צבי סופר | יום כ"ב תמוז ה׳תשפ״ב 21.07.2022

לא התקבל לעבודה בנתב"ג בגלל שמירת שבת ותובע פיצוי

משה גולדברג, יהודי חרדי שניסה להתקבל למשרה בנתב"ג אך נתקל בתנאי סף הכולל עבודה בשבת, הגיש אתמול (רביעי) תביעה נגד רשות שדות התעופה • גולדברג דורש מבית המשפט לעבודה לחייב את רשות שדות התעופה לקבלו ללא שיקולי עבודה בשבת וכן לפצותו בסכום של 139,000 שקל
לא התקבל לעבודה בנתב
אילוסטרציה: ארכיון COL

משה גולדברג, יהודי חרדי שניסה להתקבל למשרה בנתב"ג אך נתקל בתנאי סף הכולל עבודה בשבת, הגיש אתמול (רביעי) תביעה נגד רשות שדות התעופה, כך מדווח ערוץ 7.

גולדברג, באמצעות עורך דינו מיכאל ליטווק, דורש מבית המשפט לעבודה לחייב את רשות שדות התעופה לבחון את קבלתו לעבודה ללא שיקולי עבודה בשבת וכן לפצותו בסכום של 139,000 שקל בעקבות האפליה שחווה עד כה.

בכתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב: "מן ההתכתבות בינו לבין נציגת הנתבעת עולה באופן ברור ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים כי התובע לא התקבל לעבודה מאחר שאינו יכול לעבוד בשבת מחמת דתו".

בהודעה שקיבל גולדברג נאמר לו: "זומנת לראיון לעובד שינוע בנתב"ג. שים לב לדרישות הסף למשרה - עבודת משמרות כולל זמינות לשבתות/חגים".

השבוע, לאחר פניית ערוץ 7 לרשות שדות התעופה, הובהר על ידי רשות שדות התעופה כי היא קולטת גם עובדים דתיים וחרדים ומאפשרת להם שלא לעבוד בשבת.

גולדברג: "ה' ירחם שזה המצב שהגענו. מאוד כואב לי שכבן אדם דתי אני מודר ממשרה ממשלתית. זו לא פעם ראשונה שחרדים מודרים".

עו"ד מיכאל ליטווק, יועמ"ש בצלמו שמייצג את משה גולדברג, מסר: "למרשי נגרם עוול חמור ביותר, נמנעה ממנו האפשרות לעבוד ולהתפרנס ממשלח ידו אך ורק בגלל אמונתו ושמירת אורח חייו. מרשי ניסה להתקבל לעבודה ואף הציע שיעבוד במקום שבתות לילות נוספים אך סורב. מדובר באפלייה בוטה של חוק שיויון הזדמנויות בעבודה, ובניגוד מוחלט לפס"ד קניון הזהב. בטוחני שבית הדין לעבודה יקבל את תביעת מרשי ויפסוק את מלוא סכום הפיצויים עבורו. לא ניתן שחברות ממשלתיות יפגעו בפרנסה של מבקשי עבודה שרק רוצים לשמור את אמונתם ודתם".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "למרות שזומן למבדקים הוא בחר בדרך אחרת. רשות שדות התעופה תמשיך לקלוט בני כל המגזרים על פי צרכיה המבצעים. ברשות שדות התעופה למעלה מ 30 אחוז מהעובדים אינם עובדים בשבתות".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.