חיים זלצמן | יום כ"ט תמוז ה׳תשפ״ב 28.07.2022

הוסמכו לשוחטים: תלמידי מכון ר"ן במוסקבה קיבלו תעודות

חלוקת תעודות הסמיכה והשחיטה לתלמידים ב"מכון ר"ן – מוסקבה" התקיים השבוע, בראשות ארגון השוחטים, השו"ב של רוסיה - הרב יצחק הכהן קוגן והרב יהודה שגב פרידמן • הטקס התקיים לאחר שהתלמידים עמדו במבחן על ידי הרבנים: 'אב"ד הגדול בירושלים' הרב שלמה תם, חתנו וממלא מקומו של הרב מאיר אהרון ז"ל - יבדלחט"א הרב נתנאל משרקי והצדיק מלנינגרד הרב יצחק הכהן קוגן
הוסמכו לשוחטים: תלמידי מכון ר
צילום: שימי הרשקופ ואבי קיי

חלוקת תעודות הסמיכה והשחיטה לתלמידים ב"מכון ר"ן – מוסקבה" התקיים השבוע, בראשות ארגון השוחטים, השו"ב של רוסיה - הרב יצחק הכהן קוגן והרב יהודה שגב פרידמן.

המעמד נערך פעמיים השנה. לראשונה באולם בבית הכנסת בלשייא ברונייא, ובפעם השנייה בבית כנסת קיסלבוצק, בהשתתפות רבני הישיבה וקהל. 

הטקס התקיים לאחר שהתלמידים עמדו במבחן על ידי הרבנים: 'אב"ד הגדול בירושלים' הרב שלמה תם, חתנו וממלא מקומו של הרב מאיר אהרון ז"ל - יבדלחט"א הרב נתנאל משרקי והצדיק מלנינגרד הרב יצחק הכהן קוגן.

מבחני השחיטה והסמיכה נערכו בשלבים: במשך תקופת השנה האחרונה, תחילה נבחנו על הלכות שחיטה וטריפות, ולאחר מכן נבדקו סכיני הנבחנים ונמצאו 'חד וחלק' כדת וכדין. למחרת נערכו מבחנים נוספים על הלכות מליחה ובישולי עכו"ם ולאחר מכן צפו הרבנים בבחורים שוחטים שלושה עופות (כפסק השולחן ערוך) והנבחנים על טריפות שחטו גם בהמות גסות ואז הוכרזו רשמית כשוחטים. 

סיום הבחינות נחתם באירוע מרשים בהשתתפות צוות הבוחנים וכן עם צוות רבני הישיבה: הרב דוד שולקין, הרב אפי בורש והרב משה לביא שנשאו גם הם דברי תורה ודברו בשבחם של התלמידים הנבחנים, וכן בהשתתפות חברי וידידי הקהילה, שהתכנסו לסעודת המצווה. כאן המקום לומר תודה לנגיד ר' ניסן בייר על כל העזרה למכון.

הרב קוגן סיפר על מסירות נפשו של החסיד הרב רפאל נימוטין ז"ל למען שחיטה יהודית כשרה בזמנים הכי קשים בתקופת הקומוניזם, וציין שמכון ר"ן הוקם על שמו ולזכרו. כמו כן סיפר על הרב מאיר אהרון ז"ל שליווה במשך שנים את מכון ר"ן בבחינות, וגם בשנים האחרונות שכבר היה לו קשה, אעפ"כ הגיע לבחון בהתמסרות עילאית ולהסמיך שוחטים ורבנים חדשים. 

לאחר המבחן הסופי שנעשה השבוע בבית חב"ד שבהרי קווקאז/קיסלבוצק - הקצה השני של מדינת רוסיה ובמקום שליחותו של הרב עקיבא אבשלום נערך טיול מאורגן מנהלת הישיבה, סיור מודרך ב'גייפים בהרים.

ב"מכון ר"ן" במוסקבה שוקדים על תלמודם עשרות תלמידים, ובכל שנה רבים מהם יוצאים עם תעודות סמיכה ושחיטה, חלק ניכר מהם כבר משמשים כשוחטים מומחים בכל העולם ומסייעים לשלוחי חב"ד הפזורים ברחבי תבל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.