מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשפ״ב 12.07.2022

כיתת ה'מכינה' בתלמוד תורה בכפר חב"ד חגגה מסיבת חומש

בטקס מרשים ומרגש חגגו ילדי כיתה 'מכינה' של התלמוד תורה בכפר חב"ד את התחלת לימוד התורה הקדושה • מרכז התקשורת החב"די COL מגש סיקור ותיעוד נרחב
כיתת ה'מכינה' בתלמוד תורה בכפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

כשהם מעוטרים בכתרי כסף זוהרים ולבושים אפודות משי כחולות דמויות מעילים מרוקמים של ספרי תורה, נראו ילדי החמד בעצמם כמו ספרי תורה מהלכים. ילדי החמד הם תלמידי כיתה 'מכינה' (גן חובה) של התלמוד תורה בכפר חב"ד, שחגגו השבוע את התחלת לימוד התורה הקדושה.

מי שניצח על החגיגה כמו גם על ההכנות המקדימות לה הוא המלמד המסור הרב אלירם כהן. שמו של הרב כהן הולך לפניו כאחד ומיוחד בכל הנוגע להנחלת ערכי היסוד היהודיים והחסידיים, כמו גם את הקריאה השוטפת, ולא בכדי הוא אף זכה לאחרונה בפרס 'מורי המאה'.

חגיגת התחלת לימוד התורה, המכונה גם 'מסיבת החומש', התקיימה באולם התלמוד תורה בכפר חב"ד. השתתפו בה – לבד מחתני השמחה בעצמם כמובן – ההורים הנרגשים ובני משפחה נוספים, וכן המרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי שליט"א, מנהל התלמוד תורה הרב מנחם מענדל הכהן וחבר ההנהלה הרוחנית של הת"ת הרב זלמן רודרמן.

הילדים נכנסו לאולם בשיירה ארוכה כשהם מזמרים "שישו ושמחו בשמחת תורה". לאחר מכן התייצבו בחזית שני תלמידים כוהנים ובירכו את הנוכחים ב'ברכת כוהנים'. ההפתעה הייתה מושלמת כאשר התברר שמנחה האירוע הוא לא אחר מאשר... התלמיד יעקב מיכאלשוילי בן השבע, אחד מחתני השמחה. כוותיק ורגיל הוא קיבל את פני הנוכחים, הזמין את המכובדים לשאת דברי ברכה ואף השמיע בין קטע ולקטע מילות קישור.

במהלך הטקס קריינו הילדים הקטנים על פה דקלומים על קדושת וחיבת התורה. הם תיארו במילותיהם את המעמד המיוחד ואף השיבו על סדרת שאלות שהפנה אליהם המלמד הרב כהן. בין לבין הם שילבו קטעי שירה. ילדי מקהלת הת"ת ריגשו בשיר מיוחד ביידיש.

בשיאו של המעמד למדו הילדים את הפסוקים הראשונים של חומש ויקרא, לקיים מה שנאמר "יבואו (ילדים) טהורים ויתעסקו ב(קרבנות) טהורים". רגע מיוחד נוסף היה כאשר הקטנטנים קראו יחדיו את פרק ל"ב בתניא אותו הם משננים יום יום בעל פה.

המרא דאתרא הרב אשכנזי בירך בהתרגשות את הילדים ומשפחותיהם ולאחר מכן חילק, לצד המלמד הרב כהן ועוזריו הר' יוסף המבורגר והר' מישאל אפרתי וצוות הנהלת הת"ת, חומש לכל ילד וילד.

המאורע המרגש נחתם בסדרת שירי תורה ובריקוד שמחה סוער שעה שהאבות נושאים את ילדיהם על כתפיהם ומרקדים איתם בעוז.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.