מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשפ״ב 13.07.2022

תות"ל בני ברק: סיום מבצע הכנה ליום ההילולא ויארצייט למייסד הישיבה

המבצע הענק, שנוהל בתנופה על ידי התלמידים השלוחים בישיבה וזכה לליוויו הנמרץ של מנהל הישיבה הרב לוי רוזנברג הסתיים במעמד מיוחד ומרגש • 12 תמימים זכו במימון כרטיס טיסה לרבי • י"א שנים לפטירת מייסד הישיבה הרב שלמה רוזנברג ע"ה
תות
צילום: שמואל עמית

ביום ראשון, ליל י"ב תמוז, נערך מעמד הסיום של מבצע ההכנה לג' תמוז בישיבת תות''ל בני ברק. את המעמד כיבדו בהשתתפותם הרב מנשה זליכה רבה הספרדי של השכונה והרב אהרן שפירא רבה של פרדס כץ.

המבצע הענק נערך על ידי התלמידים השלוחים בישיבה מענדי וינקלר, איתמר זילברשטרום, דובי טייכטל, חיים ליפקין, שניאור משי זהב ושמשון עיני.

המבצע הוקדש לעילוי נשמתו של מייסד הישיבה ר' שלמה רוזנברג ע"ה שבי"א תמוז חל יום היארצייט הי"א שלו.

בנו, יבלחט"א, הרב לוי רוזנברג, מנהל הישיבה, תמך, סייע ועודד במאור פנים ובנפש חפצה בכל מהלך המבצע.

במשך המבצע שהתפרס על פני חודש ימים כהכנה לקראת ג' תמוז, השקיעו התמימים בצורה מיוחדת ובהקפדה יתירה בשקידה והתמדה בלימוד הנגלה והחסידות ובשמירת הסדרים וניצול הזמן כראוי, למדו שעות רבות לקוטי שיחות בסדר יומי לאחרי סדרי הישיבה, כיוונו מדי יום בקטע מהתפילה פירוש המילות, צפו בוידאו יומי מיוחד, התבוננו מדי יום בתמונתו של הרבי לפני השינה, למדו סוגיא יומית בענייני גאולה ומשיח בתורת רבינו, שיננו מאות שורות ממאמר ואתה תצווה' תשי"א בעל פה, למדו הלכה יומית לעיון ברמב"ם והעמיקו ב'סדר' יומי מיוחד אודות מהותו של נשיא הדור, תורתו והוראותיו מתוך חוברות שנערכו במיוחד לרגל המבצע ע"י התלמידים השלוחים.

התלמידים השלוחים דיווחו עם סיום המבצע, כי לאחר סיכום הנתונים, נמצא כי למעלה מ-87% (!) מהבחורים השתתפו בצורה מלאה במבצע לכל אורכו והתכוננו כראוי לג' תמוז.

ביום ראשון כאמור התקיים בהיכל הישיבה ברוב פאר והדר מעמד סיום המבצע בשילוב עם יארצייט למייסד הישיבה.

היכל הישיבה הואר בתאורה יוקרתית, השולחנות עוטרו ונערכו חגיגית, עליהם הוגשה סעודה כיד המלך כיאה לכבודו של המעמד.

עם פתיחת האירוע  - פותחין בדבר מלכות, צפו הבחורים בוידיאו משיחתו של הרבי על מהותו של יום – חג הגאולה י"ב תמוז ומהי מסירות נפש.

מיד לאחר הוידיאו כובד בקריאת פרקו של הרבי משגיח הישיבה הרב יוסף יצחק כץ,

לאחמ"כ רשות הדיבור ניתנה לרב ישראל הלוי וינפלד – מרבני הישיבה וחתנו של מייסד הישיבה ע"ה,

הרב וינפלד העלה את זכרו של מייסד הישיבה חותנו הרב שלמה ז"ל רוזנברג, סיפר על מידותיו התרומיות והתמסרותו היוצאת דופן לאהבת ישראל ועל חשיבות הלימוד מדרכיו בהתמסרות לרצון הרבי.

בסיום דבריו צפו התמימים במצגת מיוחדת המתארת את הקמת הישיבה ואת דמותו של הרב רוזנברג ע"ה.

הרב לוי רוזנברג סיפר על ניצני כניסתו של אביו לעסקנות בניהול ת"ת חב"ד בעיר ובהמשך ייסוד הישיבה, שכאשר קיבל את הבקשה לקחת על עצמו את ניהול החיידר, התלבט רבות וכתב על כך לרבי כציוויו של הרב לנדא - רב העיר, תוך זמן קצר כבר הגיע ה'מענה' הברור מהרבי שעליו להכנס לתפקיד. דבר מעניין אירע באותם ימים כאשר עלעל במענות קודש שקיבל מהרבי במהלך השנים, ולפתע  צץ מענה הרבי אליו בעודו בחור בישיבת תות"ל כפר חב"ד על התעסקות חינוכית עם ילדי ישראל  "בהצלחה עם תלמידי הת"ת", כמובן שמייד לקח על עצמו את ניהול החיידר בבני ברק, ומכאן התקדם הלאה והלאה בפיתוח וביסוס מוסדות חב"ד בעיר.

לסיום עורר הרב רוזנברג על כך שהתודה הגדולה מגיעה לתמימים היקרים שהשקיעו בכל מרצם על מנת לחזק את התקשרותם ולגרום נחת רוח לרבי.

הרב בנימין קופרמן ראש הישיבה נשא דברים בעניני דיומא חג הגאולה י"ב תמוז, וכן סיפר מזכרונותיו על מייסד הישיבה.

בין הדברים סיפר אנקדוטה שקשורה למעמד זה, "בין הדברים האהובים על הרב שלמה רוזנברג היה להעניק פרסים לתלמידים המצטיינים, הנתינה לאחר הייתה מה'זהיר טפי' של המייסד ע"ה",

לסיום עורר את התמימים להמשך פעולות ומעשים טובים, וכן הודה לתלמידים השלוחים על עבודתם הרבה במהלך כל השנה ובפרט במבצע האחרון.

חלקו הראשון של האירוע נחתם בדבריו של הרב מנשה זליכה שליט"א רבה הספרדי של שכונת פרדס כץ, הרב זליכה שילב במתיקות מיוחדת דברי תורה מפרשת השבוע עם משימות המבצע הגדול שנערך בישיבה, כמו כן שיבח וסיפר על פועלו הרב של מייסד הישיבה. הרב סיים בברכה מעומק הלב לתלמידי הישיבה ב"עליה מחיל אל חיל ושאיפה לעלות מעלה מעלה בתורה וביראת שמים".

לאחר ברכת המזון ותפילת ערבית, עברו לחלקו השני של האירוע המיוחד – חלוקת פרסים וההגרלות.

חלק זה נפתח בהקרנה של סרטון קצר שסיכם את כל ההשקעה, ההישגים והפעולות שנעשו בישיבה במהלך תקופת המבצע.

"ניתן לראות על פניהם של הבחורים היקרים את ההתרגשות המיוחדת לקראת ההגרלות, בידיעה שכל אחד יכול לזכות בזכות גדולה של קבלת דולר שניתן מידו של הרבי או בול קודש ומי מדבר על זכייה בחצי כרטיס טיסה שפירושה כידוע, הזמנה של הרבי לבוא לבקר בחצרות קדשנו" מתאר אחד הרבנים.

מנחה ההגרלות פתח בהכרזת שמות עשרת התמימים שהעפילו למקומות הראשונים, אחד אחד הוזמנו לבמה לקבל תעודת הוקרה מיוחדת על ההשקעה הרבה במהלך כל המבצע, מאת הרב אהרן שפירא והרב מנשה זליכה.

סטים יקרי ערך חולקו לשלושת התמימים שהגיעו לשלושת המקומות הראשונים.

לאחר מכן החלה הגרלת הענק שבה כל בחור שהשתתף במבצע - זכה.

מתחיל ב לא פחות מ- 3 דולרים שנתקבלו מידו הק' של הרבי, ממשיך בשלושה בולים שהרבי חתך בידיו הק' מהמעטפה וסידור בכריכת עור משובץ בפיסת בד ממפת התוועדות בשולחנו של הרבי.

עשרות סטים של ספרי חסידות ניתנו לזוכים המאושרים וביניהם: סט אגרות קודש, סט לקוטי שיחות, סט ספר המאמרים מלוקט, סט יין מלכות, סט אוצר לקוטי שיחות, ועשרות סטים נוספים כדוגמת סט המאור שבתורה על התניא, סט ספר הזכרונות, סט פתקים, ועשרות ספרים בודדים, אוצר אגרות קודש, סוגיות בחסידות, שער היחוד והאמונה מבואר, אגרת התשובה מבואר, ועוד ועוד וכאמור כל משתתף זכה.

רגע קל לפני הגרלת הזוכים בכרטיסי הטיסה, פרצו התמימים בשירה אדירה  וריקודים נלהבים "טַיֶיערֶע בְּרִידֶער",  כל הבחורים התאחדו למעגל ענק של ריקודים בשמחה ובהתלהבות מיוחדת, כמנהג חסידים הנמצאים בהתעוררות ניגנו יחד כמה ניגוני דביקות בצוותא חדא ובלב נרגש.

לאחר כל 'סדר העבודה' הגיע הרגע המכונן - הגרלת כרטיסי הטיסה.

ההתרגשות בקרב התמימים גאתה עד לב השמיים, והנה זה מתחיל,

המנחה  מכריז את שם הזוכה "הוא לא משיעור ג".. הוא לא משיעור ...

הזוכה הוא התמים .... הבחור הונף אל אל, על כתפו של אחד מחבריו וכולם ממשיכים בריקוד סוער שמחים בשמחתו של חברם הזוכה.

וכך ממשיכים 12 זוכים בזה אחר זה.. 12 תמימים שזה הרגע קיבלו הזמנה מהרבי להגיע אליו..

בהתרגשות נפלאה עלו הזוכים לבמה וקיבלו מאת הרב רוזנברג צ'ק מיוחד המעיד על הזכייה.

"מרגש לראות בחור שבמהלך כל המבצע ניכר עליו שהתייגע רבות בכל פרט ופרט וכעת ניגש בהתלהבות לקבל את הזכיה שלו, ממש "יגעת ומצאת תאמין" לתמימים שכאלו כיף להעניק את הזכייה" מטעים הרב לוי רוזנברג מנהל הישיבה.

עייפים אך מרוגשים עלו התמימים על יצועם אחרי ערב ארוך ומייגע.

בישיבה הובע סיפוק רב מהמבצע ותקווה איתנה כי האווירה המיוחדת שנוצרה במהלכו תמשיך לגרום נחת לרבי ותיתן את אותותיה על התמימים להמשך חייהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.