צבי סופר | יום ד' תמוז ה׳תשפ״ב 03.07.2022

לראשונה: 100 תניא הודפסו בבסיס חיל האוויר באלבמה

100 עותקים של ספר התניא קדישא הודפסו בבסיס חיל האוויר האמריקני מקסוול-גונטר באלבמה, מתקן צבאי פעיל המכיל למעלה מ-12,000 אנשי צבא בשירות פעיל, אנשי מילואים, אזרחים וקבלנים. את ההדפסה ניהל הת' שלום פוזנר בשיתוף 'מכון אלף'

100 עותקים של ספר התניא קדישא הודפסו בבסיס חיל האוויר האמריקני מקסוול-גונטר באלבמה, מתקן צבאי פעיל המכיל למעלה מ-12,000 אנשי צבא בשירות פעיל, אנשי מילואים, אזרחים וקבלנים. את ההדפסה ניהל הת' שלום פוזנר בשיתוף 'מכון אלף'.

כידוע, הרבי עורר על הדפסת ספרי תניא בכל רחבי העולם, והסביר כי להדפסת התניא יש משמעות והשפעה גדולה על המקום. בתקופת מלחמת 'שלום הגליל' ובעיצומם של הקרבות, חסידי חב"ד הדפיסו תניא בפאתי צידון.

כשהיה בן 15, נתקל שלום פוזנר בכתבה של עיתון חב"די על מבצע הדפסת התניא של הרבי. "אני לא יכול להסביר למה, אבל משהו בזה ריתק אותי במיוחד", אומר שלום. ההורים שלי הם שלוחים בברמינגהם, אלבמה, אז רציתי להדפיס תניא במדינה".

לפני תקופה, שלום פנה אל הרב שלום יעקובסון ע"ה, החסיד שניהל את מסע הדפסת התניא עד פטירתו בשנה שעברה, כדי לשאול אותו כיצד לפעול בנושא. הרב יעקובסון סיפר לו שאחד השלוחים תכנן להדפיס תניא בשורת ערים באלבמה עוד בשנות הממ"ים, אך דבר זה לא יצא אל הפועל. הרב יעקובסון מסר את רשימת הערים לידי שלום, והפקיד אותו על ביצוא המשימה.

שלום אכן הסתובב ברחבי אלבמה והדפיס ספרי תניא. היה מקום אחד שהיה עבורו בלתי עביר: בסיס חיל האוויר מקסוול-גונטר.

הוא פנה לקצין הדת בחיל האוויר האמריקני הרב אלי אסטרין, שסייע לו בבקשה החריגה. הם הדפיסו 100 ספרי תניא, הכרוכים כולם בצבעי ההסוואה הנוכחיים של חיל האוויר האמריקני. על פי המסורת החסידית, לאחר ההדפסה ישבו החיילים והבחורים ולמדו יחד מספרי התניא הטריים.

קצין הדת הרב אלי אסטרין מתכוון לנצל את המומנטום כדי להדפיס ספרי תניא בבסיסים צבאיים נוספים וגם מרוחקים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.