוסיים, אשר אין להם שום זיקה ליהדות ואשר אינם יהודים בשום צורה, אבל הם זכאי חוק השבות (כמו "חוק הנכד").

ציבין מוסיף ומחדד: "בעקבות פעילותה של הסוכנות, פוחת והולך שיעורם של היהודים בקרב העולים, ולמעשה נוצר כאן, נתיב להגירה מסיבית של לא יהודים לישראל.

"בנוסף, אותם ארגונים יהודיים גם סבורים כי עיקר הדגש צריך להיות מושם, על חינוך יהודי לצעירים היהודים ואז כאשר יעלו לישראל תהיה להם זהות יהודית איתנה".

"לדעת אותם ארגונים", אומר ציבין, "עידוד עליה של ילדים צעירים אשר טרם קיבלו חינוך יהודי, גורמת לכך כי אין סיכוי שהילד יגדל בישראל עם זהות יהודית, מאכילת פלאפל, חומוס, ואפילו משרות בצה"ל.

"אבל זה לא מספיק! בניגוד לצעיר יהודי מתבגר, למשל מעל גיל 18, המקבל ברוסיה חינוך יהודי שורשי, אשר החינוך והאווירה החילונית בארץ לא יצליחו לערער את זהותו היהודית הקשורה למסורת, אף אם בישראל לא ישמור תורה ומצוות."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.