יום כ"א תמוז ה׳תשפ״ב 20.07.2022

תלמידי כיתה ח' בחיידר בכפר חב"ד נבחנו אצל שורה של רבנים

תלמידי כיתה ח' בחיידר אהלי תורה בכפר חב״ד, בראשות המחנך הרב משה אסולין, נבחנו אצל הרבנים על פרק "שור שנגח את הפרה" והפליאו בידע ובבקיאות • המבחנים נערכו בירושלים אצל שורת רבנים גאונים, שהביעו כולם את התפעלותם הרבה מן הידע, העומק והשליטה המלאה בכל מכמני החומר • COL עם סיקור ותיעוד
תלמידי כיתה ח' בחיידר בכפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

אחרי שנה של יגיעה והתמדה על ידי כלל תלמידי כתה ח' באהלי תורה כפר חב"ד ללא יוצא מן הכלל, הגיע הרגע הגדול, נסיעה לירושלים להבחן אצל הרבנים הגאונים שליט"א. ביום שלישי בשבוע שעבר, יום הבהיר י"ג בתמוז, עלו התלמידים יחד עם המחנך הרה"ח ר' משה אסולין שי' לירושלים עיה"ק ופניהם מועדות אל שכונת גילה, אל ביתו של רב השכונה, הגאון הגדול ואב בית הדין הרב אליהו שלזינגר.

הרב קיבל את הקבוצה בביתו במאור פנים, חיזק את ביטחונם העצמי ואז ניגש למבחן. התלמידים החלו לענות תשובות בזה אחר זה בשטף ובקיאות נפלאים שלא הותירו מקום לספק. הילדים כולם שולטים בכל רזי ומכמני הסוגיות לפניי ולפנים. משסיימו הביע הרב את התפעלותו העצומה ולסיום אף ביקש שינגנו ניגון חבד"י אותנטי שהכניס אווירה מיוחדת למעמד.

משם המשיכה הכיתה בנסיעה אל רחוב אוריאל, שכונת סנהדריה, מקום מושבו של הגאון החסיד הרב נפתלי רוט שליט"א, ראש המרכז החינוכי חסידותי בצאגו"ח, שמזה כמה שנים מזכה את הכיתה בבחינה יסודית ומקיפהעל הפרק.  הרב רוט הכין רשימה. גדולה של שאלות המחולקות לשאלות חידה, שאלות ידע, שאלות עומק, אך אצל הילדים לא היה הרבה הבדל ביניהם ועל כל שאלה קפצו באצבעותיהם כמוצא שלל רב תוך שטף רב בכל סוגיא. בסיום – חתם הרב על התעודות תוך שהוא מלא דברי שבח לתלמידים, למחנכם המסור ולחיידר אהלי תורה. כדרכו המיוחדת מצא לכך רמז בפסוק "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש", 'אחת' הם ראשי התיבות של 'חיידר אהלי תורה'.. ואיחולי הצלחה בהתעלות בלימוד כרצו"ק רבותינו נשיאינו בהמשך הדרך.

מלאי סיפוק ניגשו הילדים למבחן השלישי ברחוב חנה, אצל הגאון הרב טוביה זילברשטרום שליט"א.

הרב זילברשטרום ריתק את הילדים תחילה בשאלות וידע מקורי כמו איזו מסכת הכי קשה בש"ס? "המסכת שנשארה בארון ועוד לא למדו אותה.." או איזו מסכת הכי ארוכה בש"ס? "מסכת נזיקין שחילקוה ל3 בבות לדעה אחת בתוספות..". לאחר מכן חידד והעמיק אף הוא לאורך ורוחב הפרק כשהתלמידים שועטים בשטף התשובות הבלתי נגמר וגורמים רוב נחת שאין לתאר. הרב זילברשטרום ממש יצא מגדרו בהתפעלות מהידע היסודי.

 משם יצאו הילדים אל 'פיצה גאולה' וסעדו ליבם ביד חופשית כיד המלך שלאחריה עלו אל האוטובוס הביתה שמחים וטובי לב ברוחניות ובגשמיות.

כעבור יומיים, ביום שישי, עלו הילדים להבחן אצל המרא דאתרא, הגאון הרב מאיר אשכנזי שליט"א בלשכתו. בשעה היעודה, עשר בבוקר,  התכנסו כולם לעבור את בחינתו היסודית והמדוקדקת של המרא דאתרא. כמו אצל הרבנים מירושלים – לא הניח הרב מסוגיות הפרק תוך שהוא מתבל בפרפראות ו'הורדת' הסוגיות להווי אקטואלי בחיי היום יום. התלמידים עמדו באתגר בכבוד והוכיחו ידע גם בסברות ונושאים חדשים שהעלה הרב. לסיום ביקש הרב מן התלמידים שימתינו רגע, ניגש אל ביתו וחילק להם חטיפים קרים "כפי שהרויתם את צמאוני בתורה המשובחת ששיננתם כך אני משתדל להרוות את צמאונכם..".

לתלמידי הכיתה הצטרפו גם ילדים שלוחים מאוקראינה ורוסיה, שאצלם ימים אלו הם ימי מלחמה ל"ע ואף הם שיננו מספר מכובד של דפים וידעו אותם הפלא ופלא כמו הת' ישראל שטרסברג שי' שהשלים ונבחן על כל הפרק! הגדיל לעשות אחד הילדים, אשר קריצ'בסקי מהעיר 'אופה' שכבר הספיק לחזור לביתו כדי להשתתף בקעמפ במוסקוה, שנבחן אצל כל הרבנים בשידור חי בטלפון וענה ברהיטות, חדות, הבנה ושטף.

ואלו שמות המבחנים היקרים תלמידי כיתה ח באהלי תורה כפר חב"ד:

מנדי אלפרוביץ', מנדל בר, לוי ברק, מנדי גבעוני, מנדי גולדשטיין. דוד דרורי, שמוליק וולף, חיים חנוכה, שולם כהן, גבריאל ליסון, לוי ליפסקר, יהונתן מלכא, שמוליק נאבול, מנדי נפתלין, לוי סויסא, גרשון סוקניק, דוד סטסנקו, יעקב סטמבלר, טובי עיני, מוישי פלדמן, שמוליק קוביטשעק, לוי קרוגליאק, שולם קריצ'בסקי, אשר קריצ'בסקי, זושי ריבקין. מנדי שאער, ישראל שטרסברג שיחיו.

ברכת תודה ויישר כח מיוחד:  

משפחות סטמבלר וגבעוני שמימנו את הנסיעה המדהימה הזו עם הכיבוד הנלווה.

משפחת שאער שסייעו במימון פינוקים בהכנהלבחינות.

ר' שמעון רבינוביץ' יו"ר ועד כפר חב"ד, שמסייע ללא לאות כל השנים בתיאום עם הרבנים בירושלים ואף כשהתגלתה בעיה של הרגע האחרון.

ר' דוד זילברשטרום שי' שסייע מאד בתיאום עם המו"ץ הרב טוביה.

הנהלת החיידר הר"ר בנציון והר"ר שלמה וישצקי שי' שמסייעים במימון ותמיכת תעודות מסגרות, ליווי גשמי ורוחני.

המנהל החינוכי הרב יוסף הרשקוביץ שי' שטרח ללא לאות במסירות עצומה בתיאום כל הנתונים.

הילדים הנחמדים מכיתתנו שי' שסייעו בבחינות וארגון לוגיסטי לאורך שלשה חדשים

הילדים המתלווים לצילום ותיעוד הבחינות.

אחרונים חביבים – ההורים היקרים שתמכו ללא סוף בכל שלבי ההכנה והלימוד לקראת המבחן.

מחנך הכיתה הר"ר משה אסולין שי' שהשקיע רבות למען הצלחת הילדים.

יבורכו כולם ויוסיפו להם מן השמים בכפלים לתושיה בהצלחת התלמידים היקרים בהמשך דרכם העולה בית א-ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.