שניאור דייטש | יום ט"ז תמוז ה׳תשפ״ב 15.07.2022

'אהל מנחם – 770': חג הגאולה וחנוכת הבית בביתר עילית

בביתר עילית חגגו בכפליים: חנוכת הבית לבניין 'אהל מנחם – 770' בגבעה א' וחג הגאולה י"ב-י"ג בתמוז • אורח מיוחד: שליח הרבי באודסה הרב אברהם וולף, ששיתף על הטלטלה שעוברים יהודי אודסה ואוקראינה בכלל • ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין קבע מזוזה
'אהל מנחם – 770': חג הגאולה וחנוכת הבית בביתר עילית

אירוע חגיגי במיוחד שהתקיים בחג הגאולה י"ב- יג" תמוז: חנוכת בית הכנסת חב"ד אוהל מנחם בדוגמת בית רבינו שבבבל 770 שהוקם בשכונת הדס בביתר עילית, ברוב עם וברוב פאר והדר בהשתתפות אדמו"רים חסידים ואנשי מעשה.

ביום שלישי התאספו בהתרגשות גדולה חסידים רבים לחגוג את התוועדות חג הגאולה יחד עם חנוכת הבית של בית הכנסת בשכונת הדס, שנבנה עם חזית מפוארת בדוגמת 770.

את האירוע פתח המנחה הרה"ח ר' אורי גמסון מגדולי המרצים החבדיים בקשר שבין חג הגאולה לבניין 770 ואשר כל מטרת הבניין להפוך למגדלור של תורה וחסידות בשכונה. הוסיף דגש מיוחד על כך שכל מתפללי בית הכנסת היו שותפים מלאים להקמת הבניין בגשם וברוח, לאחר כעשור וחצי שבית הכנסת הקודם שכן במבנה זמני.

הוא הזמין את הרב חיים גרינברג משפיע בבית הכנסת לקרוא את המכתב של הרבי לחנוכת בית הכנסת.

האירוע נפתח בקביעת מזוזות ע"י ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין והר' מנשה הוכשטט שהוא ורעייתו עושים רבות למען הקמת בית הכנסת והרב חיים גרינברג מקים בית הכנסת.

ראש העיר עמד בדבריו על כך שלפני 20 שנה כשהוקמה השכונה חב"ד הקימה את המניין הראשון וכעת עוברת למשכן החדש והמפואר בדוגמת 770. ראש העיר הוסיף דברי שבח לחבר מועצת העיר מטעם קהילת חב"ד הרב משה כהנא שפועל רבות עבור הקהילה ועבור בניין בית כנסת זה. "ויה"ר שתזכו להיות תמיד לפני המחנה וכל תושבי השכונה יכנסו ל770 לטעום מתורתו של הבעש"ט ותורת חב"ד", חתם ראש העיר.

השליח המפורסם הרה"ח ר' אברהם וולף היה אורח הכבוד באירוע, בנאומו המרתק הצליח לקשר בין חג הגאולה לימים אלו וסיפר לקהל על המסע שעוברים כעת יהודי אודסה ואוקראינה בכלל כאשר הוא מאיר את הזווית של השלוחים על ההתלבטויות וההחלטות שעליהם לקבל, שבכל החלטה טמונה השלכות הרות גורל ליהודי הקהילה והעיר.

הרב וולף האיר בצבעים חיים את סיפור המלחמה וחיי היהדות באודסה בתקופה זו.

חלק מרשימת הרבנים ןהאדמו"רים שכיבדו את האירוע:

כ"ק האדמו"ר מבוסטון שליט"א ביתר, הרה"צ רבי ישראל בורוזובסקי שליט"א בן האדמו"ר מסלונים, חבר הבד"צ ורבם של חסידי סלונים בעיר שהביא את ברכתו, הרה"ג ר' שרגא שטיגליץ שליט"א רבם של חסידי צאנז בביתר שדיבר על עניין מסירות הנפש וסיפר על הקשר בין הרבי ריי"צ ור' יחזקאל אברמסקי, הרה"צ מקאלוב שליט"א רב בית הכנסת החסידי בשכונה, הדיין הרב עמנואל חביב, ראש ישיבת תות"ל בעיר הרב מרדכי מישולבין והמו"צ הרב צבי ווייס.

הערב אורגן על ידי הגבאי הוותיק של בית הכנסת הרב יעקב רבינוביץ.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.