מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשפ״ב 24.07.2022

אבעבועות הקוף: ארגון הבריאות העולמי הכריז מצב חירום

יותר מ-17 אלף מקרים של הנגיף התגלו עד כה ב-75 מדינות • "הסיכון של נגיף אבעבועות הקוף הוא סיכון מתון ברמה הגלובלית, למעט באירופה – שם הסיכון הוא גבוה" • פרופ' רן בליצר: "החלטה נכונה"
אבעבועות הקוף: ארגון הבריאות העולמי הכריז מצב חירום
אילוסטרציה, ארכיון

לאחר דיונים וחילוקי דעות: ארגון הבריאות העולמי הכריז אמש (שבת) על מצב חירום גלובלי, בעקבות מגמת העלייה בהתפשטות נגיף ‘אבעבועות הקוף’ ברחבי העולם, לאחר הימצאות הנגיף ב-75 מדינות לפחות ומביא למצב “יוצא דופן”, המאפשר הכרזה על מצב מיוחד.

מנכ”ל ארגון הבריאות העולמי קיבל את ההחלטה, למרות היעדר קונצנזוס בקרב חברי הוועדה. זו הפעם הראשונה שמנכ”ל האגון מקבל החלטה באופן כזה. “הסיכון של נגיף אבעבועות הקוף הוא סיכון מתון ברמה הגלובלית, למעט באירופה – שם הסיכון הוא גבוה”, אמר תדרוס. הוא הוסיף, כי כעת אפשר לשלוט ולהכיל את ההתפרצות ולהפסיק את הפצת הנגיף.

בכיר אחר בארגון הבריאות אמר, כי מתוך המדינות שמדווחות על מקרי הידבקות באבעבועות הקוף בשטחן – כמחצית כבר בעלות נגישות לחיסונים. נכון להיום אותרו יותר מ-17 אלף מקרים של אבעבועות הקוף ב-72 מדינות. אתמול דיווחה ארצות הברית על שני מקרים ראשונים בילדים בשטחה.

בישראל אובחנו עד שלשום 105 מטופלים עם אבעבועות הקוף. 

פרופ’ רן בליצר אמר בתגובה להחלטת ארגון הבריאות העולמי: “החלטה נכונה. ההתפשטות לא תיבלם מאליה. הייתה הזדמנות לעצור אותה – זה לא קרה. בשלב זה נדרשת התמודדות נרחבת, שינוי התנהגות וחיסון נרחב”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.