מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשפ״ב 14.07.2022

בן גביר ירוץ עם סמוטריץ', לפיד ממצב עצמו כמתאים לראשות

למה גפני פוזל לכיון המרכז שמאל ודרעי נשאר נאמן פומבית לנתניהו? האם אתמר בן גבייר ירוץ בנפרד מסמוטריץ? ומה הסיכויים של יאיר לפיד להיות שוב ראש הממשלה? • הפרשן יאיר שרקי מחדשות 12 בסקירה פוליטית
בן גביר ירוץ עם סמוטריץ', לפיד ממצב עצמו כמתאים לראשות
צילום רקע: ברלה שיינר

ישראל דוהרת, בפעם החמישית בתוך כשנתיים, למערכת בחירות: הערב (חמישי) התארח בתכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי העיתונאי והפרשן יאיר שרקי מחדשות 12 וניתח את המצב הפוליטי.

תחילה לאפשרויות העומדות בפני יאיר לפיד, שכעת הוא ראש הממשלה. "לפיד קיבל הזדמנות פז, בת 4 חודשים, להראות פקיד שראש הממשלה יושב עליו טוב", הסביר שרקי.

"ולכן הוא נוסע לצרפת למקרון, ומדבר בטלפון עם נשיאי טורקיה ויוון ומלך ירדן ועסיסי.


להאזנה לראיון המלא >


עוד הוסיף שרקי כי גם בסקרי התאמה לראשות ממשלה נראה שמצבו של לפיד משתפר. יחד עם זאת, אומר שרקי, "הבעיה הפוליטית הפוליטית שלה היא בני גנץ.

"גנץ באופן חד משמעי גם מכוון לראשות הממשלה. גנץ יודע שלפיד מוביל עליו מנדט אבל לגנץ יש יתרון בהרכבה ממשלה. כי אם מישהו יוכל לפרק את הלוק השני, בלוק נתניהו, זה גנץ ולא לפי, במקרה שלנתניהו לא יהיה 61. שלו".

לדברי שרקי, "התכנית השנייה של החרדים זה גנץ, אחרי נתניהו. האם יציעו רוטציה עם נתניהו וגנץ ראשון? כך הם מעדיפים החרדים. אם גנץ יסכים למה?

בהמשך הראיון שרקי למתחולל במפלגות החרדיות. בעוד ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי מקפידים, כמסורת שלהם ברגע להיצמד אל נתניהו ואל גוש הימין, הרי שבמפלגה האשכנזית האחות, יהדות התורה, נשמעים קולות אחרים, בעיקר מקרב גפני.

"אני לא מופתע כתוצאה", אומר שרקי. אני מבין אם לא צריך ללכת למהלך עם גנץ.

"ההבדל הוא מה קורה עכשיו, עד הבחירות. דרעי שדיבור על אפשרות הליכה לא עם נתניהו מחלישה את הגוש ומוקדם לדבר על זה. הוא אומר, בוא נלך בכל הכוח על 61 ואם לא יצליח אז נראה. לא בטוח שזה יעזור לו בקלפי אבל יעזור לו במשא ומתן".

בסיום הראיון ריצתו של בן גביר ולקרב כיפופי הידיים בינו ובין בצלאל סמוטריץ. "אני מעריך שבן גביר כן ירוץ עם סמוטריץ. אם יפרדו זה אירוע מטורף מבחינה פוליטית אבל יש מספיק זמן בשביל ששני אחד יתאפסו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.