חלומות חסידיים: עיר אהבת הבריות | על פי ספר הזיכרונות
בשמחה רבה ולאחר עמל רב אנו מגישים לקהל שוחרי תורה וחסידות את ״ספר הזכרונות״ (חלק א׳) של כ״ק אדמו״ר רבי יוסף יצחק (מוהריי״צ) נ״ע מליובאוויטש, כשהוא מוקלט בלשון רכה וכולל מוסיקה וצללים מרגיעים המתארים ומחיים את תוכן הספר וסיפוריו המרתקים.
הספר מוצג באנימציה תלת מימדית, עם תמונות מקוריות, נופים מרהיבים וקטעי וידאו המתארים את התקופה בהם התרחשו האירועים. כך שהסרטונים יכולים לשמש גם לילדנו כסיפור לפני השינה לחלומות חסידיים.
צפו:
-----
שמי בראל בן 29 מכפר חב"ד. יש לי עסק של הפקות מדיה ווידאו.
בחודשים האחרונים אני עובד על הפקת 'ספר הזכרונות' בגרסת וידאו מרהיבה, במטרה אחת: להחיות ולהפיץ מחדש את הסיפורים עוצרי הנשימה הגלומים בו. ולהנגיש אותם מחדש ובחינם לציבור הרחב.
מוגשים פה באהבה פרקים ראשונים של הספר. ובעזרת השם בסייעתא דשמייא יצאו פרקים נוספים בקרוב.
כמה מילים מהרבי מליובאוויטש על המשמעות של זכרונות אלו:
בתורה, כל פרט הוא הרי בעל חשיבות גדולה, ואפילו גם סדר התורה מלמד אותנו הרבה. תורה היא מלשון הוראה, היינו שהתורה אינה ספר מעשיות, אלא ספר שמלמד. סדר התורה הוא שתחילה בא ספר בראשית, ורק אחר־כך שמות, ויקרא וכו׳. היסוד לכך הוא לא רק מפני שכך הי׳ המהלך הכרונולוגי של האירועים המסופרים, סיבה מספקת ל׳ספר מעשיות׳, לא לספר שהוא מורה-דרך בחיים.
אלא גם, ואולי העיקר, משום שכך צריכה להיות הדרך של לימוד סדר החיים ליחיד, לכלל, לעם שלם.
תחילתו של לימוד כזה אינו הבהרת מצוות עשה ומצוות לא תעשה, אלא סיפור והצגת דוגמא חי׳ של יחידים, או דורות שלמים, הורים קרובים
או סתם אנשים שחיו את סדר החיים המיוחל, שהם כמו ״כבשו את הדרך״, הראו במוחש כיצד יש לחיות את החיים, ואיך אפשר להתגבר על קשיים שמתרחשים, ואשר רק זו היא הדרך הנכונה בחיים.
ורק אחר כך באות ההוראות; קום עשה, שב ואל תעשה - בתור מסקנה וכמעט מובנת מאלי׳ מסיפורי החיים המסופרים קודם. על דרך זה היא המשמעות העיקרית של זכרונות אלו.
כמטרה העיקרית אין הכוונה - עד כמה שזה לא יהי׳ חשוב - לספר את תולדות חייו של פלוני ופלוני, כדי שידעו את תולדות הדורות או האישים ההם.
עיקר המטרה היא להראות לנו דוגמא חי׳ כיצד יהודי - רב, למדן, סוחר, בעל מלאכה, קבצן - כל אחד מהם יהודי גדול בתחומו, עברו את חייהם. וזה יראה לנו את הדרך הנכונה בזמננו, וגם יקל עלינו להתגבר על הקשיים הקשורים בהליכה בדרך כזו.
מתוך אגרות קודש: שכ"ב (כרך ב' עמוד רפ"ה)