מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תשס״ה 11.09.2005

הצ'רטר: העיכובים, והפתרונות המתגבשים

בעוד שבועיים ימים אמורים אלפים מאנ"ש לטוס לחודש-החגים לחצרות-קודשנו. אך אם תשאלו את אחד מהם האם הזמין כרטיס-טיסה, התשובה תהיה, אצל מרבית הנשאלים - שלילית. בתאריך זה, מידי שנה, יודע כבר כל אחד מהם את תאריך יום הטיסה שלו וגם את השעה המדוייקת בה יעלה על המטוס. השנה, המחירים המופקעים, אותם מציעים סוכני הנסיעות, מעכבים את כולם מקניית הכרטיסים ודחייתם - עד להוזלתם בצורה משמעותית. כידוע, המחירים השנה עומדים על תשע-מאות ושבעים דולרים. הסיבות: התייקרות הדלק וסיבות נוספות. מסיבות אלו, ניסו גורמים שונים לארגן טיסות צ'ארטר ונתקלו בקשיים רבים: ביטול פגישות ברגע האחרון, התחמקויות ועוד. סוכני הצ'רטר בישיבות, שרק רצו לעזור לחבריהם בישיבה, החלו לקבל טלפונים אנונימיים שהחלו להטרידם בשאלות מציקות וטורדניות על הצ'רטר. חסידי חב"ד, לא יוותרו על חודש-החגים בחצרות-קודשנו, מכיוון שכך, מרשות לעצמם סוכנויות הנסיעות למכור כרטיסי-טיסה לחסידי חב"ד במחירים מופקעים. ל-COL נודע עוד, כי כשנשאל אחד ממנהלי חברות-התעופה מדוע לא מוזילים את המחירים לחסידי חב"ד, הוא ענה: "החב"דניקים יטוסו בכל מקרה". עוד על הצ'רטר - ב'כתבה מלאה' 
הצ'רטר: העיכובים, והפתרונות המתגבשים
האם ירדו המחירים של הטיסות הישירות?

בשנים האחרונות כשניסו חסידי חב"ד לארגן טיסות צ'רטר, הם נתקלו בקשיים שהפעילו סוכנויות נסיעות שונות על חברות-תעופה. גם השנה כשניסה ר' אהרון וויס מביתר עלית להרים את הכפפה ו"החליט ללכת עד הסוף", הוא נתקל בקשיים שונים.

אחד מסוכני הצ'רטר סיפר ל-COL כי הוא מקבל לא מעט טלפונים מידי יום, רובם מאנשים אנונימיים שמנסים לתחקר אותו. כך גם בנוגע להודעות SMS עם מסרים של איומים וכדומה. "אני לא מבין מה הם רוצים ממני", הוא שואל. 

מרבית הנוסעים לחודש-החגים, הם בחורים שהפרוטה לא-ממש מונחת בכיסם. הבחורים שהוגים בתורה, מגייסים כסף מעבודות בחופש מההורים והקרובים, ובקושי מצליחים לגייס את הכסף על מנת לרכוש כרטיס טיסה.

"במקום שחברות-התעופה יארגנו מחירי מבצע לחסידי חב"ד, אנחנו מוצאים את עצמנו נאבקים על המחירים המופקעים. מדוע אין הדבר כך בנוגע לשאר החסידויות, שם, כולם יחד, מתארגנים לצ'ארטרים בלי סוף", נשאלת השאלה.
 
ל-COL נודע, כי קבוצות של בחורים החליטו שאם לא יוזלו מחירי הטיסה, הם ירכשו כרטיסים בטיסות הנוחתות לחניית ביינים באירופה. "לא נפנה לסוכנוית הנסיעות שבכוח לא מוזילה לנו מחירים", אומרים הבחורים.

כך או כך, בימים הקרובים נדע האם יוזלו המחירים המופקעים על-ידי סוכנויות הנסיעות והאם תתקיים בסופו-של-דבר טיסת הצ'רטר לה מחכים כולם.

COL ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות 

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
תגובה מאהרון ווייס על הצ'רטר
ז' אלול ה׳תשס״ה
אני מבקש בכל לשון של בקשה להפסיק להשמיץ ולהכפיש שמות שכאילו מעורבים בעיכוב הצ'רטר ובמיוחד על אורי אלפרוביץ מלכיש טורס.
אנחנו מנסים להביא את המחיר הכי טוב לנסיעה לרבי ולא מנסים להתחרות עם אף אחד.
בברכת שנה טובה
וכתיבה וחתימה טובה
2.
יש עוד טיסות
ז' אלול ה׳תשס״ה
יש עוד טיסות ב620$ בלבד לא כולל מיסים...עם המיסים זה לא יותר מ700$.....אז לא להגזים 1000 $!
3.
הדבר ברור
ז' אלול ה׳תשס״ה
אלו ששמים רגליים אלו סוכני הנסיעות הידועים ש'טוחנים' ים של כסף על החבדניקים.

שמות הסוכנויות הללו ידועות לכל דרדק מתחיל ואין צורך לציין את שמותיהם כאן.
4.
אותן סוכנויות ידועות לכל!!!
ח' אלול ה׳תשס״ה
משלמים לאל על כמה מליוני דולרים מראש ובכך קונים הם את כל הכרטיסים לניו-יורק!!!


אולי הממונה על ההגבלים יעשה לכך סוף!!!
5.
אין להשמיץ אבל...
ח' אלול ה׳תשס״ה
בתור אחד ששנה שעברה ניסה לארגן טיסות מוזלות והתחיב מול החברות וחשבתי לתומי שאני הכי זול פתאום קפצו שני משרדים גדולים ומוכרים והלכו לאותו חברה וקנו כרטיס הכמות כפולה ממני ומכרו באותו מחיר העיקר ששלא יהיה להם תחרות.
לבסוף אני נשארתי עם חלק מהכרטסים כי לי לא היה את הפרסום והסוכנים שלהם היה ויש.
וא לנו לשכוח שהית עוד קבוצה של בחורים שארגן ב150$פחות באל על ואחד מהסוכנים הראשיים דאג שאותו משרד ייסגר.

אני לא מבין למה אנחנו החבדניקים שטסים הרבה לא מצליחים להשיג מחיר טוב למרות שאפר ואילו תראו את ברסלב מה קורה אצלם.

מי שיגיד שאי אפשר לארגן צ'רטר זה אפשרי כי כמו שאנחנו החבדניקים טסים לניו יורק יש הרבה שטסים לארץ לחגים וכך המטוס עושה באותו יום הולך וחזו אבל לצערינו יש את האלו שתמיד ישמו מקלות בגלגלים....
6.
תגובה ל2
ח' אלול ה׳תשס״ה
אדרבה, שתף את כולם, איפה ניתן להשיג כאלו כרטיסים??
7.
תגובה ל2
ח' אלול ה׳תשס״ה
הינני חושבת שאם ידוע לך על טיסות מזלות תשטף אץ אנ"ש כי לנו לא ידוע אהההההההה
אניחנו מחכים לתשובה
בודב חב"ד מחוז דרום
8.
תפסיקו לבלבל את השכל
ח' אלול ה׳תשס״ה
כנראה שכל מי שכותב כאן משהו חושב שהוא 'מבין' גדול, אז לידיעתכם: צ'רטר לניו יורק אינו כצ'רטר לאומן, ההבדל בשעות הטיסה וביעדים (אוקראינה לעומת ארה"ב) הוא הגורם המשמעותי לעיכוב בהוצאת הצ'רטרים לאורך כל השנים, אין אף גורם שמוכן להתחייב למלא מטוס גם בחזרה מניו יורק ובחזרה לניו יורק לאחר החגים, וללא מילוי המטוס אין שום אפשרות להוזיל את עלויות הטיסה. כמו"כ לגבי אלו שטוענים שיש להם מחירים זולעים משמעותית, אין להם שום דבר, הדבר היחיד שיש להם זה רצון לדפוק מישהו שמוכר הרבה כרטיסים וד"ל, מה לעשות גם אנחנו ניסינו וזה לא הולך, כנראה שבכ"ז פרנסה משמים, אז חכמים הזהרו בדבריכם ואל תכניסו ראש בריא למיטה חולה, צ'רטר שיצא לניו יורק הוא רק בתנאי שהוא ממולא בחזרה מניו יורק, ובחזרה לניו יורק, והמחירים של הדלק מפקיעים את מחירי הטיסות גם דרך אירופה, (אגב, כשעוצרים באירופה משלמים בערך עוד 100$ על מיסי נמל לנמלים שעוצרים בהם באירופה כך שייתכן שמחירי טיסות דרך אירופה יהיו כמעט זהיפ לטיסות ישירות).
אחד שניכווה פעם ולא ממישהו (...) שעשה לו רגלים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.