שניאור דייטש | יום י"ב תמוז ה׳תשפ״ב 11.07.2022

שבתי קטש רץ בליכוד: "לא כנציג חב"די אלא כנציג חרדי"

העסקן והיזם החב"די שבתי קטש מלוד הודיע כי בכוונתו להתמודד בפריימריז בליכוד על משבצת המקום החרדי, בבחירות הפנימיות שיתקיימו בעוד פחות מחודש, על המקום ה-45 • קטש: "אתמודד במשבצת החרדית, לא במשבצת חב"דית" האם לדעתו המקום ריאלי? ומה הוא מתכוון לקדם?
שבתי קטש רץ בליכוד:
העסקן החב"די ר' שבתי קטש לצד בכירים בליכוד, בבר המצווה לבנו אשתקד (צילום: מאיר דהן)

העסקן והיזם החב"די שבתי קטש מלוד הודיע כי בכוונתו להתמודד בפריימריז בליכוד על משבצת המקום החרדי, במקום ה-45, בבחירות הפנימיות שיתקיימו בעוד פחות מחודש.

הבוקר פרסם קטש הודעה:

"חברים בוקר טוב,

אני מבקש להודיע כי בכוונתי להתמודד בבחירות המקדימות (פריימריס) הליכוד הארצית על משבצת החרדית מקום 45 לאחר השיריונים.

אני מאמין כי עם החוק הנורווגי ויכולת הליכוד ע"פ הסקרים המקום ריאלי.

בהצלחה לכולנו."

בשיחה ל-COL, מסביר קטש על המהלך ומדוע דווקא בליכוד ולא במפלגה דתית או חרדית:

"הסיעות החרדיות והדתיות, תמיד ידעו לבוא לפני בחירות ולבקש את קולם של חסידי חב"ד, אבל לא באמת פנו לשלב נציג ברשימה שלהם", אומר קטש, וטוען: "המפלגות הללו רק באו לאירועים וניצלו את חב"ד. כמו שבעיריות יש צרכים ולגיטימי לשלב נציגות חב"דית, כך גם בכנסת. כל מפלגה שרוצה את קולותיהם של חב"ד, אדרבה, שישלבו נציגים חב"דיים ברשימות שלהם", טוען קטש בלהט.

לגבי הטענה שהליכוד איננה מפלגה דתית, עונה קטש: "הליכוד לא חרטה 'חילוניות' על דגלה, אני מכיר מה שקורה במרכז הליכוד מזה 20 שנה ורוב חברי המרכז הם דתיים או מסורתיים. במרכז הליכוד יש כמויות של כיפות, משהו שלא ראינו בעבר."

למי שמתפלא על ה'שידוך' הלא טבעי, קטש שולף נתונים: "למיטב ידיעתי יש יותר מאלף חברי ליכוד מריכוזי חב"ד בארץ. הליכוד אך טבעי שמתחבר בקואליציות למפלגות החרדיות, היא לא מפלגה חילונית".

חב"ד מתרחקת מפוליטיקה.

קטש: "אני מתמודד במשבצת החרדית ולא במשבצת החב"דית. חב"ד צריכה נציגים גם 'למעלה', במפלגת שלטון. אני לא רואה את עצמי כנציג חב"ד אלא כנציג חרדי שידאג לענייני הציבור החרדי וגם לענייני חב"ד, כגון הכרה בבתי חב"ד בעולם, כולל תמיכה כספית כמו השגרירויות, זה ברור לכל אחד שהם עושים עבודה מדהימה לטובת עם ישראל ומדינת ישראל.

"כמו כן אפעל בע"ה לטובת סיוע חוקתי שייטיב עם השלוחים במגוון דרכים, כגון נושא הגיוס שכיום אינו נותן מענה מספק לשלוחים שיוצאים או חוזרים מחו"ל ודברים נוספים שיכולים להיטיב עם מפעל השליחות של חב"ד בארץ, וכן בנושא הדיור שאני מגיע ממנו".

לסיכום: מקום 45 בליכוד, לדעתך ריאלי?

"לפי הסקרים הליכוד יקבל כ-35 מנדטים, אחרי השריונים ואם ילמדו מהקואליציה ויפעילו את החוק הנורווגי על מלא, אז זה בהחלט מקום ריאלי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.