צבי סופר | יום כ"ו תמוז ה׳תשפ״ב 25.07.2022

רבני ואדמו"רי לונדון קיבלו בנועם את חברי כולל 'אור החסידות'

משלחת כולל 'אור החסידות' ביקרה במעונם של רבני ואדמו"רי לונדון • אב"ד באבוב לונדון: "קדושת הרבי תמיד היתה נרגשת"
רבני ואדמו

לכבוד יום הגדול והק' - ג' תמוז פתחו גדולי ומנהגי העדה דק"ק לונדון את דלתיהם לחברי כולל "אור החסידות", ובראשם ראש הכולל הגה"ח אברהם ראסקין בן הדיין המפורסם בק"ק לונדון הרה"ג הרב לוי יצחק ראסקין לשמוע ולהשמיע את גדולת בעל ההילולא ופועלו בכל העולם כולו. הביקורים התקיימו מתוך קירוב הדעת והללבות בין הרבנים-אדמורים שליט"א והאברכים שי' אשר העמיקו בדברי תורה.

הביקור ההיסטורי עשה רושם על האורחים.

את המשלחת ליווה הרב שמואל באטלער מעסקני חב"ד בניו יורק, ר"מ בישיבת אהלי תורה קראון הייטס ומשלוחי חב"ד בשדה התעופה אשר שהה בלונדון לרגל שמחה משפחתית והנעים כדרכו את הביקורים וידו רב לו בהצלחת המסע.

כאן המקום להודות לשליח הרבי בלונדון ורב ביהכנ"ס "בית גבריאל" הרב מנחם יוניק, העסקן הרב משה שטיינבאך, הרב אברהם מאן יו"ר מכון "אור החסידות" שסייעו רבות בהצלחת המסע.

להלן רשימת דברים ופנינים בצילא דאורייתא:

גדולי התורה התעניינו אצל האברכים אודות מפעל השליחות שהקים הרבי מליובאוויטש והולך וגודל משנה לשנה בהפצת המעיינות בלונדון ובכל העולם כולו ועל גדלותו של הרבי בכל חלקי התורה. "והולך ומוסיף ואור".

הגאון רבי יוסף פאדווא - דיין ב"התאחדות קהילות החרדים כדתיא" ורב ביהמ"ד "חשב האפוד" קיבל בחדווה רבה את המשלחת ועיין בנועם רב בספר "יינה של תורה" (לקט משיחות רבינו על הפרשה והמועדים שי"ל לאחרונה ממכון "אור החסידות") והעלה זכרונות מהיחידות שלו אצל הרבי והקשר החם של אביו הדגול גאב"ד דלונדון הרה"ג  רבי חנוך דוב זצ"ל. הרבי אמר לאביו ביחידות אודות מה שכתב הרגוצובר גאון זצ"ל בתלמוד ירושלמי "שתורתן מתברכת" ובתלמוד בבלי "שתורתן משתמרת", והמשיך לשתף זיכרונות מהתפילות אצל רבינו בהם זכה להשתתף.

בביקורם אצל כ"ק אדמו"ר מסאדיגורה שליט"א מלונדון הציג בפניו הרב באטלער ספרי דרכי החיים (לקט ממכתבי הרבי עם הוראות והדרכה מחולק לפי סדר הפרשיות שי"ל לאחרונה ממכון "אור החסידות"), האדמו"ר שליט"א עיין בספרים והביע שביעות רצון ואמר "אצלנו ספרי חב"ד לוקחים מקום חשוב בספרייה".

לאחר מכן המשיכו לשבת קרוב לשעה שלימה ודיברו סביב הקשר העתיק בין אדמורי חב"ד לסדיגורה-רוזין ומעלת יום י"ב-י"ג תמוז - חג הגאולה של אדמו"ר הריי"ץ מליובאוויטש וחג הגאולה של בית סאדיגורה בכ"ג תמוז. כן הוזכר פעולתו של חסיד חב"ד רבי מוטל קאזלינער ז"ל למען אהלי בית רוזין וסיפור השמיימי בקשר לזה, ואודות היחידות של בעל ה"עקבי אבירים" מסאדיגורה זצ"ל אצל הרבי בשנת תשמ"א.

הרה"ג משה מנחם ווייס שליט"א - אב"ד קהל ייטב לב סאטמאר דלונדון שיבח בפני האברכים את סדרת האגרות קודש של הרבי בו רואים את ההתייחסות של הרבי למגדול ועד קטן והאלפי הוראות בעבודת השי"ת.

הגה''צ הרב בן ציון בלום שליט"א - אב''ד באבוב בלונדון וחתן האדמו''ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל שיתף זכרונות דינקותא משכונת קראון הייטס בו זכה לגדול "קדושת הרבי תמיד הייתה נרגשת". כן הזכיר את ההנחה שהתגלתה לאחרונה מניחום אבלים של הרבי אצל מו"ח אדמו"ר מבאבוב זצ"ל כשהוא משתף את האברכים בגירסא הקיימת במשפחתו מאותו ביקור.

הרה"ג רבי זאב הלוי פעלדמאן שליט"א - אב''ד וראש ישיבה תורה עץ חיים לונדון קיבל את האברכים במאור פנים שהציגו לפניו את הספר "חידושים וסוגיות" והי' ניכר על פני הראש ישיבה שליט"א ההתפעלות מהעומקות המופלאה של הרבי בשיחות של נגלה.

הרה"ג רבי ברוך חנא גרינפעלד שליט"א - דומ"ץ דק"ק באבוב 45 לונדון פתח מיד בזכרונות דינקותא בקראון הייטס ואמר שבתור ילדים היו הולכים כל יום לרחוב שהרבי היה צועד בקביעות בזמן קבוע והיו מביטים בהליכת אותו צדיק שעשה רושם עליהם עד היום הזה...

העסקן ר' שמואל פתח בדברי הרב על הפרשה, לאחר מכן הפטיר הדיין שליט"א בחיוך של אושר "אני זכיתי לשמוע את אותם שיחות מהרבי דרך הטלפון (הוק-אפ) רגע כמימרא!".

כ"ק אדמו"ר מביאלא שליט"א דלונדון סיפר מעשה נפלא שאירע עם אביו בשעה שחיכה לקבל דולר מידו הק' של הרבי לברכה והצלחה היה מסופק האם לשאול האם להדפיס את ספרי אביו זצ"ל, ויהי לפלא. כשהגיע תורו הרבי חזה ברוח קדשו ושאל מדוע לא מדפיסים את ספרי אביכם? ונתן עוד דולר עבור הוצאת הספרים, רוח הקודש גלויה!

הרה"ג רבי מנחם גלאי שליט"א - דיין וראב"ד דלונדון

שיבח את עבודת השלוחים בלונדון, וזה ניכר בעיר ובכל העולם כולו תוך שמתפעל מהוצאת הספרים של "מכון החסידות" איך שעושים תמצית משיחות ארוכות באופן השווה לכל נפש.

הרה"ג רבי שרגא פייוויש זימערמאן - אב"ד ד"איגוד הפעדיריישען" התעניין במוסד "אור החסידות" ועל עבודתה והצלחתה בהפצת המעיינות.

הרה"ג רבי שלמה דוד קליין שליט"א - דיין דקהילת בעלזא דיבר ארוכות בקשר של אדמורי חב"ד לבעלז מדורי דורות. ובירך שאורו הגדול של בעל ההילולא תאיר עלינו ועל כל ישראל בטוב הנראה והנגלה ובא לציון גואל.

יש לציין שבנסיעה ללונדון פגש הרב באטלער את הרה"ג רבי משה אליפנט שליט"א - מבכירי ארגון "איגוד הקהילות האורתודוקסיות" והמעניק את ההכשר המפורסם "או יו" שגם הוא היה בדרכו ללונדון עבור חגיגת סיום מסכת יבמות במסלול "דף יומי", אחרי שיחה נעימה ביניהם הרב באטלער הגיש בפניו את הספר "יינה של תורה" ושטח בפניו הדרן על מסכת יבמות במשנת הרבי וקיימו יחד בהידור את מצות "ובלכתך בדרך", הרב אליפנט דיבר על הקשר שמרגיש עם הרבי עד עצם היום הזה.

סיכום העלייה לגדולי הדור שליט"א. אשרי עין ראתה כל אלה, בתקווה שזכות בעל ההילולא תגן עלינו וימליץ טוב בעדנו בביאת גואל צדק. אמן.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.