מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״ב 17.07.2022

'בית חב"ד' חדש יפתח במקום שבו נתפס היורה בפיגוע באילינוי

סמוך לאיילנד פארק באילינוי, העיר שספגה פיגוע טרור קשה לפני כשבוע וחצי, יוקם בית חב"ד חדש • השליח הראשי הרב מאיר שמעון מוסקוביץ: "אנחנו יודעים שכל מעשה של חושך הוא קריאת השכמה בשבילנו, להוסיף באור"
'בית חב
האזור שבו יפעלו השלוחים החדשים

החיפושים אחר החמוש, שביצע את פיגוע הירי בהיילנד פארק שבאילינוי לפני כשבוע וחצי, הסתיימו במחוז לייק הסמוך. אחר מתושבי העיר הבחין במכוניתו של החמוש, שתיאור ממנה פורסם בכלי התקשורת, ומיהר להזמין את המשטרה.

זמן קצר לאחר מכן הודיע הרב מאיר שמעון מוסקוביץ', השליח הראשי של הרבי באילינוי, כי בית חב"ד חדש יוקדם במקום. באירוע שהתקיים סמוך לזירת הפיגוע הוכרז על זוג השלוחים החדשים.

"אנחנויודעים שבכל פעם שמתרחש אירוע מצער, התגובה הכי טובה היא הוספה באור", אומר הרב מוסקוביץ. "פיגוע טרור קורא לנו להפיץ אור. כעת יוקם במקום בית חב"ד שהיה מגדלור של יהדות עבור התושבים".

כעשרים אלף איש מתגוררים באזור. עד אתה לא פעל במקום בית חב"ד. "אנחנו מקווים שזה ירפא את הקהילה", אומר הרב מוסקוביץ.'

בשיחה עם הסופר מענדי קורטס, שפורסמה בעיתון 'כפר חב"ד' האחרון, סיפר שליח הרבי בהיילנד פארק - המקום שבו היה הפיגוע - הרב יוסף שאנוביץ', כי "כבר יותר משנה שהרעיון להביא לאזור עוד זוג של שלוחים נמצא על הפרק.

"רק כעת, בצל האירוע שטלטל את היילנד פארק, זה יצא לפועל. אני מרגיש וחושב שכולם פה רוצים לקבל חיזוק ודברי עידוד. מאז הפיגוע אני די עסוק ונע בין פגישה לפגישה וכתוצאה מזה כמעט לא מסתובב ברחוב, אבל יודע ושומע שיש התעוררות בקרב היהודים כאן.

"בשבת אחרי הפיגוע, כשהגעתי לבית חב"ד ראיתי את זה מקרוב. בימים האחרונים הגברנו כאן את דוכן התפילין הקבוע. כמו כן הבאנו בחורים מהישיבה בשיקגו, שהפעילו דוכן סמוך למקום שבו אירע הפיגוע, ויהודים רבים, בהם צעירים, עצרו והפשילו שרוולים והניחו. גם בקרב הבנות מורגשת התעוררות. הגיעו נערות וחילקו ערכות של נש"ק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.