COL | יום כ"א תמוז ה׳תשפ״ב 20.07.2022

הרב פיזם מגיב לראשונה: "ההפסד הביא תמיכה גדולה יותר"

שליח חב"ד הרב משה זאב פיזם, שהתמודד אתמול על תפקיד רבה של העיר שדרות, זכה בשליש מהקולות • מועמד הציונות הדתית הרב דרור טוויל, נבחר לתפקיד • הרב פיזם מגיב לראשונה: "אם הייתי מצליח זה היה מוסיף בשליחות. דווקא לאחר התוצאה הזאת אני חש בפידבק ציבורי חזק יותר מתמיד" • יו"ר אגו"ח הרב יי"צ אהרונוב הדרים לשדרות במיוחד כדי לחזק
הרב פיזם מגיב לראשונה:
הדרים לעודד. מימין: הרב יוסף יצחק אהרונוב, והרב משה זאב פיזם

בבחירות שהתקיימו אתמול בוועדה למינוי רב ראשי לעיר שדרות, התמודד שליח חב"ד הפועל בעיר כ-35 שנה, הרב משה זאב פיזם, ואהוד בכל שכבות הציבור בעיר. על התפקיד התמודדו עוד: הרב יעקב ישראל מנשה, הרב יחיא עמרם אלעזרה, והרב דרור טוויל, רב קהילת הציונות הדתית ור"מ בישיבת ההסדר המקומית, שזכה לתמיכת ראש העיר אלון דוידי וכן לתמיכת סגן השר מתן כהנא.

הרב הנבחר, הרב דרור טוויל, קיבל בוועדה 10 קולות, לעומת 6 שקיבל הרב משה זאב פיזם.

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה לבחירת רב העיר שדרות בכדי לאשר את רשימת המועמדים. בראש הוועדה עמד השופט משה דרורי והחברים בה היו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, הרב יגאל ממליה, יפה וודו והרב חזקיהו סאמין.

סגן השר מתן כהנא, שתמך כאמור ברב טוויל והפעיל לחצים פוליטיים לבחירתו, מיהר לברך: “חשוב מאוד כי את הרבנות בישראל יובילו תלמידי חכמים יראי שמים הרואים במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתינו”.

סגן השר וראש העיר תמכו במועמד הציונות הדתית. מימין מתן כהנא, משמאל ראש העיר דוידי, ובאמצע, הרב הנבחר, הרב דורון טוויל


 

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שגם תמך ברב טוויל: “ברכותיי לרב דרור טוויל שליט”א, שנבחר הערב, בשעה טובה ומוצלחת, לכהן כרבה הראשי של עירנו – שדרות.

“תודה לחברי הוועדה הבוחרת על ההירתמות וההתגייסות למען בחירת רב לעיר. תודה לכלל הרבנים על התמודדות ראויה. בהזדמנות זו תודה לרב משה הבלין על תפקידו כמ”מ הרב בשנים האחרונות”.

• 

יו"ר אגו"ח הרב יי"צ אהרונוב הדרים לשדרות במיוחד כדי לחזק את הרב פיזם, הפתיע אותו כשנכנס למשרדו לאחר קבלת התוצאות. השניים הרימו כוסית 'לחיים' כמנהג חסידים, והרב אהרונוב איחל לרב פיזם כי ימשיך ביתר שאת בעבודת הקודש – בשליחות הרבי.

בתגובה ראשונה לאחר קבלת התוצאות, אומר שליח הרבי הרב משה זאב פיזם הבוקר ל-COL:

"אנחנו שלוחים של הרבי ובאנו לכאן כדי לפעול בשליחותו. במשך השנים מתחדשים אתגרים וזה היה אחד מהם. הגיע בעקבות אווירה שהייתה ולחץ ציבורי, הבנתי שכך ראוי וניגשתי להציג מועמדות", אומר הרב פיזם בגילוי לב, ומוסיף: "אם הייתי הולך לבחירות בציבור, יתכן מאוד ש-80% היו בוחרים בי. הועדה הבוחרת היא גוף פוליטי ואני מכבד את התוצאה. בכל אופן השגנו הישג מרשים, לאחר שנכנסתי למירוץ רק לפני כשבוע וחצי, והשגנו כשליש מקולות הוועדה הבוחרת."

איך תושבים בשדרות מגיבים לאחר התוצאות?

"מאז ה'הפסד' במרכאות, מתקשרים כל הזמן, מעודדים במילים חמות. ראש העיר אלון דוידי, למרות שלא היה בצד שלי, התקשר לחזק. הרב טוויל שנבחר הוא תלמיד חכם ראוי וידיד שלי, לא השמצנו ח"ו אחד את השני.

"למרות התחרות, לא היו פשקווילים, השמצות ודברים מהסוג הזה, היתה אווירה מכבדת. מסתכלים על זה כדוגמא ואומרים: "ניתן ללמוד מזה איך לערוך בחירות בלי שנאת חינם".

למרות זאת, מרגישים תחושת החמצה?

"אכן אם הייתי מצליח זה היה ללא ספק מוסיף בעבודת השליחות בעיר. אנחנו כאן במשך 35 שנה, לצד תושבי העיר בשיגרה ובחירום, בשקט ובצל מלחמות. נמשיך ביתר שאת בעבודת השליחות, זה רק חיזק אותנו יותר".

המחווה של יו"ר אגו"ח הרב אהרונוב עודדה אתכם?

"בהחלט. הוא נכנס אלי למשרד בהפתעה, אמרנו 'לחיים'. עודד אותנו ואמר "תמשיכו בשליחות ביתר שאת". מודים מאוד על התמיכה לאורך כל הדרך. הבוקר המשכנו כרגיל, שיעור חסידות בבית חב"ד לפני התפילה ולאחר התפילה, אנשים מחזקים ומעודדים דווקא אחרי התוצאה הזאת, נותנים 'פידבק' הרבה יותר ממה שהיה קודם".

הרב פיזם מציין את פועלו של רב העיר קריית גת וחבר בי"ד רבני חב"ד הרה"ג משה הבלין, שבהיעדרו של רב עיר בשדרות פעל ברבנות גם בשדרות:

"יש לציין בהערכה רבה והכרת הטוב את פועלו של הגאון הרב משה הבלין, שנשא בעול הכשרות בעיר שדרות, מקוואות, ועירובין ושאר ענייני הרבנות בעיר והיה לעזר רב, במשך כעשר שנים. והכל בהתנדבות מלאה".

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.