מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ה 13.09.2005

כל מה שצריך לדעת על ביטוחי נוסעים

לקראת חודש תשרי מפרסם COL מידע חשוב לאנ"ש והתמימים המתכוננים לטוס לחצרות קודשנו לקראת חגי תשרי. אחת העצות החשובות ביותר היא לא לצאת מהארץ ללא ביטוח תקף, שכן בהיעדר ביטוח אתם עלולים לשלם הרבה כסף אם תיקלעו חלילה למקרה חירום. אבל גם אם יש לכם ביטוח האם אתם יודעים מה לעשות אם נאלצתם להתאשפז או להתמודד עם גניבת דרכון? מידע שימושי לרשותכם - ב'כתבה מלאה'
כל מה שצריך לדעת על ביטוחי נוסעים
למי פונים במקרה של בעיה רפואית?

במקרה כזה עומדות בפניכם שתי אפשרויות: האחת, לפנות לרופא מקומי או בית חולים לבחירתכם. במקרה כזה יש לקבל דיאגנוזה מפורטת מהרופא ולשמור על חשבוניות מקוריות על הטיפול הרפואי, כולל תרופות. האפשרות השנייה היא לפנות למוקד החירום המוצע על ידי חברת הביטוח. באחריותה של החברה להפנותכם לבית החולים המתאים.


מה אם בגלל האשפוז הפסדתי את הטיסה לארץ?

אם לא ניתן להשתמש בכרטיס המקורי, חברות ביטוח מכסות החזר על כרטיס טיסה חדש שנרכש. במקרים שבהם יש החזר חלקי על הכרטיס המקורי מחברת התעופה, חברת הביטוח תכסה את ההפרש.


האם צריך לקחת את הפוליסה לחו"ל?

מומלץ מאוד לקחת את הפוליסה בכל נסיעה. הפוליסה כוללת מספרי טלפון של מרכזים רפואיים ברחבי העולם הקשורים עם חברת הביטוח הרלבנטית. כדאי לצלם את הפוליסה ולהשאיר את ההעתק בידי קרובים בארץ, יחד עם העתק של מסמכים נוספים. מומלץ לבדוק מה בדיוק כוללת הפוליסה ואם היא מתאימה לצרכים שלכם. כך, לדוגמה, יש הגבלה בסכום הכיסוי על חפצי ערך כמו מחשב נישא ומצלמות וידיאו, שרבים עשויים למצוא אותה בלתי מספקת.

אם אתם יוצאים לחו"ל כשברשותכם המחאות נוסעים, כסף מזומן רב או תכשיט יקר - הפוליסות הסטנדרטיות ודאי לא יתאימו לכם. כדאי לזכור שחובת התאמת הפוליסה לצרכים חלה על הלקוח בלבד. ניתן להרחיב את הכיסוי הביטוחי בהתאם לאופי הנסיעה, כולל, כאמור, הרחבה לבן משפחה ולילדים. גם כאן לא כדאי להמתין לרגע האחרון. אחרי שתבררו מה הפוליסה מציעה ומה אתם צריכים, תוכלו לחפש הצעות לכיסוי הפער הביטוחי ולהשוות בין החברות השונות. חשוב להקפיד לבדוק כיסויים חריגים והגבלות שיש בפוליסה, במיוחד לגבי מצב רפואי קיים.


אם יהיה עם ילדי אם אושפזתי בבית חולים?

יש חברות ביטוח, שבהן הביטוח לילדים שנשארו בחו"ל ללא השגחה כתוצאה מאירוע שקרה להוריהם כולל את כיסוי העברת הילדים לישראל. במקרה שאין כיסוי כזה, כדאי לעשות הרחבה לביטוח.


מי יטפל בי אם אושפזתי בחו"ל?

במקרה שבו המטייל אושפז מעל מספר ימים מסוים הקבוע בפוליסה, יש חברות ביטוח שיכסו את עלות כרטיס הטיסה הלוך ושוב של מלווה מישראל.


מה לעשות במקרה של כאב שיניים?

הביטוח מכסה טיפול שיניים אצל רופא מקומי רק במקרים של טיפול חירום ולצורך שיכוך כאבים.


מה עושים במקרה של אובדן או גניבת מטען?

במקרה של גניבה או אובדן של המטען שהיה באחריות צד שלישי כדוגמת חברות תעופה - יש לדווח לנציג חברת התעופה בשדה ביום האירוע ולקבל אישור בכתב על אובדן/גניבה. חברת הביטוח תפצה רק מעבר לסכום הפיצוי שישולם על ידי חברת התעופה לאחר שיצורף אישור מקורי בכתב.


במקרה של גניבה/אובדן של מטען במהלך שהותכם בחו"ל - עליכם לפנות לתחנת המשטרה הקרובה ביום האירוע ולהמציא אישור משטרה ממקום האירוע בחו"ל. במקרים שבהם האירוע קרה במקום כדוגמת תחנת רכבת או ספינה יש לדווח לגורם המוסמך במקום ולקבל אישור בכתב.


למי פונים כשהדרכון אבד?

יש לדווח למשטרה המקומית על אובדן או גניבת דרכון. לאחר מכן, יש לגשת לנציגות הישראלית הקרובה שתנפיק מסמך נסיעה חלופי שישמש כדרכון.

יש חברות ביטוח שמעניקות כיסוי על אובדן או גניבת דרכון. לשם כך יש להציג אישור משטרה מקורי ממקום האירוע בחו"ל וקבלות מקוריות על ההוצאות שהיו כרוכות בקבלת דרכון חדש.


האם הביטוח מכסה גם פגיעה מאירוע טרור בחו"ל?

נושא הטרור שונה בין חברות הביטוח השונות, ויש לבדוק היטב את הפוליסה. יש חברות, שיעניקו כיסוי למקרי טרור שבהם קרה נזק גופני למבוטח או נזק למטען.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.