מנדי עציון | יום י"א תמוז ה׳תשפ״ב 10.07.2022

מכתבים גנובים מהרבי לרב גרוזמן ע"ה מוצגים למכירה פומבית

מכתבים גנובים מהרבי לרב מאיר צבי גרוזמן ע"ה מוצגים למכירה פומבית • בית המכירות מודע כי הוא סוחר ברכוש גנוב אך עדיין מתעקש' להמשיך במכירת המכתב הגנוב ולזלזל בכבוד המשפחה וחסידות חב"ד
מכתבים גנובים מהרבי לרב גרוזמן ע

זמן קצר לפני פטירתו של הרב מאיר צבי גרוזמן ע"ה מראשי ישיבת "תומכי תמימים" בכפר חב"ד נגנבו מביתו שבכפר חב"ד עשרות מכתבים שקיבל מהרבי.

הדבר הסב לרב גרוזמן צער רב והוא התבטא על כל כך מספר פעמים. בראיון ארוך שהעניק ל-JEM סיפר הרב גרוזמן ע"ה בכאב רב כי "קיבלתי מהרבי המון מכתבים מהרבי. אני מחפש אותם ולא יודע להיכן הם נעלמו". בהמשך הראיון סיפר הרב גרוזמן על יחידות בת 18 דקות לה זכה עם הרבי ושאותה העלה על הכתב בפנקס קטן אך "גם הפתק הזה נעלם עם כל הדברים האחרים".

בני המשפחה תיחקרו עשרות מבאי ביתו של הרב גרוזמן ע"ה בכדי לברר מי אחראי לגניבה אך כל מאמציהם עלו בתוהו. מפעם לפעם, מתעורר חשד נוסף כלפי מאן דהוא, והם ממשיכים לתחקר ולהצליב כל מידע שמגיע אליהם במרץ רב. הדבר הסב צער רב ועוגמת נפש לבני המשפחה שעמלו שנים רבות בניסיונות לאתר את המכתבים שנגבו מהבית, אך ללא הצלחה. הוגשה תלונה למשטרת ישראל שפתחה בחקירה ומנסה להתחקות  אחרי הגנב. 

לאחרונה חלה התקדמות משמעותית בחקירה ואחד מעשרות המכתבים יוצג למכירה במכירה פומבית בבית המכירות קדם שרק לפני מספר חודשים עורר סערה גדולה בחב"ד כאשר מכר חפצים מפוקפקים רבים הקשורים לבית משפחת רבי, דבר שגרם לבתי מכירות מכובדים להתנזר מעיסוק בחפצים אלו, אך דווקא בית המכירות 'קדם' לא בחל והמשיך למכור את החפצים למרות האמינות המפוקפקת שלהם.

מדובר במכתב מאלול תשכ"ז ששלח הרבי לרב גרוזמן ע"ה, ולמרות המידע הרב שהוצג בנושא לבית המכירות "קדם" שהם סוחרים ברכוש גנוב, על כל המשמעויות הכרוכות בכך – מתעקשים ב'קדם' להמשיך במכירת המכתב הגנוב ולזלזל בכבוד המשפחה וחסידות חב"ד.

משכך פונה המשפחה לאנ"ש: "שומר נפשו ירחק מלרכוש את המכתבים הגנובים. יש להחזירם לבעליהם. לכל מי שיש מידע אודות האוסף הגנוב מוזמן לפנות באופן דיסקרטי לעו"ד שרון גושן באמצעות דוא"ל [email protected]
 ולקבל חסיון מלא". 

מבית המכירות 'קדם' נמסר בתגובה: 

"הנושא מוכר לנו ואף פנו אלינו מהמשפחה, המלצנו למשפחה ללכת לדין תורה בבית דין מוכר לענייני ממונות.
השאלה היא הלכתית וודאי שלא פרסומית, עצם העובדה שבכתבה מומלץ לחסידי חב"ד לא לרכוש את הפריט בלא חוות דעת רבנית/הלכתית, מורה על כך שאין הכוונה ללכת על פי דין תורה.
לגופם של דברים, קשה להקיף את הנושא במילים קצרות בוודאי במקום שלא נותן לנו במה אלא משתדל באופן קבוע להכפיש את שמינו.
בקצרה על פי חוות דעת רבנית, דין מטלטלין הוא המוציא מחברו עליו הראיה וחזקה מה שתחת יד אדם שלו, מכיוון שברור שבית המכירות לא גנב את הפריט וכן האספן שהמכתב בבעלותו גם לא גנב את המכתב, הדין הוא פשוט.
נשמח ללכת לדין תורה."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.