כתב רכב COL | יום כ' תמוז ה׳תשפ״ב 19.07.2022

הכירו: הטרייל-בלייזר - עם הנועזות והנדיבות של שברולט

אי שם לפני למעלה מ-15 שנה הגיע לארץ שברולט טרייל-בלייזר, שהיה סמל לרכב גדול ממדים, מצויד במנוע אמריקאי של פעם בנפח 4 ליטר, זללן דלק ומכיל 7 מקומות ישיבה • בשנה שעברה, אחרי עשור של היעלמות מחיינו הופיע כמעט יש מאין ג'יפון חדש של החברה שקיבל את השם הנשכח טרייל-בלייזר • וזו כמובן הייתה קריאת השכמה עבורנו לבדוק מה הוא מציע
הכירו: הטרייל-בלייזר - עם הנועזות והנדיבות של שברולט

אי שם לפני למעלה מ-15 שנה הגיע לארץ שברולט טרייל-בלייזר, שהיה סמל לרכב גדול ממדים, מצויד במנוע אמריקאי של פעם בנפח 4 ליטר, זללן דלק ומכיל 7 מקומות ישיבה.

תהפוכות רבות עברו מאז בעולם הרכב כמו גם בשברולט עצמה והטריילר-בלייזר חדל מלהופיע. בשנה שעברה, אחרי עשור של היעלמות מחיינו ואחרי מתיחת הפנים המשמעותית לטובה שעברה שברולט על שלל דגמיה, הופיע כמעט יש מאין ג'יפון חדש של החברה שקיבל את השם הנשכח טרייל-בלייזר, וזו כמובן הייתה קריאת השכמה עבורנו לבדוק מה הוא מציע.

ובכן, הטרייל-בלייזר הוא האח קטן המימדים של שברולט בלייזר – רכב מדהים שעדיין לא יצא לנו לסקור כאן.

מדובר ברכב שמתחרה בשלל מתחרים ראויים בסגמנט המתפתח בקצב מסחרר של הג'יפונים הקטנים. בין המתחרים שלו נמצא היונדאי קונה המעולה שבדקנו כאן, סקודה קארוק, מיצובישי אקליפס קרוס, מאזדה cx30, קיה סלטוס ועוד.

מבחינה חיצונית אפשר לומר שהטרייל-בלייזר הוא אחד היפים אם לא היפה ביותר מביניהם. יש לו את הנועזות והנדיבות של שברולט וכולו אומרת "אמריקאיות". הוא מושך תשומת לב ונראה כמו משהו גדול יותר מאשר ממדיו בפועל.

בתא הנהג אין דבר יוצא דופן באופן מיוחד והוא מזכיר את זה שברכבי שברולט אחרים. צבע תא הנהג מתחלק בין שחור לבין אפרו – הן בדשבורד והן בכיסאות והגיוון הזה מעניק ריענון כלשהוא לתא הנוסעים הפשוט יחסית.

בפנים הרכב מצאנו צבע שחור אחיד, לצד מושבי, לוח מחוונים מעט מיושן, מסך מגע קטן, מתפתח חכם כמובן ודלת תא מטען חשמלית. ליושבים מאחור אין פתחי מיזוג אבל הם מפוצים עם מרווח רגליים גדול (לפי שברולט, הגדול בקטגוריה) ונוחות המושבים הייתה טובה גם ליושבים מאחור.

בגדול, בתחום הנוחות והטכנולוגיה, כיאה לרכב שמחירו עומד על קצת פחות מ-150,000 שקל, אין כאן משהו מיוחד. זה רכב סטנדרטי שנועד להיות מתחרה ברכבים משפחתיים אך עם עודף פוזה בהתחשב בכך שהוא ג'יפון ובעל מראה טוב מהם.

מנגד, מערכות הבטיחות שלו בלטו לטובה כאשר הטרייל-בלייזר מציע 10 כריות אוויר, התראת התנגשות קדמית, זיהוי הולכי רכב, התראה סטיה ותיקון סטיה אקטיבי, בלימת חירום אוטומטית, אורות גבוהים שנדלקים ונכבים אוטומטית בהתאם לתוואי השטח, התראה 'שטח מת', וגם "מלשינון" להורים בדמות "התראת נהג צעיר" שמדווח להורים על צורת הנהיגה של ילדיהם – משהו ששברולט הכניסה לשירות כבר לפני עשור בחלק מהרכבים שלה והלוואי ושאר החברות יחקו אותה בתחום.

בעולם הרכב של היום, כאשר נפחם של המנועים קטן משמעותית, הטריילר-בלייזר מציע מניע גדול לסוגו, כזה המגיע בנפח 1.3 ליטר ומציע 155 כוחות סוס ותיבת הילוכים רציפה. זה אומר שהנהיגה מהירה מהצפוי ומציעה לכם להגיע מ-0 ל-100 בתוך 8.5 שניות בלבד. זה 'אס' רציני וגם מבחינה זו מדובר ברכב הטוב בקטגוריה. כדי ליעל עוד יותר את חווית הנהיגה תקבלו פה גם 'בורר מצבי נהיגה' – של נהיגה חסכונית, רגילה, מצב ספורט ואפילו מצב נהיגה בשלג.

עוד בסעיף הנהיגה, מדובר כזכור בג'יפון ולכן תוכלו לנוע אתו בקלות בשבילי עפר ואפילו בשטח קליל. העובדה שהוא מציע מרווח גחון של מעט יותר מ-19 סנטימטר בהחלט מסירה דאגה באשר לנהיגה כזו.

הסעיף האחרון נוגע כמובן בסעיף הדלק. לא ציפינו שיהיה מדובר ברכב חסכוני שכן בסופו של דבר מדובר ברכב אמריקאי עם מנוע די גדול. מאידך, הוא גם לא היה שתיין רציני. אחרי נסיעה ארוכה, משולבת ומאומצת צרך הטרייל-בלייזר ליטר דלק לכל  10.8 קילומטר. אם תורידו את הרגל מהדוושה תוכלו להשיג גם 1 ל-12. חסכוני או לא? כל אחד והחישוב שלו.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.