שניאור דייטש | יום ו' תמוז ה׳תשפ״ב 05.07.2022

הסוכנות היהודית ברוסיה התבקשה להפסיק פעילותה

פקידי ממשלה ברוסיה העבירו מסמך רשמי, בו התבקשה הסוכנות היהודית להפסיק את פעילותה במדינה. המשמעות: עצירת העלייה • לחץ על ראש הממשלה לפיד לפעול מול רוסיה לביטול ההחלטה • גורם רבני אורתודוקסי ברוסיה מגיב ל-COL: "לצד העלאה של יהודים, הסוכנות היהודית פעלה גם בהעלאה סיטונית של מאות אלפי לא יהודים לארץ, ובכך תרמה להתבוללות חמורה"
הסוכנות היהודית ברוסיה התבקשה להפסיק פעילותה
עולים יורדים מהמטוס (ארכיון חברת התעופה 'אל-על')

 

פקידי ממשל רוסים שיגרו מסמך רשמי למשרדי הסוכנות היהודית במוסקבה, המורה להם להפסיק את כל פעולותיהם במדינה. כך חשף העיתונאי צביקה קליין ב’ג’רוזלם פוסט’.

הסוכנות היהודית לא אישרה רשמית את הצעד הדיפלומטי והמשפטי הדרמטי, אך בכירים בארגון הודו כי המכתב התקבל וכי הצעדים הבאים מצד הסוכנות טרם נקבעו.

מהסוכנות היהודית נמסר: “במסגרת עבודת המשלחת של הסוכנות היהודית ברוסיה אנו נדרשים מדי פעם להתאמות כאלה ואחרות, על פי דרישת הרשויות. המגעים עם הרשויות מתקיימים באופן רציף, מתוך מגמה להמשיך את פעילותנו בהתאם לכללים שנקבעים על ידי הגורמים המוסמכים, וגם כעת מתקיים דו שיח מסוג זה”.

על פי הדיווח, אלפי יהודים תושבי רוסיה כבר סיימו את תהליך ההרשמה לעלייה לארץ, אלא שהם מחכים לטיסות עלייה – וטיסות שכאלה כמעט ואינן קיימות.

הסנקציות על רוסיה גרמו לרוב חברות התעופה הבינלאומיות להפסיק לטוס למדינה ולכן העולים לעתיד ‘תקועים’ ברוסיה.

מקורות בכירים בקהילה היהודית ברוסיה אמרו ל’פוסט’: “אנשים מהקהילה היהודית מרגישים את מסך הברזל הולך ויורד בימים אלה ממש והם חוששים שהם לא יוכלו להימלט מהמדינה”.

אחת המטרות המרכזיות של הסוכנות היהודית היא לקדם ולטפל בעלייה מקהילות יהודיות ברחבי העולם על פי חוק השבות הקיים. אם הסוכנות היהודית לא תוכל להיות פעילה ברוסיה, זו תהיה הפעם הראשונה ב-30 השנים האחרונות שהיא תיחשב כגורם עוין על ידי השלטונות – ויהיו לכך השלכות מעשיות.

יש לציין כי למרבה הצער טרם תוקן חוק השבות, שיהודי הוא אך רק מי שנולד לאם יהודייה או שנתגייר 'כהלכה', ומאות אלפי לא יהודים עלו ארצה במהלך השנים בעקבות הפרצות בחוק והחלטות בג"ץ להכיר גם בגיורים רפורמיים.

בעקבות ההחלטה, שוחח COL עם גורם רבני אורתודוקסי ברוסיה, המתייחס להשלכות: "לצד שיתופי פעולה עם היהדות האורטודוקסית באירועים נקודתיים ועזרה ליהודים, יש לציין כי הסוכנות היהודית פעלה כל השנים, לצד העלאה של יהודים, גם בהעלאה סיטונית של מאות אלפי לא יהודים לארץ, ובכך תרמה להתבוללות חמורה. יהודי או גר צדק שירצה לעלות לארץ, לא רואה שום מניעה שיקבל אשרה, כפי שהיה עד היום".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.