שניאור דייטש | יום ז' תמוז ה׳תשפ״ב 06.07.2022

שלום בית, שקית תפילין קרועה והמכתב שהושב לבעליו

מקורב שהיה זקוק לשלום בית, קיבל שקית תפילין ומצא בפנים מכתב מעודד של הרבי וסוף טוב: מכתב הרבי הושב לבעליו • סיפורו המפעים של שליח הרבי בז'פרוז'ה, הרב נחום ערנטרוי 
שלום בית, שקית תפילין קרועה והמכתב שהושב לבעליו
מימין: ר' מענדל בליזינסקי מקבל חזרה את המכתב מהשליח הרב נחום ערנטרוי

מספר שליח הרבי בז'פרוז'ה שבאוקראינה, הרב נחום ערנטרוי:

ישנו זוג בקהילה שלנו שזכיתי לחתן אותם לפני מספר שנים. לצערנו הרב במשך הזמן התחילו בעיות בשלום בית ביניהם, ואני ואישתי שתחי' עמלנו לשכנע אותו שלא יעזוב את אישתו. בהתחשב בכך שב"ה הצליח למצוא את אישתו היהודיה, עליו לנסות בכל אופן להשכין שלום ביניהם, וכמו כן כתבנו לרבי מספר פעמיים לברכה לעניין זה.

ממשיך לספר הרב ערנטרוי: "בלי כל קשר לכל הנ"ל, היהודי הזה רצה שארכוש עבורו שקית יפה לטלית ותפילין שלו. בפעם האחרונה שהייתי בניו יורק הצלחתי להשיג עבורו מתנה ממישהו שהחליף את השקית שלו לחדשה.

"חזרתי לאוקראינה והבאתי את התיק איתי, אך דא עקא שהשקית היתה קצת קרועה, ולכן לא היה לי נעים לתת לו את זה. בכל מקרה היהודי ראה את השקית, ומצאה חן בעיניו, ולקח את זה לתיקון.

"לפני שלקח לתיקון, החליט לבדוק בכל הכיסים אולי יש שם משהו.

"לפתע הוא מוצא בתוך אחד הכיסים של התיק הזה, מכתב של הרבי לחתן לרגל יום חתונתו בנוסח הידוע של הרבי .... "ויבנו בניין עדי עד", כפי הנוסח הרגיל, מכתב חתום בחתימת יד קדשו של הרבי....

המכתב שנמצא בתוך שקית התפילין


 

"הוא הבין את הרמז והמסר שהרבי שלח עד אליו, בחתימת יד קדשו, לזפרוזה, והחליט מיד שהוא ממשיך למרות כל הקשיים לחיות עם זוגתו שתחיה לאורך ימים ושנים טובות.

ואי אפשר בלי איזכור של המלחמה הניטשת באוקראינה: "מעניין לציין", מוסיף הרב ערנטרוי, "להעיר שהרבי עשה תיקון במכתב שדומה לאות Z וכל הסיפור היה בסמיכות למלחמה אוקראינה עם רוסיה שהסימן שלהם הוא Z..."

הסיפור עוד לא נגמר: הרב נחום ערנטרוי, החזיר לאחרונה את המכתב לבעליו. "לקראת ג' תמוז נפגשתי עם בעל המכתב הר' מענדל בליזינסקי, והחזרתי לו את המכתב..."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.