שניאור דייטש | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״ב 17.07.2022

חמישה ילדים נעצרו לאחר שחיללו קברים יהודיים באיסטנבול

חמישה ילדים בני 11 עד 13, חשודים בהרס 81 מצבות בבית הקברות היהודי באיסטנבול • שליח חב"ד בטורקיה, הרב מענדל חיטריק: "בטוח שהקהילה היהודית בטורקיה, ביחד עם השלטונות הטורקיים יטפלו בנושא בצורה הטובה ביותר, וידאגו שמקרים כאלה לא יישנו חס ושלום"
חמישה ילדים נעצרו לאחר שחיללו קברים יהודיים באיסטנבול
ההרס באיסטנבול. צילום: הקהילה היהודית

מהרשויות באיסטנבול נמסר כי 81 מצבות ניזוקו בבית הקברות היהודי בצד האירופי של איסטנבול. "לאחר בחינת צילומי מצלמות האבטחה התברר כי האירוע בוצע על ידי ילדים בגילאי 11 עד 13 המתגוררים בסמוך לבית העלמין, החשודים נעצרו. החקירה בנושא נמשכת, אנו שולחים לאזרחינו היהודים דברי ניחומים", כך נמסר.

דוברו של הנשיא ארדואן, איברהים קאלין, גינה בחריפות את המעשה הנפשע: "אנו מגנים בחריפות את המתקפה הנתעבת הזו, היחידות הרלוונטיות פועלות לאיתור העבריינים, לעולם לא נאפשר למי שתוקפים ערכי קודש ומנסים לזרוע זרעים של מחלוקת ואיבה בחברה שלנו".

היום (א') חמישה ילדים נעצרו על ידי המשטרה הטורקית, כחשודים במעשה. הרשויות אמרו שהמצבות ניזוקו בתקיפה. עוד נמסר כי החשודים, בני 11 עד 13 מתגוררים בסמוך למקום. נבדק חשד לאנטישמיות.

שליח חב"ד בטורקיה הרב מענדל חיטריק: "אני בטוח שהקהילה היהודית בטורקיה בראשות החכם באשי הרב חליבה, ביחד עם השלטונות הטורקיים יטפלו בנושא בצורה הטובה ביותר, וידאגו שמקרים כאלה לא יישנו חס ושלום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.